K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 13:11   #1
balde53
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: thisted
Alder: 50
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
balde53 er ny på vejen
flexjob

hej jeg er i flexjob 37 time i ugen hvor min arbejdetgiver betaler 2/3 af min løn. Jeg har arbejdet der ca.5 år pga min ryg hvor behandling metoder er udtømt og skuldersmerter. nu er jeg løbet ind i nogen problemer med henden fra flexjobkontoret af. jeg bliv haste indlagt sidste fredag pga mange smarter i ryggen på ålborg sygehus og kom i mr scanner hvor de kunne se at min ryg er slidt helt op fra bund til top. Da jeg sage det til hende fra flexjob fik jeg at vide at jeg ikke kunne søge min pension og med hensyn til nedsat tid kunne det kun blive et stykke tid. jeg får morfin 4 gange dagligt bare for at holde min hver dag ud. bare hver at gå hjemme. så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. da jeg næsten ikke orker at blive ved med at slås med det system. er der nogen regler man kan læse om mhv René
balde53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 13:23   #2
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Altså, jeg tænker at det er vigtigt du får kopi af din scanning og lægens udtalelse om at ryggen er slidt helt helt ned. Samtidlig kan det måske bevises at du er steget i medicin for at få din hverdag til at hænge sammen?
Lige nu er du sygemeldt ikk´? Det kan du jo være længe... og så når du vender tilbage til dit arbejde, på nedsat tid til at starte med, så må du sygemelde dig igen når timeantalle øges så meget at du ikke kan holde til det! det må være vejen frem...
Gå til egen læge og bed om en henvisning til en smertelæge der kan afprøve anden medicin. Så kan du også bruge det som dokumentation.
Er din plan/håb at komme på FP? Eller fortsætte i fleksjob, dog på noget mindre timer??
Jeg er ikke inde i alle reglerne og paragrafferne, og kan godt forstå du næsten ikke orker at kæmpe mod systemet igen, men det bliver du nødt til hvis tingene skal ændres fra din nuværende situation. Nu kan du ikke længere klare dig på den nuv. aftale om fleks.
Jeg håber andre kan guide dig mht. reglerne og mulighedern. Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med det

KH JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 13:29   #3
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Hej. Du skal bede om at få en samtale med din jobkonsulent/sagsbehandler. Tag en bisidder med. Find en, du har tillid til, og som lytter evt. stiller få spørgsmål/besvarer for dig. Det er altid klogt, for det er ikke altid, man får det hele med, når det drejer sig om en selv. Måske skulle du overveje at komme drastisk ned i timer? Det er da helt vildt med 37 timer om ugen med en så nedslidt ryg. Er der skånehensyn? Hvis du allerhelst bare vil slippe for at ømme dig dagen lang, så er det mest rimelige en førtidspension og der skal du have fat i voksenhandicap. Jeg tror egentlig bare, du kan søge, og så vil du blive indkaldt. Ved andre noget om det?
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:36   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Din jobkonsulent bør hjælpe dig til at bevare dit job, f.eks. gå ned i tid.... 37 timer er jo meget.... Husk at sygemelde dig.... Få evt. din læge til at skrive til din jobkonsulent/sagsbehandler, at du altså ikke længere kan arbejde 37 timer.

Hvis du sygemelder dig et stykke tid, skal jobcentret alligevel indhente lægeoplysninger om dit helbred, så her kan din læge/speciallæge oplyse om forværring af dit helbred og skrive der, at du ikke skal arbejde så meget mere... Det bør jobcentret altså respektere. Der er jo en grund til, at du er i fleksjob.

Og søge førtidspension kan du godt gøre, men måske bør du give det forsøg at gå ned i tid først. Men det må du nok lige få din læge/speciallæge med indover.

Synes i hvert fald du bør sygemelde dig et stykke tid og se, hvordan det går....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:20   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af balde53 Se meddelelser
at jeg ikke kunne søge min pension og med hensyn til nedsat tid kunne det kun blive et stykke tid.
Sikke noget vrøvl, spørg hende, om du kan få det på skrift.

curls har skrevet et godt svar til dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 06:27   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Med dine diagnoser skal du sq ikke arbejde mere.

Meld dig syg til du får din fortjente pension... -længere er den ikke


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 08:18   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu skal du nok starte med, at snakke med din læge, om du skal ned i tid eller helt, skal stoppe ved ingen.
Men så længe du er på meget medicin, skal du selvfølig gå sygemeldt uden aktivering.
men snak med din læge om det hele, der er jo aligevel der, kommunen vender tilbage til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 10:32   #8
balde53
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: thisted
Alder: 50
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
balde53 er ny på vejen
ja som sagt slåser jeg stadigvæk med dem. der er blevet tilbageholdt papir ansættelse kontrakt for mig og den virksomheds kunsulent har jeg fundet ud af at både hende og hendes mand og min tidliger arbejdesgiver kendte hinanden privat- men det enste jeg har fået ud af det er 22500 kr inc. min 14 dags løn og at min arbejdet give har sagt atvi have lavet en aftale om at jeg bare fik mere i løn hvilken jeg nu ikke har. men tilgeng gæld fået at vide at skulle vi have pension vil jeg blevet fyret. jeg er ved at være godt nede slidt og skal til at i benhandlig hos distrikt pysikatrien da jeg har så mmange tanker i hovede jeg ikke kan slippe af med samt min familie er godt på vej til at gå i opløsning pga af det har. jeg står som enste mand og skal klare det her og den nye sagsbehandler synes at jeg skal klage igen efter jeg fik de tilbage holdte papir som jeg skulle bruge dengang hvor jeg have lidt hjælp. jeg har været sygmeldt i ca 6 månder første gang også kom jeg på ordblinde skole i 3x9 uger og der efter er det blevet meget være og jeg er igen blevet sygmeldt på ubestemt tid. da jeg har så mange mørke tanker om hvad jeg vil lave med dem som har snydt mig. jeg vågner hver nat med hjertebanken og sved selv om jeg får noget beroligne er det ikke nok. jeg er nok bange for at jeg komme til at gøre dem eller mig selv noget som i sidste ende får det sidste i familien til at gå fra hinanden da jeg ikke rigtig ved hvad jeg lave og har svært ved at tage mig sammen. men det er sku utrolig hvad en komunen kan ødlæg et menske og slip godt af sted med det. det er så hvad jeg er kommet i denne sag og jeg har svær ved at slip den håber ikke at det skal ske for nogen som helst der er ikke til at holde ud at tænke på hvis de skal igemmen det jeg har været
balde53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 11:10   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
forstår ikke helt dit indlæg, du er sygemeldt, hvilket er fint nok?
Hvor stammer de 22500 fra?

og har du snakket om tids nedsættelse eller kun snakket pension?

Ja hvis du søger pension bliver du fyret og hvad så? du kan også komme på en ny aftale ved timenedsættelse eller ved nyt job, det vil sige du nok går ned i løn men der er jo også ligemeget i forhold til dit helbred.

Der er vel ingen der snyder dig, andet dit helbred, hvis din arbejdes giver ikke ønsker at beholde dig på andre vilkår. må han jo fyre dig, længre er den jo ikke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 11:21   #10
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Smerteklinik er det næste skridt...
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension