K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2010, 14:06   #1
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Question Hjælp ang. fleksjob ans.

Hej

Jeg er pt. på revalidering, og har tænkt mig at søge om fleksbevilling i stedet.

Er der nogen som kan fortælle mig, om jeg mister min reva. ydelse når jeg ansøger? Eller får jeg lov til at beholde den mens ansøgningen evt. arbejdsprøvningen bliver behandlet??

Er så angst for, at ende på kontanthjælp- hvilket jeg ikke vil kunne få, da min mand tjener for meget.... Fedt paradoks, for vi må jo sælge huset hvis vi kun har hans indkomst!

Tør ikke søge el. gøre noget før jeg har undersøgt mine rettigheder, og kan ikke lige finde noget vedr. det.

Håber I kan svare

Aspera
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 16:52   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspera Se meddelelser
Hej

Jeg er pt. på revalidering, og har tænkt mig at søge om fleksbevilling i stedet.

Er der nogen som kan fortælle mig, om jeg mister min reva. ydelse når jeg ansøger? Eller får jeg lov til at beholde den mens ansøgningen evt. arbejdsprøvningen bliver behandlet??

Er så angst for, at ende på kontanthjælp- hvilket jeg ikke vil kunne få, da min mand tjener for meget.... Fedt paradoks, for vi må jo sælge huset hvis vi kun har hans indkomst!

Tør ikke søge el. gøre noget før jeg har undersøgt mine rettigheder, og kan ikke lige finde noget vedr. det.

Håber I kan svare

Aspera
Hej alle revalideringsmuligheder skal udtømmes, før man kan have chancen for et fleksjob. Synes du må tage en snak med din sagsbehandler om dine tanker. Det kan være, at de også har overvejet, at du skal i fleksjob. Men hvad er målet med din nuværende revalidering?

Er du fortsat i behandling? Er der mulighed for, at du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid?

Det er den varige arbejdsevne, de skal se på.

Du kan læse om fleksjob i denne pjece:
http://www.clh.dk/?id=1474

Og andre links fra K10 her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Og brug endelig søgefunktionen på forsiden og andre links der er iøvrigt.

Bliv helst i din samme tråd, hvis du har flere spørgsmål, så vi har din baggrundshistorie, som kan hjælpe os til at besvare dine spørgsmål.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 19:50   #3
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Jeg er revalideret til en udd. som socialrådgiver... har gået på vuc i et år, og startede den 1 feb. på uni.
Jeg har fået reva. pga. systemisk sklerodermi- en kronisk og uheldbredelig sygdom. var på et afklaringskursus på revacenter, hvor de rent faktisk ikke anede hvad de skulle stille op med mig... meget få har denne sygdom, og kendskabet er derfor ikke særlig stort.
Jeg mente selv. at jeg ville og kunne komme tilbage på arb. markedet, men med en anden udd. end min oprindelige butiksudd. - det var for hårdt at stå op i så mange timer. Derfor fik jeg reva.

Men jeg har det ikke godt, er konstant igang med ny medicin. Lige pt. er det anden omgang kemo beh. vi forsøger- intet virker... og jeg får det ikke bedre!

Jeg har bare gabt over for meget- havde selv et håb om, at alt ville blive normalt igen. Men jeg må se virkeligheden i øjnene, og erkende at jeg aldrig kommer til at arb. normalt igen, heller ikke med en ny udd. Som jeg jo desuden ikke magter

For 14 dage siden bad jeg min socialrådgiver om lov til at sygemelde mig, og vente med at starte udd. til sep. Alt væltede ned over mig, og jeg kunne ikke trække vejret. Havde undersøgt paragrafferne, og vidste at jeg om muligt kunne sygemelde mig i op til 6 mdr. - grunden til sygemeldingen er, at min mellemste søn lige har fået en autist diagnose, og jeg er fuldstændig slået ud. Kan ikke finde ud af min egen sygdom, og skal også bruge tonsvis af kræfter og energi på at finde ud af den nye situation i vores liv...

Jeg afventer nu svaret fra kommunen- de ville hente opl. fra min læge, som jeg self. har snakket med, og som står 100% bag mig, og godt forstår at jeg ikke magter det hele.

Jeg har så bare fået alle de her tanker om fremtiden, og ved jo godt inderst inde, at jeg aldrig får det bedre. Derfor de spørgsmål ang. flex.

Det var en lang smøre Jeg er bare glad for at have fundet dette forum, føler mig ikke så alene længere.
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 23:41   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det kan jeg godt forstå.

Jeg var selv på revalidering, inden jeg blev bevilget til fleksjob. I mit tilfælde syntes de ikke, der var nogen grund til at, at jeg skulle lære noget mere fagligt, da jeg kunne så meget - havde en uddannelse i forvejen og havde en del kurser i baghånden. Og jeg havde ingen idé om, hvad jeg skulle lave udover det jeg kunne i forvejen.
Så jeg blev arbejdsprøvet på et værksted, og senere i virksomhedspraktik, og så endte jeg i fleksjob. Min sagsbehandler havde selv den overvejelse næsten hele vejen, at jeg skulle i fleksjob. Målet i revalideringen (og som stod i ressourceprofil) var, at de ville få vurderet min arbejdsevne. Det gjorde de ved at arbejdsprøve mig, mens jeg var på revalidering.

Jeg synes, det lyder spændende med din uddannelse. Nu ved jeg ikke, hvor mange timer du går i skole der. Men om hvor meget energi, du bruger til skolen og lektierne, må vel også have at sige i sagen. Jeg håber, at din sagsbehandler vil sætte sig ind i og forstå, at det er ikke nemt med din sygdom.
Lyder godt at din læge bakker dig op.


Måske skulle man lige have vurderet, om hvor mange timer, du så kan klare. Du må da med din sygdom have nogle skånehensyn, som arbejdsgivere skal tage hensyn til. Det skal sagsbehandleren lige huske.
Med din uddannelse tænker jeg, at det kunne være super med et fleksjob, da der er jo mangel på socialrådgivere.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 15:26   #5
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Unhappy

Hej Curls og tak for dit svar.

Jeg er ikke uddannet socialrådgiver, men er lige startet på uddannelsen- det er dette jeg har fået en revalidering bevilliget til.

Problemet er at jeg kan mærke, at jeg ikke magter det- har simpelthen ikke energi til det. Jeg er kronisk træt, og har mange smerter...

Min bekymring er, hvis jeg henvender mig til min rådgiver, og siger at jeg ikke kan opfylde jobplanen, at de så stopper min indkomst- eller om jeg vil kunne beholde min reva. men de evt. arbejsdprøver mig??

Jeg har ikke overskud til tanken om at de tager min indkomst, men jeg er også så langt nede, at jeg kan mærke, at dette ikke er holdbart.

Nogen der har prøvet at droppe deres revalideringsforløb? Kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer omk. det.

Aspera
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 15:49   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspera Se meddelelser
Hej Curls og tak for dit svar.

Jeg er ikke uddannet socialrådgiver, men er lige startet på uddannelsen- det er dette jeg har fået en revalidering bevilliget til.

Problemet er at jeg kan mærke, at jeg ikke magter det- har simpelthen ikke energi til det. Jeg er kronisk træt, og har mange smerter...

Min bekymring er, hvis jeg henvender mig til min rådgiver, og siger at jeg ikke kan opfylde jobplanen, at de så stopper min indkomst- eller om jeg vil kunne beholde min reva. men de evt. arbejsdprøver mig??

Jeg har ikke overskud til tanken om at de tager min indkomst, men jeg er også så langt nede, at jeg kan mærke, at dette ikke er holdbart.

Nogen der har prøvet at droppe deres revalideringsforløb? Kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer omk. det.

Aspera
Hej igen, jeg opdagede også efter mit sidste indlæg, at du ikke var startet endnu på uddannelsen.

Nå men ang. revalideringsydelse, så mener jeg, at de godt kan lave jobplanen om ved at forlænge den pga. din nedsatte funktionsevne.

Prøv at se især § 56 og ellers resten af kapitel 6 i denne lov:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Der står i § 56, at de kan forlænge den, hvis man ikke kan gennemføre jobplanen.
Måske kunne du få dig en snak med din sagsbehandler om dine tanker, at du tror, det vil være for hårdt med den uddannelse...
Ellers kan man kun bevare revalideringsydelsen, hvis man følger jobplanen iflg. loven (se linket)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 19:10   #7
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Fortvivlet!!!!

ARGH.... Alt er bare en kamp med kommunen... Og at vente er en dyd (som jeg ikke bestrider)

Jeg har søgt om orlov fra min revalidering (§56) men kan åbenbart ikke få noget svar. de afventer statusattest- nogen der vil fortælle mig hvad det helt præcist er??

Tænker at det er oplysninger fra min læge, for det er alt jeg har skrevet under på at de må indhente... men jeg synes ikke at jeg har hørt ordet statusattest før

Jeg har en tid hos min speciallæge, og har tænkt mig at bede om en vurdering af mine muligheder for fremtiden- inden jeg går til min soc. rdg. med tankerne om fleksjob.

Kender/ har kontakt med 20 prs. her i DK som har denne sygdom, og de er alle på fp. Så har klart nogle tanker om hvor det bærer henad med mig

Kan faktisk bare ikke overskue noget i tilværelsen for tiden.

Kender I godt det, at når man er syg så skal der ikke så meget til. Jeg bliver så nemt depri., og har svært ved at komme op igen.
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 19:25   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspera Se meddelelser
ARGH.... Alt er bare en kamp med kommunen... Og at vente er en dyd (som jeg ikke bestrider)

Jeg har søgt om orlov fra min revalidering (§56) men kan åbenbart ikke få noget svar. de afventer statusattest- nogen der vil fortælle mig hvad det helt præcist er??

Tænker at det er oplysninger fra min læge, for det er alt jeg har skrevet under på at de må indhente... men jeg synes ikke at jeg har hørt ordet statusattest før
Ja statusattest er at de stiller spørgsmål til den her læge for at få svar i forbindelse med dit helbred/funktionsevne. Det er en del af behandlingen af din sag.

Hvis du har bestilt tid hos din speciallæge som kender din sygdom godt, kunne det ellers være rart, at de havde sendt statusattest til den speciallæge og ikke din egen læge. Ellers kan din læge vente med at besvare statusattesten indtil, speciallægen har undersøgt dig og får sendt oplysningerne til din læge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 00:07   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kær Aspera

Fandt dette, som du måske kan bruge ?

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29856

Ledighedsydelse til personer, der er visiteret til fleksjob

§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, mens de venter på et fleksjob. Det er en betingelse for retten til ledighedsydelse efter visitationen, at personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel,

2) modtager sygedagpenge,

3) deltager i revalidering efter en jobplan efter § 27 og § 28, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller


4) modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.


Så mangler der bare lige en visitering !!

K.h. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 09:28   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs også her: http://www.hsknet.dk/forside.php og http://www.dukh.dk/search?SearchableText=uddannelse
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til tandlæge fleksjob livniv Spørgsmål ang fleksjob 17 13-10-2013 13:13
fleksjob og hjælp fra fagforening sannemus Spørgsmål ang fleksjob 6 03-01-2012 23:32
Sygedagpenge - fleksjob? Hjælp :0( Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 03-11-2011 08:02
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Løn i fleksjob... Hjælp... Elsebeth Jeg har fået job. 4 29-01-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension