K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 15:58   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
efter lyser nok mere nogen som har erfaring med at flytte fra en mindre by og til storby. og der har fået større leje. men hvor ydelser til bolig m.m. har været til en større besparelse for flytningen..

ved at mange boligselskaber udlejnings boliger hvor varme og vand indgår i leje. og der indgår hjælp til vedligeholdesen. hvis man ønsker at gøre lidt ud af det lejede boligen.
de ting er helt afskrevet her. hvor man intet hjælp får og må betale af egen lomme..

jeg har blandt andet brug ca 10.000 kr på at få en jungel af en tilgroet have. lavet om til græsplæne. sat ny kumme og møbler ind på toilettet, sat carport op. hvor jeg skulle underskrive at boligselskabet skulle overtage den ved flytning. uden hjælp til omkostninger og jeg kunne blive ved..
Nååå nej, den slags hjælper kommunen SLET IKKE med. De er lige glad med om du bygger carport eller får din have trimmet, for dem er det et luksusproblem.

Den eneste hjælp du kan få til sådanne projekter er, hvis du flytter ind i en almen bolig der har vedligeholdelseskonto. Pengene betaler man jo reelt set selv, men man kan jævnligt hente dem ud hvis man skal give lejligheden en omgang....

Hvorfor prøver du ikke - sådan bare 'for sjov' at bytte - du kan jo bytte lejlighed med én inde på www.bl.dk

Du skriver hvad du har og hvad du ønsker, og så kommer der nogle tilbud fra nogen som er interesseret. Så kan du høre hvad de betaler 'med det hele' og kan selv regne ud inde på www.borger.dk hvad du vil kunne få i boligsikring. Bare sådan så du har en rettesnor og kan få en ide om, om det kan betale sig...

Det er gratis at skrive sig på byttelisten og alle må bytte med hinanden såfremt man har boet i det lejede i mindst 2 år. Og man må også bytte selvom det ikke er samme selskab osv.

Sådan har jeg altid selv gjort.

Sidst redigeret af Webmaster; 08-11-2011 kl. 16:17. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 16:15   #12
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hvordan skal man så skrive det...

er der nogen som har oplevet at få en økonomisk fordel ud af at flytte til storbyen fra en leje bolig i yderdiskrettet ..

på tros af at der kommer en forhøjelse i husleje udgifter. men laver varme udgifter med videre, samt udgifter til tv pakke, forsikringer m.m vil blive billiger. og ud over vil få en laver kommune skat.

grunden til jeg spørg her. er at en økonomi rådgiver har fortalt mig, at jeg i min situation sidder alt for billigt til at kunne overleve. da jeg er førtidspensionist enlig.

så er derfor meget forvirret.

men kan kun give ham ret i at mine udgifter ud over lejen er alt for høje..

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nååå nej, den slags hjælper kommunen SLET IKKE med. De er lige glad med om du bygger carport eller får din have trimmet, for dem er det et luksusproblem.

Den eneste hjælp du kan få til sådanne projekter er, hvis du flytter ind i en almen bolig der har vedligeholdelseskonto. Pengene betaler man jo reelt set selv, men man kan jævnligt hente dem ud hvis man skal give lejligheden en omgang....
nej det her med den vedligeholdelses hjælp er nu gennem boligselskabet. som ikke vil yde hjælp til boligen, da den er af ældre dato... og ikke kommunen..

utroligt jeg ikke får utrygt mig klart nok.
men nok fordi jeg er lidt stresset over den besked jeg har fået..

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nååå nej, den slags hjælper kommunen SLET IKKE med. De er lige glad med om du bygger carport eller får din have trimmet, for dem er det et luksusproblem.

Den eneste hjælp du kan få til sådanne projekter er, hvis du flytter ind i en almen bolig der har vedligeholdelseskonto. Pengene betaler man jo reelt set selv, men man kan jævnligt hente dem ud hvis man skal give lejligheden en omgang....

Hvorfor prøver du ikke - sådan bare 'for sjov' at bytte - du kan jo bytte lejlighed med én inde på www.bl.dk

Du skriver hvad du har og hvad du ønsker, og så kommer der nogle tilbud fra nogen som er interesseret. Så kan du høre hvad de betaler 'med det hele' og kan selv regne ud inde på www.borger.dk hvad du vil kunne få i boligsikring. Bare sådan så du har en rettesnor og kan få en ide om, om det kan betale sig...

Det er gratis at skrive sig på byttelisten og alle må bytte med hinanden såfremt man har boet i det lejede i mindst 2 år. Og man må også bytte selvom det ikke er samme selskab osv.

Sådan har jeg altid selv gjort.
har overvejet at benytte mig at bytte bolig da jeg ønsker rækkehus. men er ikke inden i hvordan det forholder sig endnu. og vil nødig skuffe folk som kunne ønske sig det her.. hvis boligselskabet så pludselig får planer om at sætte hele boligen op til ano 2012. og ikke som nu ano 1940erne..

Sidst redigeret af Webmaster; 08-11-2011 kl. 17:08. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 16:43   #13
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Ja du bor for billigt og det er dyrt da du åbenbart selv skal betale for vedligeholdelsen af den og det kan du ikke få hjælp til da det er luksus.
Det er ligesom med biler, der er mere reperation på en gammel bil end der er på en nyere
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:38   #14
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hov der var en jeg lige fangede her.

Ja du kan flytte til byen og komme til at bo billigere.
Jeg vil give mig selv som eksempel

Vi boede i Nr Broby - 20km fra Odense
4 vær, 102 kvm, husleje 5200, boligsikring 1200, dvs reel husleje 4000, derudover kom varme med 1000, el med 550, antenne 100, og vand og vandafledning med 200
ialt 5850 kr

Nu bor vi i Odense
2 vær, 42 kvm, husleje 4000, boligsikring 1150 dvs reel husleje 2850, varme 450, el 300, antenne 100 og vand 100
ialt 3800 kr

ja vi har fået meget mindre plads, men vi bor varmt, tørt og tæt på alt, så jeg sparer også penge på ikke at have en bil.
Jeg var så nødt til det, fordi min søn gerne ville på efterskole og dt koster inkl transport 4600 om md. Men nu kan det altså lade sig gøre.
Og jeg er såååå glad for det, her er stille og roligt (udkanten af Odense) store grønne områder, jeg har en lille bitte have (og hunde), naboerne er søde, nogle larmer lidt men ikke meget. Ind imellem er der fest i weekenden, det larmer, men det er bestemt ikke hver uge, og det er bare deeeeejligt. Jeg kan kun sige, det skulle jeg have gjort noget før.
Mit helbred er blevet bedre, alene fordi her er tørt i min lejlighed, jeg har ikke tændt for varmen endnu, kun på badeværelsesgulvet - og det er ren luksus , og jeg fryser aldrig mere, huset her er bygget i 2006, så det trækker ikke ind nogen steder, det er meget nemt at holde rent, og jeg har ikke en million vinduer at pudse mere.

Held og lykke til dig
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:39   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg fatter oberhovedet ikke en bjælde hvordan kan man sidde for billigt til at kunne overleve ??

Normalt er det da lige omvendt, at man kan sidde for dyrt, men det er nok bare mig hmm
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:40   #16
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Det er når udgifter til bla varme er så høje at det slår bunden ud af økonomien.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 21:31   #17
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Jeg kender ikke mange der har alt inkl i huslejen, jeg har selv kigget efter det i flere år men er ikke stødt på det endnu.

Jeg bor i odense c, lige i centrum, og min husleje er, efter boligsikring 3000 kr. Forsikringer her er ikke billige, med teenagere i huset har vi tv hver måned for 350 kr, hvert år kommer der prisstigninger på varme og el som er til at mærke...i år var det 2800kr...så jeg ved ikke lige hvad du skulle spare. Jo, transporten....men hvis du er pensionist er du jo ikke tvunget ud på arbejde hver dag.

Jeg har svært ved at se hvad du sparer...men jeg indrømmer gerne at jeg er meget glad for at bo i centrum ;-) Billigt er det ikke for mig...

Jeg har svært ved at se hvad du skulle spare men kan da være det ser anderledes ud der hvor du vil hen.
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 21:52   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvis du aendre dine forhold, saa du kommer til at sidde dyrere, end du goer her og nu, saa kan de ved ansoegning om f.eks enkeltydelser sige at du kunne have vaeret blevet boende og selv spare op.

Der skal andre grunde til at du er noedt til at flytte til noget dyrere.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 22:03   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
om du kan bo for billigt for står jeg sådanne at :

Ja det muligt at du bor så billigt at der ikke er anden hjælp at hente,for der er jo regler og øknomiske skemaer de bruger for at udregne om du kan få hjælp til det ene eller det andet.

Når du søger husker du så altid at gøre opmærksom på at du står for alt vedligeholdelse selv,husker du evt. at gemme kviteringer på de udgifter du har haft på boligen som er nød vendtige.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 23:03   #20
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
At domumentere hvorfor man flytter i noget hvor den rene husleje er dyrere - har jeg aldrig hørt om. Men hvis det er sådan så kunne argumentet jo glimrende være at det sammenlagt er billigere end tidligere. Og her tænker jeg ikke udelukkende boligmæssigt, men også transport. Man er ikke stavnsbundet på en førtidspension, så jeg har svært ved at forestille mig at man ovehovedet beder om dokumentation af nogen art, også da det jo er en ny kommune. Er godt nok ikke selv på FP, men der er da ikke nogen der har spurgt mig hvorfor vi er flyttet, i forbindelse med ydelser !
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn som førtidspensionist singel12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-04-2011 09:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension