K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 13:23   #21
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Korrekt, men efter reformen skal vi være medlem af en a - kasse for, at få ledighedsydelse, de har så også planer som større tilskud til fleksere i job hvis de er i a - kasse, det er såden sidste del V ikke vil være med til.
Se så bliver det jo spændende om de husker at ændre de andre regler.

1: Folk på fleksjob må ikke stå i a-kasse, da de skal betale til fleksydelse
2: Folk skal så i a-kasse, men betyder det så de skal betale både til fleksydelse via kommunen OG til a-kasse til ledigheds ydelse ?

Jeg har tiltro til de nok skal gøre det mere besværligt og dyrere at være fleksjobber.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 14:14   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Klumpfoden: her er et linkt til de grundelementer, regeringen gerne ville have gennemført med reformen. Håber du kan bruge det.

Hvad det endelige resultat bliver, må vi vente og se. Men som flere har påpeget tyder det på en forringelse af fleksordningen. Bliver den godkendt træder den måske allerede i kraft næste år...

http://bm.dk/Beskaeftigelsesomraadet...ormudspil.aspx
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:08   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Største frygt er, at Venstre allerede én gang har smidt på bordet, at allerede tilkendte førtidspensionener burde kunne genoptages.....DET ORKER JEG BARE IKKE ÈN GANG TIL!!

Så jeg vil som Thomas1981 folde mine hænder og bede til at dét ikke bliver en realitet, og så vil jeg naturligvis også bede for at folk som Thomas når gennem nåleøjet i tide!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:39   #24
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af steine Se meddelelser
Se så bliver det jo spændende om de husker at ændre de andre regler.

1: Folk på fleksjob må ikke stå i a-kasse, da de skal betale til fleksydelse
2: Folk skal så i a-kasse, men betyder det så de skal betale både til fleksydelse via kommunen OG til a-kasse til ledigheds ydelse ?

Jeg har tiltro til de nok skal gøre det mere besværligt og dyrere at være fleksjobber.
A - kasse og fleksydelse er 2 forskellige ting.

Vi skal betale til a - kasse for at få ledighedsydelse, og så kan man frivilligt indbetale tilfleksydelse/efterløn.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:44   #25
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Tja og hvis man ikke ønsker at melde sig ind i en A-kasse så får man som ledig fleksjobber den særlige ydelse som svarer til kontanthjælp.

Jeg tror bare ikke på at A-kasserne har de kompentencer der skål til at hjælpe ledige fleksjobbere i arbejde, de har jo i forvejen svært nok at få hjulpet deres sunde raske ledige medlemmer.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:44   #26
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Nogen som med "simple ord/vendinger" kan forklare hvad de regner med den nye reform vil betyde af ændringer i forhold til nu?

Sker det NU eller først i 2016 som med skattereformen?


Og er der nogen der tror der er en chance for Enhedeslisten får noget at skulle have sagt?
Det forventes at træde i kraft pr 1/1 2013

Sådan kort fortalt så vil du ikke få fuld løn som i dag, men løn for de timer du arbejder ( ingen tilskud til arbejdsgiver) og så suppleres du op med ledighedsydelse.
Du skal meldes i a - kasse for at få ledighedsydelse.
Du kan få ledighedsydelse i 2 år, derefter hedder det særlig ydelse der er på niveau med kontanthjælp.
Du vil også kun få indbetalt pension for de timer du arbejder.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:20   #27
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Er det kun Berlingske der skriver om det her, eller også andre aviser?
Jeg glæder mig da over at selv på en centrum-højreorienteret avis harmes kommentatorerne over reformen. Det kunne tyde på at den bliver mildnet i sin endelige form.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:23   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det står også på text TV.

Er der nogen der kan forklare mig scenariet - hvis nu en borger kun kan arbejde 2 timer om ugen, og dermed ikke kan få førtidspension, men kun fleks - hvordan dælen kommer deres økonomi så til at se ud??

Nogle bud??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:27   #29
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Pisse dårlig!

Når det så er sagt synes jeg faktisk ideen med minifleksjobbene er helt okay, jeg synes bare finanseringen er helt hul i hovedet.
Jeg kan måske ikke selv arbejde 15 t, men 8 timer kan være en mulighed, så for mig kan det komme til at fungere.
Jeg synes dog det er utilgiveligt at belaste de folk med dem, der bare ikke kan eller skal, men alligevel bliver tvunget ud i 2 timer arbejde.

Sidst redigeret af amaranth; 27-06-2012 kl. 19:30.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:31   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helenekr

ja hvis det kun er 2 timer...så får de kun løn for de 2 timer og resten af tiden ledighedsydelse..ka ikke huske hvor mange procent det er..men det er ik mange kr..
det er mit bud..
måske har jeg misforstået noget
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Ny fleks reform marbocb Politik og Samfund 3 23-03-2012 16:06
spørgsmål til den nye reform af fleks dennis0667 Politik og Samfund 8 09-03-2012 15:57
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension