K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2010, 12:35   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Hvad F stiller man op når ingen svare en på ens sendte mail til kommunen?

Hej. Det her er totalt for langt ude. Lige nu hjælper jeg søster i anden kommune med at søge økonomisk hjælp, der er afleveret fuldmagt og alle papirer forelægger.

Når jeg skriver til dem, får jeg ingen svar på mine mail. Og jeg selv har også en sag med egen kommune, hvor jeg har sendt mail og høre intet.?

I begge tilfælde har jeg sendt klage til borgmesteren i begge kommuner, i min egen kommune svare end ikke borgmesteren på min henvendelse.

Nu er det jeg vil høre, om der er nogen som har et godt bud på hvor jeg så skal gå hen og klage?

Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 12:50   #2
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
ombudsmanden
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 12:54   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hvis du har skrevet en klage til Borgmesteren, afleveret den i Borgerservice og sørget for kvittering samt høfligt har rykket for svar et par gange, ville jeg da råde dig til at sende en kopi af klagen samt de høflige rykkere til alle 'Byrødderne' i din kommune.

Næste skridt ville så være at henvende sig til Ombudsmanden .... andet kan jeg ikke komme i tanke om nu; men det kan være at der er andre der har nogle bedre idéer?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 13:03   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når du skriver en klage til borgmesteren så sørg for at sende den cc til hele kommunalbestyrelsen, så er der mulighed for en af dem vil rykke og holde øje , det er altid bedre at flere ved det ...

Vedlæg evt den her §

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

Kender de ikke den så kan de selv finde den i retssikkerhedsloven ...

Skriv endnu en rykker til borgmester, et cc til hele kommunalbestyrelsen loven ind i skrivelse og skriv så at næste skridt vil blive en klage til ombudsmanden da det åbenbart er sådan at kommunen ikke svare på henvendelser ...

Måske det kan få dem i gang
  Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 13:11   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Smile

Hej. Tak for de fine svar. Var selv lidt inde på ombudsmanden, men god idé med kommunal bestyrelsen også. Tak. kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 18:08   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er også tilsynsrådet (som du finder under statsforvaltningen) det deres opgave at føre tilsyn med at kommunerne overholder gældende lovgivning. Desværre kan man ikke klage til dem uden en afgørelse og partsrepræsentant er jo ikke en afgørelse, men en beslutning din søster har taget.

Spørge ombussen vil du sikkert ikke få meget ud af, det har jeg forsøgt, og fik bare pladret om at man altid har ret til bla bla bla, (jo tak men hvad H gør man så ved at de ikke vil??, det får man ikke svar på)

Nu har jeg så skrevet til tilsynet, og så må vi se.

Det faktisk lidt en sjov historie, vi får pr mail en inddirekte indrømmelse af at kommunen ikke vil acceptere partsrepræsentant, så brokker jeg mig her på k10 og konstatere samtidig at jeg jo så må gå til tilsynet, 2 dage senere ligger der et brev til min mand, hvor de sørme har skiftet mening, nu kan han pludselig godt være min partsrepræsentant *gg* Morsomt ikke?

Ej jeg ved godt de læser med her inde, faktisk har de forbudt mig at bruge k10 (som om de får lov at bestemme det) det morsomme er sådan set at de hovsa vi kan få ørene i maskinen her så vi må jo nok hellere, rette ind, at den så ikke går hos mig er en anden sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 19:29   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg ringede engang for at få fat i min sagsbehandler, og da vedkommende var optaget spurgte jeg receptionen om jeg kunne få en mailadresse. Det kunne jeg godt, men hun ville på det kraftigste anbefale, at jeg ringede igen-igen-igen, for de var flere måneder bagud med e-mails.

Så: RING og RING og RING eller mød op.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 19:52   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Når jeg skriver til dem, får jeg ingen svar på mine mail. Og jeg selv har også en sag med egen kommune, hvor jeg har sendt mail og høre intet.?
ikke for at holde hånden over komunen men kunne jo være den havnede i deres psam in bakke det sker desvære kommer and på hvilken mail klient man bruger kunne måske være derfor du ikke får svar
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 22:39   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
BorgerRÅDGIVEREN, hvis en sådan findes i din kommune - det er netop deres job at hjælpe med klager over kommunal sagsbehandling.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 01:55   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg ringede engang for at få fat i min sagsbehandler, og da vedkommende var optaget spurgte jeg receptionen om jeg kunne få en mailadresse. Det kunne jeg godt, men hun ville på det kraftigste anbefale, at jeg ringede igen-igen-igen, for de var flere måneder bagud med e-mails.

Så: RING og RING og RING eller mød op.
Ringer man er der ingen dokumentation for at man har prøvet kontakt...

Desværre er det mere reglen end undtagelsen at de "glemmer" deres notat pligt mht telefonsamtaler, derfor altid skriv... også selv om det tager længere tid man har større sikkerhed på den måde
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad stiller jeg op , når modet ikke er der. :-( heiditogjoey Alt det andet 8 06-02-2013 06:40
hjælp !!! til mail fra kommunen !!!!!!! henningv Alt det andet 30 07-11-2011 09:16
Hvor lang tid har kommunen til at svare på en klage? tiny2tkv Alt det andet 1 09-03-2010 01:49
Mail til kommunen.. Anne.o Alt det andet 21 08-12-2009 20:05
Hjort skal svare på, hvad han vil gøre for ledige fleksere zuza Politik og Samfund 11 20-02-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension