K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2010, 12:00   #1
enborger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 38
Styrke: 15
enborger er ny på vejen
Den frække lejer mod styk udlejer

Jeg har nu opsagt min lejl. pr. d. 15 i måneden, altså oktober.

Det blev ikke helt godkendt af udlejer, som straks sagde pr. 1/11

dvs. jeg har 3 måneders husleje at betale nov. dec. og jan.

Mit spørgsmål går så på, skal jeg lade være med at betale de 3 måneder,

og kontakte udlejer, og sige tag pengene fra mit depositum, og så efter dette

få en regning på malerarbejde med mere.

Jeg flytter ud d. 15. nov.

Så trues der med fogedretten, tja så er jeg jo allerede ud af lejligheden.

Ligeledes har jeg jo 14 dage til at få betalt nov. s leje.

Men er det for frækt ?

At udlejer skal/bedes modregne i mit depositum ?

Grunden er, at jeg ikke helt har råd til dobbelt husleje i 3 måneder.

Men efter de 3 måneder ser situationen bedre ud.

Et alternativ er også betal nov. og drop dec. jan. ? Er det bedre ?

og lade ham modregne kun 2 måneder i mit depositum.
enborger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 12:09   #2
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Jeg synes, du skal spørge om muligheden for, at de 3 måneders husleje kan blive modregnet (betalt af) dit depositum. Men du kan hverken kræve eller forvente det.
Er det ikke dumt at risikere en fogedsag? Jeg ville i hvert fald ikke gøre det.

Måske du kan låne af kommunen til indskuddet og huslejen det andet sted - så kan du jo betale det fulde beløb tilbage, når du får udbetalt dit depositum. Det plejer at være en mulighed.
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 12:51   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvis din opsigelse hedder 3 måneder pr. d. 1., så skal du betale husleje for tre måneder. Dvs. du skal betale for november, december og januar.
Sådan er det.

Som jeg ser det har du følgende muligheder:

- Find en bekendt eller bekendts bekendts der vil bo i lejligheden og betale huslejen til dig, eventuelt nedsat pris i forhold til det du betaler.

- SPØRG udlejer, om de tre måneder kan modregnes i dit depositum.

- Hvis ikke, spørg så, om du kan betale ½ husleje i de tre måneder, og den øvrige ½ husleje trækkes fra dit depositum.

- Gå på socialforvaltningen og spørg, om du kan låne penge til at dække den dobbelte husleje.

HVIS DER IKKE STÅR 3 MÅNEDERS OPSIGELSE I KONTRAKTEN SKAL DU IKKE BETALE 3 MÅNEDERS HUSLEJE.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 12:52   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej enborger ..... Du skal liiiige være opmærksom på at udlejer har pligt til at forsøge at udleje lejligheden hurtigst muligt efter du er fraflyttet .... dvs. at han allerede nu, da han ved hvornår du fraflytter, skal annoncere osv. for at få boligen udlejet

Jeg vil også anbefale dig at melde dig ind i Lejernes Landsorganisation (LLO), for hvis din udlejer er rigtig styg, så er der hjælp at hente.

Jeg var selv ude for de samme krav fra udlejer da jeg opsagde mit gamle lejemål i foråret og han var endda så fræk at skrive at mit depositum kun ville dække en lille del af regningen.

Nu er jeg ikke sådan at skræmme, så jeg holdt pænt øje med om han nu også overholdt sine forpligtelser med at annoncere lejligheden til leje i div. lokale 'sprøjter'. Det gjorde han IKKE. Nå, da jeg så afleverede nøglerne spurgte jeg da naturligvis om han havde fundet nogle nye lejere, for jeg synes jo ikke rigtigt at jeg havde set nogle annoncer om den lejlighed?

"Joooeeeh, han havde da annonceret", var svaret og jeg spurgte så "i hvilken avis?" ...... Ups, det var jo ikke så godt, for den avis han nævnte, fik jeg jo af naboen, og der var sq heller ikke annonceret.

Lige pludselig havde han ikke lyst til at tale længere med mig (læs flugt), og jeg har ikke hørt noget noget fra ham siden, hverken med ekstra regninger og jeg har ikke betalt for de to sidste huslejer han krævede af mig til at begynde med.

Så sæt dig ind i lovgivningen, hold øje med om han annocerer efter nye lejere osv. Jeg prøver lige at finde et link til dig, så vender jeg tilbage

Værsgo' her er der lidt:

http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=74 http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=75
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 18-10-2010 kl. 13:11.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 13:19   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
HVIS DER IKKE STÅR 3 MÅNEDERS OPSIGELSE I KONTRAKTEN SKAL DU IKKE BETALE 3 MÅNEDERS HUSLEJE.
Det passer ikke helt.!

Citat:
Opsigelse
Har lejeaftalen ikke taget stilling til længden af lejers opsigelsesfrist vil den for nyere lejemål være 3 måneder fra den første hverdag i måneden. For visse enkeltværelser er fristen dog en måned.
Lejers ægtefælle skal give samtykke til ophævelsen, hvis lejemålet tjener som familiens bolig.
Har flere lejere indgået lejeaftalen sammen, skal de normalt alle godkende en opsigelse.
Lejelovens bestemmelser giver lejere en lang række rettigheder – bl.a. den almindelige 3 måneders opsigelsesfrist. For visse enkeltværelser er fristen, som nævnt, dog kun en måned.
De mest almindelige situationer hvor udlejer kan opsige lejere er hvor udlejer selv ønsker at benytte det lejede, hvor lejer ikke iagttager god ro og orden og hvor andre væsentlige grunde berettiger opsigelse.
http://www.retssal.dk/billeder/lejeretsbrochure.pdf

Citat:
Nu er jeg ikke sådan at skræmme, så jeg holdt pænt øje med om han nu også overholdt sine forpligtelser med at annoncere lejligheden til leje i div. lokale 'sprøjter'. Det gjorde han IKKE. Nå, da jeg så afleverede nøglerne spurgte jeg da naturligvis om han havde fundet nogle nye lejere, for jeg synes jo ikke rigtigt at jeg havde set nogle annoncer om den lejlighed?
Der står ingen steder at han er forpligtet til at annoncere i den lokale sprøjte.!
Loven siger:
Citat:
Fraflytter lejeren inden opsigelsesvarslets udløb, skal udlejeren bestræbe sig på at genudleje det lejede. Hvad udlejeren indvinder eller burde have indvundet ved genudlejning, skal fragå i hans krav over for lejeren.
Om han vælger at bruge en internet portal til det er hans valg, han skal bestræbe sig at genudleje lejligheden. At så din udlejer ikke var inde i loven, er du så bare heldig med.!

http://www.kapas.dk/artikler/artikel06.html
Citat:
Udlejer kan vælge mellem flere forskellige muligheder. Udlejer kan føre ventelister, annoncere
i den lokale dagspresse og/eller annoncere på internettet m.m.. Udlejer bør selvfølgelig
sørge for at kunne dokumentere, at der er foretaget genudlejningsbestræbelser - fx at
der er sket annoncering på internettet, og at dette er sket relativt hurtigt efter opsigelsen er
modtaget. Det er vanskeligt at opstille en regel om, hvor hurtigt udlejer skal iværksætte
sædvanlige genudlejningsbestræbelser, men 1 til 2 uger efter modtagelsen af opsigelsen
bør der indrømmes udlejer. Det kan nemlig ikke kræves, at udlejer så at sige smider alt,
hvad han/hun har i hænderne.
Men til selve spørgsmålet.
1: Du skal betale de 3 måneders husleje hvis lejligheden ikke udlejes, da dit depositum skal bruges til at male/sætte lejligheden i stand samt at udlejer kan tilbage en del af depositumet indtil varmeregnskabet er gjort op.!

Et depositum er til for at sikre at udlejer for dækket de skader / mangler der er efter lejeren.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 13:40   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Som de andre skriver, så SKAL du betale husleje. Du må ikke lade ham tage det af depositum. Men som lejer har du krav på at han udlejer lejligheden hurtigst muligt, således at du ikke skal betale hvis den er lejet ud til anden lejer. Du kan evt. selv finde en lejer, som passer til de krav udlejer har.
Sørg for at få alt på skrift.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 13:49   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg synes, du skal spørge om muligheden for, at de 3 måneders husleje kan blive modregnet (betalt af) dit depositum
hvis ikke loven reglerne er lavet om så kan depotium ikke bruges til dække af husleje
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 14:19   #8
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
He he jsn ..... Jeg VAR skam inde og surfe rundt på nettet (det burde jeg selvfølgelig have nævnt), for at se om han havde skiftet fremgangsmåde mht. til udlejning. Jeg kunne ikke finde noget .... heller ikke hos de lokale ejendomsmæglere. Han plejer nemlig at bruge de lokale 'sprøjter' når han har haft et af sine huse til udlejning

Jeg kan ikke tro at han ikke kender lovgivningen. Jeg tror bare at han håbede på at JEG ikke gjorde!

Men det der er det afgørende, er at få oplyst enborger om at h*n ikke nødvendigvis kommer til at hænge på alle 3 måneders husleje, for som dit udmærkede link fortæller, så har udlejer pligt til at søge at få udlejet boligen hurtigst muligt efter fraflytning og istandsættelse.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 13:08   #9
enborger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 38
Styrke: 15
enborger er ny på vejen
genudlejningsgebyr på kr. 1000

Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
hvis ikke loven reglerne er lavet om så kan depotium ikke bruges til dække af husleje
Det så jeg pludseligt under lejelovens p 53 stk. 8 - og i p 1

kan det være helt legalt ?
enborger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 15:09   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
efter advokat ord godt nok nogen år siden han sagde efter lov osv måtte depotium ikke bruges til dække af husleje men som sagt kan være lavet om er det ikke så er det ulovigt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligstøtte hvis man ikke står som lejer Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 09-07-2013 22:54
Må kæresten være min udlejer? Tenderwoman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 25-11-2011 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension