K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2011, 15:45   #11
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg er ked af hvid du misforstod mig, det var ikke hårdt ment

Jeg tænker slet ikke at du lyver, jeg vil nok bare håbe at du kan få noget hjælp, så du kommer ud på den anden side - synes du fortjener det, efter alt du har været igennem

Alle over 18 år kan søge pension, det bedste er dog at alle behandlingsmuligheder er udtømte, da det eller med stor sansynlighed bliver afslag.

Håber alt det bedste for dig
Det er helt iorden, tror bare du sagde det jeg ikke tænkte.
at jeg skulle "se" efter flere muligheder INDEN jeg tænkte/ansøgte om førtidspension. har tænkt på flexjob? hvad er reglerne omkring det når man IKKE har en uddannelse og "kun" er 20 år?
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 15:49   #12
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Kære SLA...

Vil bare fortælle dig at jeg sidder med en klump i halsen over din historie...hvor det dog gør mig forfærdeligt ondt at læse om den slags barndom, et ungt menneske som dig, som bare er behandlet så dårligt gennem hele livet...

Jeg har intet jeg kan sige til dig i forhold til pensionssag, men jeg vil bare sende dig SÅÅ mange varme krammere og knusere...for dem har du sandelig manglet! Din stedfar sender vi ad ******* til!! jeg har en datter på 18 år, og det gør sgu ondt at tænke på hendes opvækst, kontra din...ikke at der ikke også i hendes liv har været nogle bump på vejen...men dit har jo bare været så slemt søde du...


mange store fra Fibro og jeg ønsker dig al tænkelig held og lykke med din sag fremover!

Tusinde tak for svar, og de søde ord kram din datter en ekstra gang og husk fortælle hende hvor meget du elsker hende.
det er virkelig en ting man kan mangle og få men af senere i livet. ville virkelig ønske at min mor sagde til mig "jeg elsker dig" "havde du en god dag i skolen" men sådan har landet bare ligget for mig. NU håber jeg bare jeg kan finde noget som kan give mig en indkomst uden at det går udover det psykiske jeg har som gør det svært til tider. nu må vi se, krydser fingre
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 17:48   #13
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
uanset om det er flex eller pension skal ALLE behandlingsmulighedder være udtømt og du skal arb. prøves inden for ethvert erhverv...

er meget svært med pension osv hvis det "kun" er psykisk da mange mener årevis med terapi måske vil hjælpe og det derfor er svært at sige alle mulighedder er udtømte... og om det på sigt vil blive bedre... kæmper selv med social angst, depression osv.. håber dog det bedste for dig for det fortjener du.

bliver dog selv lidt skræmt når jeg læser om dem hvor der går 10-20 år og stadig ikke har fået pension eller flex .

knus en anden ung pige der kæmper.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 17:51   #14
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
kære SLA

det var sandelig så uendeligt lidt at sende krammere afsted til en pige som dig...du kan tro jeg har husket at fortælle min datter at jeg elsker hende overalt på jorden, siden hun var bebs, og hun og jeg er meget tætte og aldrig uvenner.

jeg håber, at du resten af dit liv, vil have mennesker omkring dig, som virkelig elsker dig og husker at vise det, og at hvis du selv får børn en dag, at du kan overøse dem med alt det du ikke selv fik. De mangler jeg selv havde i min barndom ( som på ingen måder har sammenligning med dine), gør at jeg altid har husket at være bevidst om, hvad jeg med mit barn ville gøre bedre, og det har jeg helt sikkert gjort.

Jeg læste forleden i en eller anden avis (ekstra bladet måske?), om en kvinde der havde skrevet en bog om sin opvækst, med incest, vold, psykisk terror i familien fra en stedfar, et hjem i kæmpe kaos osv osv...hun er idag en meget succesfuld kvinde med høj lederstilling, og man må bare bøje sig i støvet for, at hun havde kæmpet sig sådan igennem. Hun var stadig meget præget af sin barn/ungdom, tror hun var i 40érne nu, men synes det var enormt livsbekræftende at læse om hende. jeg må se om jeg kan finde bladet, måske du kunne have lyst til at læse den bog?

Nå, men det er jo ikke lige ting omkring fleks/pension/andet jeg her skriver om til dig, fik bare sådan en lyst til at sende dig omsorg og varme...

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 18:02   #15
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Jeg er sikker på du vil få afvide dit mål skal være et andet end pension. Med den rette behandling og støtte er det også en mulighed du vil komme ovenpå og kunne fungere på det ordinære arbejdsmarked, indtil alle muligheder er udtømte vil det være kommunens mål.

og de findes jo. Mennesker med en hård baggrund der får den vendt og trives på arbejdsmarkedet. Måske lidt senere end gennemsnittet og måske på skåne vilkår.

Så frem for at snakke pension med din læge allerede, så snak behandling. Om det lykkes at komme ud på det ordinære arbejdsmarked eller ej vil det kun højne din livskvalitet at få helt styr på bagagen.

Jeg siger ikke det bliver let!! Men vil forhåbentlig være kampen værd.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 21:53   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SLA Se meddelelser
og hvad med flexjob 15-20 timer om ugen? eller er det urelevant for en på 20 år? jeg prøver "se" flere muligheder og hvad jeg ellers kan gøre for at ikke komme på førtidspension. så alle råd er velkomment
Lige nu synes jeg ikke du skal fokusere så meget på, om du skal ende på fleks eller fp, eller måske noget helt tredje.
Det vigtigste for dig lige nu må være, at få noget hjælp til, at komme videre, på den ene eller den anden måde, og det håber jeg, at din læge kan hjælpe dig på vej med.

Og uanset om du fokuserer på det ene eller det anden nu, så vil kommunen kræve, at du først bliver afklaret helbredsmæssigt, og derefter arbejdsmæssigt, og dette kan blive en lang proces.

Så for din egen skyld, bl.a. så du ikke bliver skuffet o.l. over den måde systemet arbejder på, så se det hele som en proces hvor du forhåbentligt kan få det bedre og komme til, at fungere bedre.

Og måske ender det hele så ud i fleks eller fp.

Jeg ønsker for dig, at du møder hjælp og forståelse, for det har du virkelig brug for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 07:41   #17
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
kære SLA

det var sandelig så uendeligt lidt at sende krammere afsted til en pige som dig...du kan tro jeg har husket at fortælle min datter at jeg elsker hende overalt på jorden, siden hun var bebs, og hun og jeg er meget tætte og aldrig uvenner.

jeg håber, at du resten af dit liv, vil have mennesker omkring dig, som virkelig elsker dig og husker at vise det, og at hvis du selv får børn en dag, at du kan overøse dem med alt det du ikke selv fik. De mangler jeg selv havde i min barndom ( som på ingen måder har sammenligning med dine), gør at jeg altid har husket at være bevidst om, hvad jeg med mit barn ville gøre bedre, og det har jeg helt sikkert gjort.

Jeg læste forleden i en eller anden avis (ekstra bladet måske?), om en kvinde der havde skrevet en bog om sin opvækst, med incest, vold, psykisk terror i familien fra en stedfar, et hjem i kæmpe kaos osv osv...hun er idag en meget succesfuld kvinde med høj lederstilling, og man må bare bøje sig i støvet for, at hun havde kæmpet sig sådan igennem. Hun var stadig meget præget af sin barn/ungdom, tror hun var i 40érne nu, men synes det var enormt livsbekræftende at læse om hende. jeg må se om jeg kan finde bladet, måske du kunne have lyst til at læse den bog?

Nå, men det er jo ikke lige ting omkring fleks/pension/andet jeg her skriver om til dig, fik bare sådan en lyst til at sende dig omsorg og varme...

Fibro

Tusinde tak for din tid, varme og ord!
Kunne virkelig godt tænke mig at læse den bog .
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 07:44   #18
SLA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: danmark
Indlæg: 13
Styrke: 13
SLA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
uanset om det er flex eller pension skal ALLE behandlingsmulighedder være udtømt og du skal arb. prøves inden for ethvert erhverv...

er meget svært med pension osv hvis det "kun" er psykisk da mange mener årevis med terapi måske vil hjælpe og det derfor er svært at sige alle mulighedder er udtømte... og om det på sigt vil blive bedre... kæmper selv med social angst, depression osv.. håber dog det bedste for dig for det fortjener du.

bliver dog selv lidt skræmt når jeg læser om dem hvor der går 10-20 år og stadig ikke har fået pension eller flex .

knus en anden ung pige der kæmper.
Hej med dig! "dejligt" at vide jeg ikke er den eneste på omtrent samme alder.
man kan nogle gange føle sig lidt ensom når man ikke kan snakke med nogen omkring depression/social angst/stress. hvordan er din histore? og hvad er du igang med nu? kram
SLA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 08:52   #19
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Hej med dig ;-)

Har ikke læst hvad alle skriver, så måske gentager jeg noget.

Der er altså flere end folk går og tror, som lever og har levet en barndom som din!
Jeg syntes ofte at det snart er ved at blive "normalt" at mange børn bliver svigtet! Tror også at div sagsbehandlere ved dette, og at de kun vil se diagnoser og invaliderende sygdomme...

Jeg vil helt klart mene at du skal igennem et stor forvandling i dit liv, og finde ud af hvad der er bedst for dig. Du skal ikke søge om pension, det ville blive et nederlagt for dig... Og du skal ikke længere ned psykisk. Har du ikke et godt samarbejde med din sagsbehandler? Din læge? Fortæl din historie, og fortæl at du ikke ved hvad du skal med dit liv pt... Jeg har på fornemmelsen at du skal have et skub i den rigtige retning :-) Du virker som en klog pige, som er kørt fast... Håber ikke du misforstår mig, ellers må du spørger hvad jeg mener :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 09:59   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil anbefale at du tager dig selv alvorligt, og tager en ordentlig snak med din læge, om du har mulighed for at få noget behandling, som kan hjælpe dig.

Turen igennem systemet er umenneskelig hård, og jeg kan være bekrymret for om du kan klare det.
Uanset bør du give dig selv mulighed for at få ordentlig hjælp, til at få bearbejdet dine oplevelser som barn/ung.

Du bør dog selv være kritisk over for, hvem der skal behandle dig, da det bla er meget vigtigt at det er en du er tryk ved.

Måske en dygtig psykiater?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension