K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 19:57   #1
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Arrow Spørgsmål ang. pension, og samliv.

Hej alle i kloge hoveder.

Jeg er som før nævnt blevet bevilliget fp pr. 01. november, og nu har jeg udfyldt de papir som pensionskontoret skal have for at udregne hvad jeg skal have i pension.
Der stod at jeg skulle skrive min mands indtægt på, og det er selvfølgelig gjort.
Men kan det virkelig være rigtig at min pension skal udregnes på den baggrund når vi godt nok bor på samme adresse, men vores samliv er ophørt for 2 år siden, og vi har hver vores soveværelse.
Vi valgte at blive boende i samme hus af hensyn til vores søn som har mange psykiske problemer, og det ville ødelægge ham helt hvis hans far eller jeg flyttede.
Vi har valgt at min mand betaler det halve af huslejen og ikke andet, da han så går ind og hjælper med det jeg ikke selv kan holde til, og han har desuden en kæreste som han ser en gang imellem når vores søn ikke er hjemme.
Jeg vil da mene at jeg skal have den fulde pension, eller hvad mener i?
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 20:01   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anitaelisabet Se meddelelser
Hej alle i kloge hoveder.

Jeg er som før nævnt blevet bevilliget fp pr. 01. november, og nu har jeg udfyldt de papir som pensionskontoret skal have for at udregne hvad jeg skal have i pension.
Der stod at jeg skulle skrive min mands indtægt på, og det er selvfølgelig gjort.
Men kan det virkelig være rigtig at min pension skal udregnes på den baggrund når vi godt nok bor på samme adresse, men vores samliv er ophørt for 2 år siden, og vi har hver vores soveværelse.
Vi valgte at blive boende i samme hus af hensyn til vores søn som har mange psykiske problemer, og det ville ødelægge ham helt hvis hans far eller jeg flyttede.
Vi har valgt at min mand betaler det halve af huslejen og ikke andet, da han så går ind og hjælper med det jeg ikke selv kan holde til, og han har desuden en kæreste som han ser en gang imellem når vores søn ikke er hjemme.
Jeg vil da mene at jeg skal have den fulde pension, eller hvad mener i?
Den tror jeg ikke at du kommer langt med hos kommunen ..
Jeg tror at de er bedøvende ligeglade med om I sover sammen eller ej... I bor sammen og I er gift..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 20:17   #3
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Hej Lunasdatter

Ja måske har du ret, men vi er separeret, og har været det længe.
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 20:46   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg mener ikke seperation er gældende sålænge man har samme adr. så ergo er i stadig gift.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 20:57   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så længe i har samme folkeregisteradresse, så længe vil de beregne din pension (samt boligsikring) og alle andre ydelser.

Så måske er det på tide at flytte hver for sig?

Selv da min søn på 18 boede her, røg der boligsikring og meget andet. Pensionen kunne de så ikke gøre noget ved.

Omvendt ville det måske også være for nemt at bare sige, vi er separeret og har hver sit soveværelse - og så fik man fuld pension.

Så det er folkeregisteradressen de kigger på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 21:52   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis i skal få medhold i den påstand, så tror jeg ihvertfald der skal være professionelle (psykiater ell.l.) der har skrevet/udtalt, at det vil skade jeres søn at i flytter fra hinanden.

Og måske noget med, at i kan bevise, at i, igennem længere tid, har haft jeres økonomier helt skilt fra hinanden.

Hvis i har mulighed for ovenstående, så synes jeg da, at i skal prøve.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 00:11   #7
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
er man separet må man ikke have samme adresse.
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
definitionen på samliv når man er på ftp TætPå50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 26-04-2011 17:01
Et spørgsmål om ægtestand/samliv Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-08-2009 23:11
Spørgsmål om midlertidig pension zuza Midlertidig Førtidspension 3 12-09-2008 10:53
Socialministersvar på spørgsmål om pension zuza Politik og Samfund 15 13-08-2007 14:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension