K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2013, 01:06   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps...men så læg mærke til hvad de siger nu og så se hvad de laver når det er dem der har noget at sige,,

De har gjort det alle dage...sagt det rigtige...lige som vi gerne vil høre det....og hver evig eneste gang har de lavet det modsatte...

Jeg tror dem ikke over en dørtærskel...

Det er ene og alene for at hente stemmer hjem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 02:12   #22
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps...men så læg mærke til hvad de siger nu og så se hvad de laver når det er dem der har noget at sige,,

De har gjort det alle dage...sagt det rigtige...lige som vi gerne vil høre det....og hver evig eneste gang har de lavet det modsatte...

Jeg tror dem ikke over en dørtærskel...

Det er ene og alene for at hente stemmer hjem...
Jah, sådan er politik blevet.
Men syntes nu langt fra de har sagt ét, og gjort noget andet, altid. Indtil krisen ramte, fik de meget af deres politik igennem. Og også en smule bagefter, det med grænsebommene, for en kort bemærkning.

Om man kunne lide deres politik eller ej, er så en smagssag selvfølgelig. Selvom EL har mere hvor jeg er enig, end DF har.

Men Danmark er reformeret. Løfter findes ikke mere. Og blokpolitikken er sprængt. Vestager skal nok sørge for at holde reformerne kørende, uanset hvilken side der laver dem.

Og når alt er sagt, ja så har DF efterhånden hentet min stemme. Men jeg er også meget illoyal. Står blå til at vinde, stemmer jeg sikkert DF. Står rød til at vinde, så stemmer jeg EL.

Ingen partier har 100% et sted hvor jeg passer ind. 50%+ på en god dag. Men det bliver en stemme der går så meget imod reformhelvedet, som muligt, hos den vindende part.
Jeg tør ikke andet.
Men der er nok alligevel ét valgløfte, der sikkert bliver givet og holdt, et løfte om reformer.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 12-05-2013 kl. 02:31.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 08:50   #23
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Selvom det ville smerte mig at stemme på et populistisk nationalistisk tidehvervs kongetro parti som DF. Så kan jeg godt se ideen med at støtte dem, det gælder om at holde LA fra at have de afgørende mandater op til 90..
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 08:56   #24
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Ja for delen da,LA må bare ik få nok magt til at kunne bestemme en dyt,så ja tror os DF vil blive overvejet her selv om det vil smerte lidt,men kan godt se lidt fornuft i det Thomas1981 skriver og man kan sjælent se sig 100% ind i de patier der findes,der er altid noget man ik kan lide
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 13:59   #25
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Hvilken folkepension ?

For mig og mange mange andre er den allerede afskaffet. Det skete med indgåelsen af tilbagetrækningsreformen tilbage i 2011.

Det er ærlig talt skræmmende så få danskere der har sat sig ind i hvad denne "reform" i virkeligheden indebærer.

Folkepensionen blev med aftalen sat op til 70,5 år. For undertegnede dog "kun" 69 år , grundet min allerede fremskridende alder :-).

Reformen betyder folkepensionen de facto blev afskaffet for mange ( hovedsageligt inden for lavindkomstgrupperne ).
Helt enig !!!

Læste for ca. 6 måneder siden en artikel af en økonomisk "vismand" der sagde at Danskerne slet ikke havde fattet hvor store konsekvenser tilbagetrækningsreformen ville have i praksis.....at skulle arbejde til man var 69 eller 70 år gammel var faktisk for en kæmpe gruppe mennesker slet ikke muligt på grund af fysisk og psykisk nedslidning efter mange år på arbejdsmarkedet.

Han forudså at vi ville få en kæmpe gruppe af gamle fattige der ville blive kostet rundt imellem forskellige "kasser" og blive jaget vildt.

Han sagde at reformen var blevet vedtaget hen over hovedet på danskerne og ganske få fattede hvor store konsekvenser den ville have.

Sidst redigeret af LineB; 12-05-2013 kl. 14:01.
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 14:28   #26
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
ta testen, hvor gammel bliver du

http://www.dr.dk/forbrug/portal/cms-...est/index.html

jeg bliver kun 68.9 år så ingen folkepension til mig.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 15:28   #27
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
tror altå ikke bare de kan hive folk hjem,, hva med dem som er flytteet for evigt, og har købt hus/lej og måske ny familie !!!!
redy
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 15:58   #28
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps...men så læg mærke til hvad de siger nu og så se hvad de laver når det er dem der har noget at sige,,

De har gjort det alle dage...sagt det rigtige...lige som vi gerne vil høre det....og hver evig eneste gang har de lavet det modsatte...

Jeg tror dem ikke over en dørtærskel...

Det er ene og alene for at hente stemmer hjem...
Det gør dem vel ikke meget anderledes end resten af partierne?

Jeg ville ikke købe en brugt (minister)bil af nogen af dem...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 16:26   #29
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LineB Se meddelelser
Helt enig !!!

Læste for ca. 6 måneder siden en artikel af en økonomisk "vismand" der sagde at Danskerne slet ikke havde fattet hvor store konsekvenser tilbagetrækningsreformen ville have i praksis.....at skulle arbejde til man var 69 eller 70 år gammel var faktisk for en kæmpe gruppe mennesker slet ikke muligt på grund af fysisk og psykisk nedslidning efter mange år på arbejdsmarkedet.

Han forudså at vi ville få en kæmpe gruppe af gamle fattige der ville blive kostet rundt imellem forskellige "kasser" og blive jaget vildt.

Han sagde at reformen var blevet vedtaget hen over hovedet på danskerne og ganske få fattede hvor store konsekvenser den ville have.
Ja der er mange der Fejlagtigt tror at de er berettiget til Førtidspension når de er nedslidte for det bildte politikerne dem ind...

Men nu er der jo så store stramninger at de ikke kan få det ligemeget hvad... Og ingen seniorjob helller...

Forstod heller ikke at folk var så vilde med at hæve efterløn, der er et vist sikkerhedsnet for visse personer som feks en sosu assistent... jeg ville klart hellere have en dårlig efterløn end 10år på kontanthjælp
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 16:37   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Det gør dem vel ikke meget anderledes end resten af partierne?

Jeg ville ikke købe en brugt (minister)bil af nogen af dem...
Det er helt korrekt...men netop det gør at det ikke er et argument for at stemme på dem...ud fra det de siger eller lover...

Jeg er dog noget chokeret over at høre at man kan springe fra den ene side af folketinget helt over i den anden ende...

Men selvfølgelig skal man gøre hvad man føler for...

Når de DF så senere evt sælger det at alle førtidspensionister skal revurderes for evt et par grænsebomme eller lidt strammere indvandre lovgivning....ja så skal man da også huske at være tilfreds med dette....

Det er jo det de har vist hele tiden....at de er villige til at sælge ud af alt for små ændringer...efterløn, dagpenge osv osv..

Men fred være med det...vi kan jo heldigvis stemme lige som vi lyster her i landet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Johanne for helvede... Abraxus Politik og Samfund 6 13-09-2013 14:57
Ny reform af FtP? Bato Politik og Samfund 12 14-09-2012 14:19
jeg har været udsat for vold og er igennem et sandt helvede lige nu pjuske Dit og Dat 17 16-03-2009 17:06
Håb forude med handicapkonvention zuza Nyt om loven 0 15-10-2008 17:02
Helvede - hvad er det? Hvor er det? zuza Politik og Samfund 3 24-03-2008 16:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension