K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2009, 12:49   #1
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Førtidspension under Beskæftigelsesministeriet

Kommer førtidspension under Beskæftigelsesministeriet nu?
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 13:33   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, sådan hørte jeg det også.

Der kommer jo til at mangle arbejdskraft, og der har jo været talt om, at "gamle" førtidspensionister skulle udnytte arbejdsevnen.

Der kommer vist også andre ydelser under ministeriet... alt, undtagen nogle børnepenge.

Sikken gyser!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 19:22   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Åhe NEJ! dog
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 22:27   #4
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Det er mig en gåde, hvordan man kan kombinere Pension med beskæftigelse. nu søger jeg selv pension, Betydr det at jeg er på vej i job eller hvad? Kloden må standse, Jeg vil af!!Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 22:39   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Ja, sådan tænker jeg også, Paw...

Citat:
Ressortændringer
Samtidig med at Inger Støjberg er udnævnt som ny beskæftigelsesminister er der foretaget følgende ressortændringer:

Ligestillingsområdet overføres fra Velfærdsministeriet til Beskæftigelsesministeriet.

Lov om social pension, lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension mv., lov om individuel boligstøtte, lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag, §§ 81- 85 a i lov om aktiv socialpolitik, lov om Den Sociale Pensionsfond og Sikringsstyrelsen overføres fra Velfærdsministeriet til Beskæftigelsesministeriet.
Hvad i alverden har børnetilskud med beskæftigelse at gøre?

http://www.bm.dk/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 23:03   #6
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Har været mere of end on, de sidste dage,

Jeg er lige nødt til at spørge hvad det går ud på m.h.t. den "gamle arb.kraft"

Er det den fra før 2003 eller efter 2003 Det kan måske være en "prut".

Jeg bliver helt urolig, jeg har en ftp. uden kontrol efter den nye regel i år 2003
bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 23:26   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, sådan tænker jeg også, Paw...



Hvad i alverden har børnetilskud med beskæftigelse at gøre?

http://www.bm.dk/

Jeg mister i hvertfald børnebidraget fra Faren de månder hvor min søn tjener over 2500 kr....det kunne MÅSKE have noget med børnetilskud og beskæftigelse at gøre?? Lige som jeg også mister X antal kroner af børnetilskudet hvis jeg kommer i beskæftigelse, eller kan søge om ekstra forhøjet børnetilskud hvis Faderen tjener mere.....

Er i vildrede og skyder i blinde. Men MULIGVIS er det dét der hænger sammen??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 23:30   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Har været mere of end on, de sidste dage,

Jeg er lige nødt til at spørge hvad det går ud på m.h.t. den "gamle arb.kraft"

Er det den fra før 2003 eller efter 2003 Det kan måske være en "prut".

Jeg bliver helt urolig, jeg har en ftp. uden kontrol efter den nye regel i år 2003
bmdc
Det er en "gammel" nyhed, hvor nogle kloge hoveder mente, at førtidspensionister før 2003 skulle kunne arbejde og bl.a. lokkes med, at de kunne beholde pensionen, hvis det ikke lykkedes.

Så måske der skal skaffes skånejob eller flere fleksordninger til de "gamle" førtidspensionister før 2003. Det er kun noget, jeg gætter mig til. Men det kunne tyde på, at man nu vil gøre en indsats på det område, og ikke kun lade det være ved snakken.

Og børnetilskud og boligsikring... Det er mig en gåde. Men måske det netop hænger sammen med indtægter og måske trusler om fratagelse af disse også, hvis man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet... den der med pisk og gulerod, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 00:27   #9
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er en "gammel" nyhed, hvor nogle kloge hoveder mente, at førtidspensionister før 2003 skulle kunne arbejde og bl.a. lokkes med, at de kunne beholde pensionen, hvis det ikke lykkedes.
Det er der noget om. Førtidspensionister på den gl. ordning har modtaget en pjece som omhandler dette, for en måneds tid siden.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 09:11   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan de bare sådan ændre Ressort, uden behandling i folketinget?
Det undre da mig?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelsesministeriet var advaret om lukrativt hul i lov Webmaster K10 Nyheder 0 21-06-2013 15:00
Nu fyrer de i Beskæftigelsesministeriet Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2012 20:00
Beskæftigelsesministeriet "et øjeblik"... logikeren Politik og Samfund 3 14-11-2011 11:46
Arbejdsevnebekendtgørelse fra Beskæftigelsesministeriet zuza Nyt om loven 37 17-06-2008 10:17
skrivebordsgeneralen i Beskæftigelsesministeriet Stella Politik og Samfund 0 02-03-2008 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension