K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2010, 13:12   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ufinansieret pensionsreform indtil 2015

Ingen aviser d.d. forholder sig til at det kom frem i Penge/DR i går aftes, at der ikke er afsat penge før 2015 til udviklingsforløbene i den nylige fremsatte pensionsreform. Er det bare mig, der hæfter sig ved dette centrale pkt., hvis man har tænkt sig at gøre loven gældende før 2015?

Man behøver ikke fantasi til at forestille sig disse udviklingsforløb gennemført uden øk.midler i forvejen trængte kommuner, hvor der for nylig er skåret i deres tilskud fra staten v. aktivering.

Vi mangler svar på: hvordan disse indivuelt tilpassede udviklingsforløb skal kunne gennemføres efter annoncerede hensigt fra fru Støjberg uden tilførsel af øk.midler?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 00:42   #2
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor
Vi mangler svar på: hvordan disse indivuelt tilpassede udviklingsforløb skal kunne gennemføres efter annoncerede hensigt fra fru Støjberg uden tilførsel af øk.midler?
Istedet for at unge får førtidspension får de et udviklingsforløb, som sammenlagt er billigere eller koster det samme som førtidspension.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 01:51   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Du skal ikke regne med at aviserne gider at bruge deres tid på os.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 05:30   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej adbib.

Forstår ikke helt din kommentar?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 10:30   #5
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
gunvor, avisen.dk skriver lidt om det her:
http://avisen.dk/kl-ny-foertidspensi...re_137918.aspx
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 10:50   #6
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Bettina Post, formand for Dansk Socialrådgiverforening, skriver noget om, hvad førtidspensionsreformen kræver mht. socialrådgiverne og det psykiatriske behandlingssystem:

Citat:
- Men hvis det skal lykkes, så skal der være råd til at sikre, at hver socialrådgiver har et begrænset antal unge i udviklingsforløb. Ellers ryger kvaliteten, siger Bettina Post.

Hun mener også, at regeringen bør opprioritere behandlingskapaciteten i psykiatrien.

- Der står i øjeblikket flere tusinde børn og voksne på venteliste til både udredning og behandling i psykiatrien. Så hvis udviklingsforløbene reelt skal ændre på noget, så skal behandlingskapaciteten opprioriteres, siger Bettina Post.
Se her:
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=4697

Så er det jo spørgsmålet, om VK er villige til at investere i en opprioritering af behandlingskapaciteten i psykiatrien. Som jeg har forstået det, er førtidspensionsreformen i høj grad en spareøvelse, så jeg tvivler desværre på, man fra VK's side er villige til at lægge penge på bordet.
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 11:37   #7
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
KL mener heller ikke, at gode udviklingsforløb er gratis at sætte i stand:

Citat:
KL understreger, at de gode takter i regeringens udspil, ikke er gratis.

”Hvis det her skal virke, så skal der afsættes de fornødne midler. Gode udviklingsforløb, der skal dæmme op for førtidspension, koster penge”, siger Erik Nielsen.
Se her:
http://www.kommunenyt.dk/social/soci...ension-er-godt
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 12:38   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Henrik.

Tak for link.

Hørte Tørnæs, V i P1 i går, som talte om at SB på jobcentre skulle efteruddannes til at arbejde m. psykiske syge unge. Da de selv havde udtalt at de ikke var gearet til denne gruppe.

Hvis dette udspil af en reform skal gøre en forskel m. disse udviklingsforløb (jeg er ikke tilhænger af denne reform, da den er indsyltet i fejlagtig info og retorik fra deres kulturkampskanon), så skal der mange penge på bordet. Hvis jobcentrene skal kunen klare det uden ekstern, må der ansættes mange flere, men jeg tror snarere at de eksterne firmaer næsten ikke kan få armene ned i bare forventning om kommende indtægter, hvis denne reform bliver gennemført bare delvist.

Og så kan jeg kun sige: så kører cirkusset igen.

Det er utroligt, at man ikke vil skelne til andre sammenlignige lande, f.eks. Holland, vedr. dette aktiveringscirkus, men altid selv skal opfinde den dybe tallerken, selv om andre netop at måtte smidde samme dybe tallerken ud. Og det gælder jo ikke kun denne reform, men mange af VKO tiltag er gammel vin på nye flasker.

Samtidig ser jeg et stærk fingeraftryk omkr. jobcentrenes eneste vej tilbage på arbejdsmarkedet, som tidl. beskæftigelsemininster Hjort kongstanke om, at få nedlagt fagforeninger og fratage dem opgaver, som de har større ekspetice til end en kontoridd. SB, som lige har fået et par korte kursus i sagsbehandling el. psykisk syge. Her taler jeg selvfølgelig arbejdsmarkedet gennerelt.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 16:10   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Det er utroligt, at man ikke vil skelne til andre sammenlignige lande, f.eks. Holland, vedr. dette aktiveringscirkus
Ork jamen det jo lige netop det de gør, se ca 6 måneder tilbage i tiden, og hør hvordan politikerene rose Holland for deres model, og fremfører hvor mange af deres slaver der er kommet ud i arbejde. Hør dem fremføre at de vil have en ligende model her i DK. Så skele til andre ligende projekter er nøjagtigt det de gør, de gør det bare på en anden måde end vi gør, de ser på økonomien, menneskesynet gider de ikke beskæftige sig med, for den del er ikke vigtig for det danske land.

Tænk om vi andre så på vores børn på samme måde.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 17:20   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja apropos børn, så har jeg lært min søn at arbejde siden han fik muligheden for at gå med aviser!
Og min betingelse for at han fortsat kunne bo hjemme var, at han ligeledes var i beskæftigelse, altså ingen slendrian hér. Her var det også et spørgsmål om økonomi, for han ville mægtig gerne have bestemte mærker sko og tøj, tja....og så måtte han jo selv arbejde for det, for JEG havde ikke råd til det.

Tror også man skal passe lidt på med at dvæle ved den tanke, at arbejde er slaveri, og at alle der bliver sendt ud og lave noget, generelt synes det er forfærdeligt. Der ér altså en masse mennesker i fx Holland som er mægtig glade for de nye regler og som føler at disse regler skulle have været indført for flere år siden. Jeg har også talt med pensionister under 40, som ser det som en håndsrækning og ikke en straf og dermed håber det bliver en realitet.

Folk er jo forskellige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie indtil nu Dyrmose Din historie 15 02-04-2013 21:17
Sindslidende frygter pensionsreform Thomas1981 Politik og Samfund 5 29-02-2012 19:27
At spørge indtil flexjob... amacing Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2011 12:21
Min lille historie indtil nu ! Havedammen Din historie 23 22-11-2009 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension