K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 19:42   #1
Dyreelskeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dyreelskeren er ny på vejen
Unhappy Ansøgning om flex-job

Hej, er helt ny her på siden som "aktiv", men har tit været inde at læse de mange informative indlæg/svar. Har været til møde med kommunen i dag, hvor min sagsbehandler, rådede mig til at søge flex-job. Sagen er den, at jeg har været sygemeldt siden okt. 2007, hvor jeg blev syg med angst/depression hukommelsessvigt, koncentrationsbesvær etc., foruden at der også blev konstateret reaktiv gigt (havde ondt i hele kroppen), som følge af mange års belasting i mit job som lærer, hvor jeg i 15 år arbejdede med meget krævende kursister. Har været hele møllen igennem med psykolog (20 timer) og måtte til sidst erkende at jeg blev nødt til at ty til antidep. medicin, selvom det har været mig meget imod. Så derfor har jeg siden efteråret taget forskellig antidep. medecin - noget bedre end andet. Jeg har haft det så dårligt, at det ikke har været muligt for mig at være sammen med andre mennesker, og derfor var min første arbejdsprøvning først her i foråret april/maj, hvor jeg var på en daghøjskole i 12 timer om ugen. Det var et meget hyggeligt job, med megasøde mennesker og jeg nød da også at komme ud i verden igen, men fik det så dårligt i løbet af perioden, og det føltes da også som om jeg tog 10 skridt tilbage. Og efterfølgende har jeg brugt sommeren til at "slikke sårene" og være bekymret for hvad der nu skulle ske. Så selv om jeg helst ville være i fred, kunne jeg ikke forstå jeg ikke hørte noget - så hellere "se uhyret i øjnene". Derfor rykkede jeg for hvad der skulle ske i min sag - mht. en evt. ny arbejdsprøvning. Endelig blev jeg indkaldt til en ny samtale, som jeg har været til i dag. Her blev jeg gjort opmærksom på at jeg har brugt hele min kvote mht. sygedagpenge, da jeg før jeg blev langtidssygemeldt også havde et par uger, hvor jeg var sygemeldt. Sagsbehandleren synes så, at det vil være bedst for mig at søge flex-job, da en jobaktivering, som kunne trappes op til fuld tid nok ikke kunne komme på tale. Og en førtidspension, ville jeg helt sikkert ikke få. Men, sagde han, der er den risiko at hvis jeg ikke får den, så standser sygedagpengene. Mit spørgsmål, hvis der er nogen her, som kan svare på det er: Hvis jeg ikke får bevilget flex-job, kan jeg så få penge fra min a-kasse, som jeg har betalt til hele mit liv? Jeg er 57 år og har også betalt til efterlønsordningen. Det løber mig koldt ned ad ryggen når jeg tænker på at jeg måske kan risikere at stå uden noget. Jeg er gift - min mand er selvstændig snedker, men pga. krisen, så bliver han nødt til at lukke firmaet her til jul. Ja, det blev et langt indlæg. Håber der er nogen her, som har tålmodighed til at læse og evt hjælpe mig med at belyse nogle af mine problematikker. Jeg er helt rundt på gulvet og meget anst....
Kærlig hilsen
Dyreelskeren
Dyreelskeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 20:19   #2
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære Dyreelskeren!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dyreelskeren Se meddelelser
Sagsbehandleren synes så, at det vil være bedst for mig at søge flex-job, da en jobaktivering, som kunne trappes op til fuld tid nok ikke kunne komme på tale. Og en førtidspension, ville jeg helt sikkert ikke få.

Ja - bed sagsbehandler om hjælp til at søge fleksjob!

Men, sagde han, der er den risiko at hvis jeg ikke får den, så standser sygedagpengene. Mit spørgsmål, hvis der er nogen her, som kan svare på det er: Hvis jeg ikke får bevilget flex-job, kan jeg så få penge fra min a-kasse, som jeg har betalt til hele mit liv?

Godt du er medlem af A-kasse! Ja, for mig at se, er du er selv herre i dit liv og kan melde dig rask og stå til rådighed for et almindligt arbejde. Og hvis du ikke kan få job, kan du få understøttelse.

Jeg er 57 år og har også betalt til efterlønsordningen. Godt!

Hvis du ikke får et arbejde inden for 2 år og bliver langtidsledig som 59-årig skal du tilbydes et seniorjob i kommunen på gode vilkår: Læs om denne mulighed på dette link:

http://avisen.dk/faa-ledige-benytter...ng_134188.aspx

Og som 60 årig har du videre ret til efterløn.


Det løber mig koldt ned ad ryggen når jeg tænker på at jeg måske kan risikere at stå uden noget.

Heldigvis har du sikret dig godt med A-kasse og efterlønsordning - med mulighed, jeg nævner ovenfor, hvis ønske om fleksjob ikke lykkes.

Jeg er gift - min mand er selvstændig snedker, men pga. krisen, så bliver han nødt til at lukke firmaet her til jul. Ja, det blev et langt indlæg. Håber der er nogen her, som har tålmodighed til at læse og evt hjælpe mig med at belyse nogle af mine problematikker.

Held og lykke med fleksjob eller med ovennævnte mulighed!
Knus og kram!

Sidst redigeret af Katharina; 15-11-2010 kl. 23:03.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 10:00   #3
Dyreelskeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dyreelskeren er ny på vejen
Question

Kære Katharina
Tak fordi du gav mig noget respons - lige pt. føler jeg mig meget bange og modløs. Men du har da en pointe i at jeg jo har min a-kasse. Ved bare ikke om jeg kan henvende mig på a-kassen, hvis jeg får afslag på flex-job???
Er der nogen her som ved noget om det??? Er det ikke sådan at når man har været sygemeldt i så lang tid som jeg(næsten 3 ½ år), så skal de på a-kassen se beviser for at man kan stå til rådighed på fuld tid. Skal man måske først i en virksomhedspraktid, som bliver trappet op til fuld tid??? Ja, jeg er meget på "herrens mark". Jeg søger jo flex-job, fordi jeg ikke engang kunne klare at være i jobprøvning 12 timer om ugen, men hvis det hele står på spil ved et afslag, så har jeg næsten ikke nerver til at søge.
Kærlig hilsen
Dyreelskeren

Sidst redigeret af Dyreelskeren; 16-11-2010 kl. 10:03.
Dyreelskeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 22:43   #4
GitteSH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
GitteSH er ny på vejen
Der er altså noget med 1040 timers arbejde inden for det sidste år for du kan få understøttelse i en a-kasse.
GitteSH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 22:55   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Du skal osse vide at der er nogle regler for at få efterlønnen , hvis du er sygmeldt.

Kender en som havde været sygmeldt i 8 md. pga. hoftene, han fik nye hofter, han skulle arb. han skule optjene de 1040 timer inden han kunne få efterløn.

Tror at der er mange der ikke er klar over det.
Man kan godt gå fra sygdagpenge og direkte på understøttrlse/dagpenge, det har min Mogens, gjort 2 gange i år, han var så osse på dagpenge inden han blev syg.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 00:35   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville få fat i fagforeningen hurtigst mulig.

Du har krav på afklaring, til en form for forsørgelse.

med det lave antal timer(varigt?) kan du formodenlig IKKE få dagpenge.

De kan ikke bare be dig om at søge fleksjob.

Er din ressourceprofil lavet?

Det skal den, PROMPTE; og sagsbehandler skal foretage en vurdering af din arbejdsevne, baseret på lægeoplysninger og arbejdsevne. BASTA.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansøgning til flex Chin Spørgsmål ang fleksjob 0 23-08-2011 08:26
ansøgning til flex Chin Spørgsmål ang fleksjob 0 23-08-2011 08:20
Ansøgning om visitering til flex, kan jeg selv søge ? En mere... Spørgsmål ang fleksjob 4 15-05-2011 19:15
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
Ansøgning om pension, under flex job svedel77 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-11-2010 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension