K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 13:57   #21
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej igen SLA

Nu fandt jeg frem til avis siden med den bog jeg omtalte, den hedder
" Zornig-vrede er mit mellemnavn" Skrevet af Lisbeth Zornig Andersen. Hun er bl.a. formand for Børnerådet. Håber rigtigt meget hun kan være en inspiration for dig, og måske endda, kunne du prøve at kontakte hende og tale lidt med hende?

Jeg tror som en anden også skriver, at der sidder et glimrende hoved på dine skuldre, og kan du komme igennem alle udfordringerne mht at komme igennem og ud på den anden side, hvor et godt liv med rart job, familie osv, så er det jo langt mere at foretrække, end en pension allerede nu, hvis det kan lade sig gøre.

Rigtigt mange knus, har tænkt på dig en del gange de sidste dage

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 14:14   #22
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SLA Se meddelelser
Hej med dig! "dejligt" at vide jeg ikke er den eneste på omtrent samme alder.
man kan nogle gange føle sig lidt ensom når man ikke kan snakke med nogen omkring depression/social angst/stress. hvordan er din histore? og hvad er du igang med nu? kram

hej sla.

jeg er en smule ældre end dig jeg er 27. Blev kronisk syg med smerter i underliv og blære for ca. 5 år siden, derudover har jeg altid været depressiv, og haft tendens til social angst osv.

jeg har haft startet på 4 uddannelser der alle gik galt, været i diverse prøvninger, været indlagt på stolpegården(dengang man kunne bo der), været på smerteklinik, været til udredning med min sygdom i blære og underliv, fået diverse special læge og psykolog papirer på min lidelse er varig uden mulighed for bedring. osv...ha dog gået ved psykiater det meste af mit liv. prøvet alle former for lykkepiller uden effekt.

nu ca 4-5 år efter er min sagsbehandler ved at skrive min ressource profil mhb. på at sende den videre til pensions teamet. men får sikkert afslag pga min alder så må jeg anke for er ikke en lovlig grund, men nu må vi se, kan også være de peger på flex. det en lang og sej proces og har haft selvmordstanker så ofte fordi man ikke føler man nogensinde kommer nogen vegne..

håber du får den rette hjælp i dit liv, så du kommer videre.knus
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 20:35   #23
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Espelund Se meddelelser
Hej med dig ;-)

Har ikke læst hvad alle skriver, så måske gentager jeg noget.

Der er altså flere end folk går og tror, som lever og har levet en barndom som din!
Jeg syntes ofte at det snart er ved at blive "normalt" at mange børn bliver svigtet! Tror også at div sagsbehandlere ved dette, og at de kun vil se diagnoser og invaliderende sygdomme...

Jeg vil helt klart mene at du skal igennem et stor forvandling i dit liv, og finde ud af hvad der er bedst for dig. Du skal ikke søge om pension, det ville blive et nederlagt for dig... Og du skal ikke længere ned psykisk. Har du ikke et godt samarbejde med din sagsbehandler? Din læge? Fortæl din historie, og fortæl at du ikke ved hvad du skal med dit liv pt... Jeg har på fornemmelsen at du skal have et skub i den rigtige retning :-) Du virker som en klog pige, som er kørt fast... Håber ikke du misforstår mig, ellers må du spørger hvad jeg mener :-)
Tror også jeg var lige hurtig nok med det førtidspension. men følte bare alt trillede ned for øjnene af mig og det hele var slut. men kan jeg jo godt se det ikke er. jeg har brug for støtte til at tage en uddannelse (ikke lige nu) men når jeg er klar. pt. har jeg meldt mig på kontanthjælp og håber jeg kan få bevilliget timer til en psykolog/psykoterapeut så jeg kan komme videre i mit liv.

ALLE JER HERINDE ville jeg takke fordi i "åbnet" mine øjne havde brug for at få råd hos nogle voksne mennesker til alle de ting jeg tumler med. nu skal det bare gå fremad det har jeg brug for. tror ikke det sker på en dag, for rom blev heller ikke bygget på en dag. men et skridt i den rigtigte retning er i hvert fald at jeg har lyttet til min krop og har brug for at tænke mere på mig selv.

jeg kan slet ikke takke nok til alle jer som læst, og skrevet et par ord hen af vejen det betyder så ubeskriveligt meget for en pige som mig når man kun har sin kæreste. jeg håber alle held og lykke fremtiden!
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 20:40   #24
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hej sla.

jeg er en smule ældre end dig jeg er 27. Blev kronisk syg med smerter i underliv og blære for ca. 5 år siden, derudover har jeg altid været depressiv, og haft tendens til social angst osv.

jeg har haft startet på 4 uddannelser der alle gik galt, været i diverse prøvninger, været indlagt på stolpegården(dengang man kunne bo der), været på smerteklinik, været til udredning med min sygdom i blære og underliv, fået diverse special læge og psykolog papirer på min lidelse er varig uden mulighed for bedring. osv...ha dog gået ved psykiater det meste af mit liv. prøvet alle former for lykkepiller uden effekt.

nu ca 4-5 år efter er min sagsbehandler ved at skrive min ressource profil mhb. på at sende den videre til pensions teamet. men får sikkert afslag pga min alder så må jeg anke for er ikke en lovlig grund, men nu må vi se, kan også være de peger på flex. det en lang og sej proces og har haft selvmordstanker så ofte fordi man ikke føler man nogensinde kommer nogen vegne..

håber du får den rette hjælp i dit liv, så du kommer videre.knus
det er vist også en hård omgang du har været igennem. og at systemet er så langsomt som det er groteskt! håber virkelig du får de ting du drømmer om og at får det bedre fysisk som psykisk. jeg er allerede igang med at prøve finde en psykolog/psykoteraput så jeg kan få snakket min barndom godt igennem og holde fast selv om vi kommer til den "svære del". jeg har lovet mig selv at passe mere på mig selv, og en gang i mellem tænke lidt egoistisk. istedet for at altid tænke på andre mennesker.

Jeg håber du kan få flex og det hele kommer til at køre for dig, det fortjener du! du må i hvert fald passe rigtigt godt på dig selv. og hvis du skulle have lyst til at skrive er jeg stadig herinde og smug kigger en gang i mellem
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 20:43   #25
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Hej igen SLA

Nu fandt jeg frem til avis siden med den bog jeg omtalte, den hedder
" Zornig-vrede er mit mellemnavn" Skrevet af Lisbeth Zornig Andersen. Hun er bl.a. formand for Børnerådet. Håber rigtigt meget hun kan være en inspiration for dig, og måske endda, kunne du prøve at kontakte hende og tale lidt med hende?

Jeg tror som en anden også skriver, at der sidder et glimrende hoved på dine skuldre, og kan du komme igennem alle udfordringerne mht at komme igennem og ud på den anden side, hvor et godt liv med rart job, familie osv, så er det jo langt mere at foretrække, end en pension allerede nu, hvis det kan lade sig gøre.

Rigtigt mange knus, har tænkt på dig en del gange de sidste dage

Fibro

Tusinde tak!! vil med "glæde" læse bogen og prøve finde lyset her igen i livet. det kan bare være en kamp at stå op om morgenen når livet er så grå som det er lige pt for mig. men har besluttet mig for at ikke give op! ikke før jeg prøvet igen, igen og igen! har erfaret de sidste dage at det er vigtigt at huske på sig selv og huske at man er noget værd. og at rom ikke blev bygget på en dag. måske får jeg ikke en uddannelse lige nu, men hvis jeg ikke er klar er det nok også bedst at vente. jeg skal nok finde glæden i livet igen! og tak for din tid og at du har overskuddet til at skrive til mig. det gør mig glad!
du må have en god jul og et godt friskt liv fremover kram
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 20:51   #26
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Kære SLA

Først vil jeg fortælle dig at jeg syntes du er super sej og virkelig en fighter der er beundringsværdig

Du skal kontakte din kommune få oplyst hvilken sagsbehandler de har der kan hjælpe dig med at komme igennem systemet som er et meget vanskeligt og hårdt system at skal igennem med mange tilbage slag og ventetider.

Så få din egen læge til at henvis dig til en psykiater med erfaringer inden for dine store problemer du har med dig i bagagen, den taske vil du altid have med dig og du skal lære at leve med den og det er dig der bestemmer over den og ikke den der bestemmer over dig.
Det er meget svært at lære men det kan du lære når du er kommet hertil så kæmp videre også selvom systemet slår tilbage for det er en sej og ofte lang kamp med systemeet.

Jeg har selv fået afslag på pension pga jeg er for ung siger min kommune jeg er 36 år og har flere psykiatriske diagnoser og har en erhvervsevne der siger ca 7 timer om ugen trods deet skal jeg i fleksjob....

Så kæmp videre kom her ind og kom af med dine frustiationer eller feks på depnet er der også steder man kan læsse af

knus og kram fra lillesine
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 23:20   #27
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Kære SLA

Først vil jeg sende en masse krammer til dig og sige at du er ung og har et liv foran dig. Du kommer nok aldrig OVER, men du kom IGENNEM det væreste. din barndom som tydeligt har sat sine spor. Min barndom har også været et ******* siden jeg blev 11 (bare på en anden måde end din)

Det jeg tænker når jeg læser din historie er at du ved en masse "ting" som mange af os andre ikke har en anelse om.
Og så tænker jeg om det er en "viden" du kan bruge til noget.

Da du selv har mærket det på din egen krop og ikke mindst sind, kunne du så forestille dig at bruge det viden (selvfølgelig når du føler at du er klar til det).

Det var bare en idé til hvad du måske kan overveje at beskæftige dig med i din fremtid.
Inden jeg blev syg, brugte jeg min "viden" som hjalp mig meget i mit arbejde, når man selv har været ude i noget, så kan man bidrage med en masse viden og ha en bedre forståelse, som de andre hverken har eller kan.

Jeg håber at du kan bruge mine råd til noget

Mange varme hilsner
Sara
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension