K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2011, 19:04   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Flexjob visitation.

Jeg er syg, modtager sygedagpenge, de stopper nu, kan ikke forlænges. Har gentagne gange sagt at jeg ønsker at forsørge mig selv gennem flexjob. Kommunens speciallæge siger min erhvervsevne er nedsat. Har været gennem arb. prøvning, der skulle vise hvor mange timer jeg kan arb. Aftalen var at det var fordi jeg vil søge flexjob. Jeg mener at kunne arb. 15 timer ugentligt. Nu siger de jeg kan forvente afslag på flex. Henviser til kontanthjælp, problemet er at den kontanthjælp skal jeg betale tilbage, fordi jeg bor i 1 andelslejlighed, det bliver betragtet som formue. Har sagt at jeg stadig ønsker at søge om flexjob. Har fået tilsendt Ressource profil som jeg skal godkende el. erklære mig uenig i. Der er noget jeg er uenig i også vedr. timeantal. Mit spørgsmål er, man kan rette fejl, men hvor meget skal man skrive om ? skal jeg skrive min personlige mening om sygdomsforløb, hvoffor jeg søger flexjob ? Har det 1 positiv effekt, når de skal tage beslutning vedr. min ansøgning om flex ? Skal tilbage sende ressourceprofil i morgen. Sagsbehandler har truet med at stoppe sygedagpenge her og nu. Jeg er på skideren, bor alene, skal betale faste udg. Er der nogen af jer herinde som ved noget omkring dette ? Suk.........
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 19:24   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Nu siger de jeg kan forvente afslag på flex.

Mit spørgsmål er, man kan rette fejl, men hvor meget skal man skrive om ?

skal jeg skrive min personlige mening om sygdomsforløb, hvoffor jeg søger flexjob ? Har det 1 positiv effekt, når de skal tage beslutning vedr. min ansøgning om flex ?

Skal tilbage sende ressourceprofil i morgen. Sagsbehandler har truet med at stoppe sygedagpenge her og nu. Jeg er på skideren, bor alene, skal betale faste udg. Er der nogen af jer herinde som ved noget omkring dette ? Suk.........
1) Sørg lige for at have disse trusler på skrift! det vender vi tilbage til.

2)Du har al mulig ret til (du SKAL da) at skrive din egen mening i Ressourceprofilen - det er den i højeste grad (også) til - men vær dog opmærksom på, at den FØLGER DIG.

Det kan umiddelbart virke smart at smøre lidt ekstra på, bare for at blive 'hørt', kan ende med at ramme dig selv i nakken om flere år!

Man kan sige rigtig MEGET, uden at skade sig selv, tænk dig om, vælg dine ord med omhu, og begynd at skriv - du kommer ret sent, har kun resten af aftenen/natten til at få hjælp herinde, men der er altså nogle der plejer at komme med lange opskrifter, så se lige hvad der sker

Du kan også prøve at få udskudt tidsfristen for returnering af RP - kan du maile til din sagsbehandler?

Så kan du evt. skrive, at det er overvældende for dig, og at du har brug for hjælp til at lave den, og måske købe lidt tid på den måde....

Men som udgangspunkt: alt hvad du skriver, kan, og VIL, blive brugt - IMOD dig!
Læs her og tag ved lære: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13045

Brug desuden søgefunktionen her på siden - der er masser af guld at hente.

Fejl kan og SKAL rettes, men det kan være ren Sisyfos at få det til at ske!

PS: mellemrum, min ven, mellemrum, i dine indlæg, ellers går de svagtlæsende især, (OG vi andre) hurtigt døde - de kan risikere at være dem der sidder med den bedste hjælp til dig!

Sidst redigeret af L.S.; 20-02-2011 kl. 19:30.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 20:47   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Jeg har skrevet brevet vedr. ressource profil , men blev pludselig i tvivl om at det måske ser underligt ud, at jeg skriver om hele mit sygdomsforløb.

Måske var det bedre kun at nævne de fejl der er..

Der står jo at det drejer sig om §7 stk 8. dvs. den samlede beskrivelse og vurdering af ressourser.

Jeg har været ærlig omkring alt, så der kan de ik ramme mig.

Jeg er ik god til skuespil eller til at lyve, desværre.

Jeg kæmper mod sagsbehandler.

Har anket afgørelse da sygedagpenge ophørte. Fik medhold.

Sygedagpenge fortsatte, efter 1 anden §

Sagsbehandler lægger fælder ud, f. eks at jeg kan søge førtidsp. på foreliggene grundlag, selv om hun tidligere har sagt, at det kan jeg ikke få, da jeg ikke er livstruet.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 09:28   #4
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Prøv at sige....

Hejsan

Prøv lige at sige til din sagsbehandler = Livstruet = Dødelig

Enten inde for det psykriatiske system = Selvmordstruet, eller over i den anden kategori = kræft mm., ved godt der er flere sygdomme....

Mig bekendt kan man søge førtidspension = Arbejdsevnen = 0 eller -0.

=Førtidspension er til Selvforsørgelse = Overlevelse, når man ingen Arbejdsevne har.

Du kan sige til din Sagsbehandler = Det UNDRER MIG..... = Se hvilket svar hun-han ryster ud af "Godtposen"

Et godt "TRICK" til møder mm. lad dem = Starte.... = Åbne "Ballet" = Det kommer bag på den = Sjovt at iagtage

Kram
Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 09:56   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
For det første skal din sagsbehandler følge loven inden hun stopper sygedagpenge, det vil sige at det ikke er nok at hun bare siger til dig at de vil stoppe og at hun henviser til kontanthjælp, du skal varsles om sygedagpenge stop og du skal partshøres inden ...

At skrive hele sygdoms forløbet i en ressourceprofil ville jeg nok afholde mig fra, der er tolv punkter i din ressourceprofil og disse punkter skal du gennemgå en efter en og så kommentere , og vær konkret så det ikke bliver for uoverskuligt at læse , det vil sige at du tager hvert punkt skriver ned hvor du er uenig og hvorfor du er uenig ...

Din sagsbehandler skal vide at du kender loven så henvis til retssikkerhedsloven §7 a hvis hun siger hun lukker for sygedagpengene

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Hvis det er sådan at din erhvervsevne er nedsat så sørg for at skrive til din sagsbehandler at denne skal være opmærksom på §27 stk 4

Citat:
den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Læs iøvrigt denne her godt igennem http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
  Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 11:27   #6
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
le cuere.

Tak for svar.

Jeg var til samtale efter arb. prøvning, det var der han truede med at afslutte sygedagpenge.

Nu sendte han så opdateret ressourceprofil, hvor jeg kan sige om jeg er uenig og komme med kommentarer.

Jeg fik 6 dage til mit svar skal afl.

Sygedagpenge er blevet forlænget efter § om reva.

Da de modtog brev fra deres speciallæge om min arb. evne er nedsat, fik jeg brev om, at så var reva ikke 1 mulighed, så nu blev de forlænget efter 1 anden §.

Begrundelsen - at de ville så vide hvor mange timer jeg kan arb.

Sagde at jeg fortsat søger flex, at hvis arb. prøvning var 1 forudsætning for det, gennemgik jeg gerne den.

Nu siger han at arb. prøvning ikke havede noget med flex at gøre, og begyndte at tale om reva.

Svarede de har jo selv udelukket det, at derfor fik jeg forlænget sygedagpenge efter 1 anden §.

Så mente han, at den anden sagsb. havede omgået loven vedr. reva, at det endnu ikke var afprøvet. Svarede min erhvervsevne er nedsat, kan ikke oparbejdes til fuld tid.

Så sagde han, du kan da godt fortsat søge flex, men jeg kan næsten sige 100 % at du vil få afslag.

Og så truede han med at han kunne stoppe sygedagpenge her og nu, el. henvise mig til kontanthjælp.

ps. Sygedagpenge uger er brugt, er blevet forlænget 2 gange.

suk..........
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 11:41   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Sygedagpenge er blevet forlænget efter § om reva.

Da de modtog brev fra deres speciallæge om min arb. evne er nedsat, fik jeg brev om, at så var reva ikke 1 mulighed, så nu blev de forlænget efter 1 anden §.

Svarede de har jo selv udelukket det, at derfor fik jeg forlænget sygedagpenge efter 1 anden §.

ps. Sygedagpenge uger er brugt, er blevet forlænget 2 gange.

suk..........
Jeg er lidt forvirret

Du har fået forlænget dine sygedagpenge to gange, siger du
Første gang efter § om reva
§27 stk 1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked

Men dette blev stoppet? Altså du fik alligevel ikke forlænget dine sygedagpenge efter dette, men noget andet?

Eller var din første forlængelse efter denne §?

De finder så ud af at du ikke kan revalideres, fordi du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Godt så, så er det afprøvet. Men hvilken paragraf blev du så forlænget efter anden gang?
Måske det var denne? § 27 stk 2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger
Du er lige nødt til at finde ud af det, da det kan vise sig at være ganske væsentligt

Hvad siger konklusionen i din ressourceprofil? Hvordan vurderer de din arbejdsevne?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 12:08   #8
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
le cuere.

Mine sygedagpenge blev forlænget efter § 27. stk. 1. dvs.reva overvejene sandsynligt.

Derefter modtog jeg brev om, at efter deres speciallæge har skrevet at min erhvervsevne er nedsat, er deres vurdering at denne § ikke mere er realistisk i forhold til min helbredmæssige situartion.

At forlængelses grundlag derfor ændres til § 24 og § 27 stk 1, nr 2

Jeg har været i arb. prøvning, og de 2 gange 26 uger er brugt nu.

Så nu truer de mig med at enten siger jeg ja til reva, klarer jeg ik den, ryger jeg på kontanthjælp,

Jeg kan søge flex, men kan forvente afslag, så ryger jeg også på kontanthjælp.

el. de kan stoppe sygedagpenge og henvise mig til kontanthjælp.

Og kontanthjælp ydes kun som ydelse der skal tilbagebetales, da jeg bor i 1 andelslejlighed og det bliver betragtet som formue.

Surt show...........

Træt af at kæmpe.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 12:20   #9
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
le cuere.

Arb. prøvnig udtaler at jeg senere vil kunne arb. 3 - 4 timer dagligt.

20 timer ugentligt. Og at jeg selv har sagt 20 timer til dem .

Det er ikke rigtigt. Jeg har haft pauser, og sagde ved afsluttene samtale, at jeg ikke vil kunne magte at arb. i 20 timer
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 13:54   #10
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Hej Tassi.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, det med besvarelser i k 10.

Jeg svarede dig på spørgsmål, men modtager ingen respons.

Heller ikke fra andre.

Er det fordi jeg bruger 1 forkert metode når jeg besvarer indlæg ?

Kh. le cuere
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Visitation til Flekstrafik? Ida Alt det andet 5 24-05-2013 23:27
Visitation skp Alt det andet 5 21-07-2012 13:50
Visitation til flexjob? momb Spørgsmål ang fleksjob 2 15-01-2011 17:24
Venter på visitation Gladsaxe Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 9 03-04-2008 17:46
Kan visitation til flexjob slettes Bjarne Spørgsmål ang fleksjob 1 29-03-2006 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension