K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 12:07   #1
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Angry Arbejdsprøvning ? Arghhh....But how ?

Jeg startede i Feb.- 07 med at søge FP pga Tinnitus-Migræne-Søvnløshed.
Siden har jeg, i-09, fået bortopereret min ene nyre pga en kæmpesvulst. Der var mistanke om kræft, men det har efter 1/2 årlige undersøgelser foreløbelig vist sig ikke at være tilfældet.
Efter operationen har der været nogle problemer med smerter. Bl.a. i min ene testikel som de så hev op og ud gennem maveskinnet for at undersøge. Der var ikke noget at se, men jeg har stadig smerter.
Div. Psykologer & Lægekonsulenter har udtalt:
"Helbredsmæssigt er der således udtalt Tinnitus, medfælgende søvnbesvær, træthed, irritabillitet, Migræne 2-4 gange om ugen, kroniske rygsmerter efter fjernelse af svulst og endelig en personlighedsforstyrrelse, som muligvis nedsætter adaptionevnen overfor disse lidelser. Tilstanden er sandsynligvis varig og jeg vudere funktionsevnen som betydeligt nedsat. Der er næppe yderligere behandlingsmuligheder."

Andre udtalelser som: Funktionsevnen må anses som nedsat til det ubetydelige & Følgevirkningernemedføre samlet at en egentlig arbejdsprøvning må anses som for ugennemførlig & Nyretumoren anses som Borderline og giver naturligvis grundlag for ængstelse og bekymring over om det kan være kræft. Evt også andre steder i kroppen.

For 6 uger siden (4/9-10) deltog jeg i et møde med Pensionsnævnet som undrede sig over at en Arbejdsprøvning ikke var gennemført, alternativt hvorfor den ikke var var blevet gennemført. Der manglede en begrundelse.
Afgørelsen blev udsat 1 måned ! Og de ville sende besked til min SB.

Igår (11/11-10), efter mange mange Mails til SB ringede han så endelig til mig og sagde at nu skulle jeg jo så i Arbejdsprøvning! Men han kendte et sted her i nærheden hvor det ville tage 14 dage.
Jeg kan slet slet ikke overskue at skulle møde et eller andet sted kl 8 om morgenen, efter nætter med søvnløshed og en altid tilstedeværende hovedpine. For slet ikke at tale om mine Migræneanfald der gerne vare 3-4 dage. 2 dage med hovedpine som om der holder en lastvogn oven på mit hoved, indtagelse af piller der slår mig ud så jeg kan sove lidt, og efterfølgende totalt udmattelse i et par dage. Jeg kan ikke tåle nogen form for larm (læs: 2 mennesker der fører en normal samtale f.eks. på sædet bagved mig i bussen) !!!
Psykisk har jeg altid været stærk, men nu er min psyke reduceret til en rosin.
Jeg går sjældent ud blandt andre mennesker. Jeg går dog 2 daglige ture ude på marken bagved vores rækkehus med vores dejlige og altid kærlige Rottweiler. (Vi kalder den LilleMusen ).
Det er ydmygende nok at være afhængig af kommunen og have mistet en kæmpe vennekreds. Men at skulle være tvunget til at møde op eet eller andet sted, med dundrende hovedpine, så folk kan vudere en og glo på en som en abe i et bur !....det er helt uoverskueligt.
Det er for mig et kæmpe overgreb og jeg har overvejet at kaste håndklædet i ringen. For hvis jeg nægter så ryger mit, om end lille, økonomiske grundlag.
Og dermed det lejemål jeg bor i. Og så er jeg da rigtig på røven.
Jeg har dog flere steder her på K10 læst at ved arbejdsprøvning skal man "opføre sig" som normalt. Dvs har man hovedpine så skal jeg gå og lægge mig. Har jeg ligget søvnløs det meste af natten og tager en pille om formiddagen for at få lidt søvn, så er det det jeg skal gøre.
Jeg går ud fra at man kan ringe og melde sig syg, som på ethvert ordinært arbejde hvis man er syg. MEN jeg tvivler. De vil nok bare opfinde historier og smide dem i en rapport og det ender med at det er mig der er skurken fordi jeg ikke kan møde op.
Jeg har siddet vågen hele natten siden igår, hvor SB ringede og overbragte mig de forfærdelige nyheder. Nu er klokken 11. SB ringer idag kl 13. Jeg har begyndende Migræne, men skal klare mig til kl 13 !!!
Jeg har ringet til min Læge og har fået en tid om en uge. Jeg vil gerne have nogle råd fra hende og ligesom forberede hende på, at jeg nok kommer til at få brug for en del Lægeerklæringer i den kommende tid !

Er der nogen der har nogle gode råd ?

Mr. Udskidt Æblegrød
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 12-11-2010 kl. 12:20.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:16   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal snakke med din egen læge først og få en erklæring på du ikke kan tåle den
hvis alså lægerne mener du ikke kan og vil forværre dit heldbred lang tid frem over
ikke kun mens du er i arbejdsprøvnng
problemet med at undgå en arbejdes prøvning er dog at du ingen dokumentation har på din arbejdesevne.

Helbredsmæssigt er der således udtalt Tinnitus, medfælgende søvnbesvær, træthed, irritabillitet, Migræne 2-4 gange om ugen, kroniske rygsmerter efter fjernelse af svulst og endelig en personlighedsforstyrrelse, som muligvis nedsætter adaptionevnen overfor disse lidelser. Tilstanden er sandsynligvis varig og jeg vudere funktionsevnen som betydeligt nedsat. Der er næppe yderligere behandlingsmuligheder."

du kan roligt regne med kommunen kun kigger på
næppe
sandsynligvis

fin signatur
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:24   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Naturilgvis kan du sygemelde dig som ved alnenligt arbejde,men det er rigtigt at hvis du bliver hjemme nogle dage hver uge så kan afprøvningen måske ikke bruges.

Det er fint at du har en tid hos lægen ,tal med denne om at et af dine hendsyn netop skal være muligheden for at blive liggende med migrene,måske du kan bøde sener eller linde, så du kan gemmen føre din arbejds prøvning best muligt.

Husk at det kan være gavnilgt at skrive dagbog for smerter i nytige link øverst kan du finde forskellige skemer du evt.kan printe ud til brug.
Dagbogen skal du skrive for hele dagen,og hele ugen.
Det vil give et godt billede af dine arbejdsevne.

Jeg håber for dig at du før et godt afprøvnings forløb.

Gør du dit beste så kan du ikke gøre mere jo.
lyt til din krop og pas på dig selv,hold god kontakt til din jobkonsulent og sagsbehandler.og ikke mindst din læge.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:27   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prøv om du kan få en telefon-snak med din læge (de allerfleste har telefon-konsultation om morgenen) og hør hvad denne har at sige.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser

Jeg går ud fra at man kan ringe og melde sig syg, som på ethvert ordinært arbejde hvis man er syg. MEN jeg tvivler.
Hvis du bliver nødt til at tage afprøvningen med, så er det vigtigt, at du møder op så vidt du overhovedet er i stand til det.
Hvis du har det rigtig skidt, så mød op og henvend dig til din kontaktperson på stedet, og fortæl denne hordan du har det og evt. at du bliver nødt til at gå hjem igen.

Det er bedre at møde op og gå hjem igen end at blive væk, hvis du sygemelder dig kan de ikke vurdere dig, og så er der 2 muligheder, enten bliver du forlænget eller også er afprøvningen ubrugelig.

MEN, der findes mennesker (også her på K10), som er blevet "afprøvet" i eget hjem, d.v.s. at der er kommet 1-2 personer hjem til borgeren og har gennemført nogle samtaler med borgeren.

M.h.t. dagbog kan du sikkert have gavn af denne side: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 14:00   #5
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Tak for svarene so far.
Det er selvfølgelig rigtigt at det er bedst at møde op og så gå hjem. Det vil jeg da også gøre de dage det kan lade sig gøre.
Men jeg har ca. 30 min gang til off. transport, dertil kommer rejsetiden til der hvor jeg bliver smidt hen. Med kraftig hovedpine kan jeg knapt nok gå ud til toilettet og kaste op (det er een af følgerne jeg får ved hovedpine). De er da velkommen til at komme hjem og se mig når jeg kravler ned af trappen. Så kan de jo passende holde mig på panden og lytte lidt til min stønnen. Og bære mig op igen !
Jeg kan på sin vis godt forstå at de ikke kan vudere mig hvis jeg ligger i sengen derhjemme. Men de kan da heller ikke vudere mig hvis jeg kun møder op og går igen.
Altså de dage hvor jeg er stand til det. Og de kan da under ingen omstændigheder vudere HVOR ondt jeg har, med mindre jeg ligefrem besvimer af smerte......
Men jeg vil da prøve om de måske kan komme her hjem hver dag. De kan jo få en nøgle og selv låse sig ind. BARE DE HOLDER KÆFT og lader lyset være slukket.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 10:57   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at se om du ikke kan få tildelt transport til arbejdsprøvning.

Evt få din læge til at skrive anbefaling.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 15:52   #7
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Nu er der så rigtig godt nyt.
Lidt senere end aftalt ringede min SB for at snakke om Arb.prøvning.
Det viser sig så at jeg har fået galt fat i historien om man så må sige.
Lidt dumt at fare sådan op, men egentlig ganske naturligt når man ser de skræk historier rundt omkring.
Det min SB har gang i er rigtig godt.
Jeg skal til et par samtaler hvor de vudere min arbejdsevne og min SB gav udtryk for at det bare er en formalitet der skal klares.
Altså IKKE eet eller andet, i mine øjne, tåbeligt arrangement der tager flere måneder.
Og det foregår lige ovre i nabo byen. 1 stop med S-tog.
Min SB ringer igen på Tirsdag med nyt.
PS: Jeg har printet de der "dags-skemaer" ud og er begyndt at fylde i dem. Tak .

En kommende glad mand (der ikke engang har fået 4 nye Viborg dæk !)
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 16:10   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser

Lidt dumt at fare sådan op, men egentlig ganske naturligt når man ser de skræk historier rundt omkring.
Vi forestiller os jo tit det værste.

Held og lykke
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 14:49   #9
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
PS: Jeg har printet de der "dags-skemaer" ud og er begyndt at fylde i dem. Tak .

Hmmmm......Jeg bliver nød til at rette i dem/lave nogle nye som bedre beskriver min tilstand. Måske et sammenkog af "Smerte-Skemaet" og Dags-Skemaet.....
og så en lille genial ting fra min tid som tekniker på en "Prostata-koger" (en maskine der ved hjælp af mikrobølger nekrotisere forstørret Prostata så man kan tisse uden videre besvær) !!!.
Jooo en sådan maskine findes skam.

Patienterne fik udleveret et såkaldt "Bother-Score-Schema".
En liste hvor man kunne sætte procenter på besværligheden af forsk. begivenheder i løbet af dagen.
F.eks. "Har du problemer med at lade vandet ?", "Har du problemer med at tisse færdigt ?", "Vågner du om natten med tissetrang, men kan alligevel ikke ?" "Kan du ikke tisse færdig og drypper ?"....osv osv.

Sådan var der 10 spørgsmål, som var relevante for netop den type patienter (forstørret Prostata). Gennemsnittet udgjorde så en "Bother-Score" (kan vel oversættes med "Besværligheds-Score").

Jeg sætter mig og laver en kladde.
Hvis nogen her på Forummet har nogle ideer eller foreslag er de meget velkomne. F.eks. kan det også være vedr. social fobi, hæmmende ting i hverdagen, angst, søvnløshed & osv.
Altså alt vedr. ens sygedom der gør hverdagen/livet besværligt.
Send mig gerne en besked via Forum-Mail (eller hva det nu hedder)
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 16-11-2010 kl. 14:54.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 10:13   #10
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg ved fra min arbejdsprøvning på Espelunden, at der var flere der mødte senere end kl.11
Det var dem der virkelig havde det skidt tidligt. Derfor lavede man sådan en aftale.
Det syntes Jeg var rigtig fint, at man tog den hensyn.
I øvrigt var de rigtig rare og hensynsfulde på dette sted.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning Timmy Spørgsmål ang fleksjob 34 16-11-2011 21:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Psykiatrisk speciallægerlæring - arghhh Cillenolle Alt det andet 18 21-12-2009 23:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension