K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 18:04   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Rasende !!!

Jeg fik for knap en uge siden min endelig diagnose fra psykiateren...
Og for at søge forhøjet KH skal min rådgiver bruge min statusrapport...

Jeg har selv fundet min status-rapport på e-journal...

Mit CPRNR - Mit NAVN - Min ADRESSE
Fra: 18.01.2011 Til:
Ansv. enhed: 8026089 Alb Psykoterapeutisk Klinik
Psykiatrien Nordjylland

A Diagnose: DDF6031 Emotionelt ustabil personlighedsstruktur, borderline type Klass.: SKS
Udtrukket: 10.04.2011 16:15 Kilde (system): Logica EPJ/PAS

________________________________________
Diagnose Fra: 18.01.2011 13:00 Til:
Art: B Kode: DDF600 Tekst: Paranoid personlighedsstruktur
________________________________________
Diagnose Fra: 18.01.2011 13:00 Til:
Art: A Kode: DDF6031 Tekst: Emotionelt ustabil personlighedsstruktur, borderline type
________________________________________
Diagnose Fra: 18.01.2011 13:00 Til:
Art: B Kode: DDF606 Tekst: Ængstelig (evasiv) personlighedsstruktur
________________________________________


e-journal 10.2.2


Da jeg kontakter min sagsbehandler fortæller hun at det er det samme som den de skal bruge for at jeg kan søge forhøjet KH. Og da jeg så spurgte om jeg så ikke bare kunne komme med udskriften af min, var svaret " nej vi skal have den fra psyken"..
Hmm og derefter fortæller hun så der kan gå op til 14dage fra de søger om den til de får den :/ OG at jeg ikke får den forhøjet FØR den dag de modtager ansøgningen fra mig...

Jeg forstår ikke at hvis det er den samme, hvorfor jeg så ikke kan bruge den jeg har ...
Synes bestemt ikke det er en fair behandling.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 18:16   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hvis du har ansøgt om forhøjet KH så skal du bare slå koldt vand i blodet, fordi at du, når kommunen har modtaget papirene fra Psyk. og behandlet din ansøgning. som du sikkert for godkendt, skal ha beløbet udbetalt med tilbagevirkende kraft.

Altså for du udbetalt beløbet fra datoen på ansøgningen og fremad

Vh.
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 18:24   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Jeg kan ikke få lov at søge før de har modtaget statusrapporten fra psyk. Og der kan somsagt gå op til 2uger :/

Meeeen, min kæreste har snakket med hans rådgiver og hun siger jeg skal have det fra den dag jeg får diagnosen!! Og det samme siger min psykiater.

Kan du stave til forvirret ??
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 18:31   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er fordi det ikke er det samme.

En status indeholder mere end bare en diagnose, den indeholder et her og nu billed af dig, tit og ofte er der også anført enkelte skånehensyn, nogle gange er der en vurdering af behandlingsmuligheder og effekt der af, nogle gange udtales der om mulighden for arbejdsprøvning ol ting.

Nok skal selve diagnosen bruges til forøjelse af KHJ, men resten har jo også betydning for din sag (eller kan få det) og det vil jo være gak først at indhente en udtalelse om diagnose for der efter at indhente en statud for at finde ud af hvad så, det jo spild af tid.

En anden grund kunne jeg forestille mig er at psykriaterens underkradser IKKE står på din e-journal, dvs du vil snildt kunne have manipoleret med en andens og bare fået det til at ligne din... den er sikkert ikke holdbar nok i forhold til retssikkerheden, når det skal bruges i forhold til en afgørelse.

Det var noget andet hvis du brugte det som dokumentation i fx en ankesag, hvis nu kommunen har undladt at oplyse om den diagnose, en ting er jo at du siger, men noget andet og langt mere tungt vejende er beviser, og der vil e-journalen altså veje en hel del tungere end bare at du siger den diagnose mangler, og derfor være brugbar i sådan en situration.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 18:46   #5
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
På den jeg har står der netop et medarbejder nr. som min psykiater åbenbart har. Og da jeg viste den til min psykiater sagen hun at det er den samme de sender ud.

Der står jo også en masse om at jeg ikke må komme i arbejde før jeg har været i behandling og de giver grønt lys til det. At der kan gå 6-12mdr før jeg kan komme i behandling, at jeg ikke skal have medicin men terapi osv.
Og det jeg har er jo netop en printscreen af det fra nettet, så mit cprnr. fremgår mange steder...

Men alt i alt er jeg bare mest pist over at jeg ikke kan få noget konkret svar fra dem ang. hvornår min forhøjet KH gælder fra.
Med en indtægt på 4300kr efter skat, kunne det være skønt nok at vide hvad man har mellem hænderne fremover. For får jeg ikke min FKH bliver jeg nødt til at flytte fra min kæreste... Og hvis jeg ikke får ret meget i FKH så bliver jeg også nødt til at flytte...

- Og ja jeg ved godt jeg burde være glad for at jeg i det hele taget får hjælp af kommunen i form af kontanthjælp...

Sidst redigeret af FrkSilverfox; 11-04-2011 kl. 18:57.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:50   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jamen, så er vi jo tilbage ved et af de gamle råd herinde.

Når man har været til møde med sb, eller haft en telefonsamtale med sb, og der er noget man synes lyder underligt, så kan man sende en mail til sb hvori man referer til samtalen og slutter at med at spørge, om man har forstået det korrekt.

På den måde kan man få tingene på skrift.

Hvis der er noget man ikke kan få svar på fra sin sb, så vil jeg da mene, at en klage til jobcenterchefen må være på sin plads.

Di kærestes rådgiver kan vel henvise til en lov ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:34   #7
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Korrekt Vovse
Hun snakkede noget om § 25 stk 2... Så kiggede jeg lidt rundt og kan finde en der hedder § 25 stk 2 nr. 3...
Under 25 år, psykisk syg, udeboende (§ 25, stk. 2, nr. 3) - 10.044 kr. mdl.

Fundet på denne side : http://www.magnus.dk/Home/Satser/Kon...-DCE66376B815}

Desværre vil min sagsbehandler ikke oplyse hendes mail-adresse. Hun kan ikke se nogen årsag til dette, når nu tingene bliver klaret via tlf.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 23:26   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal bare lade være med at tage telefonen når hun ringer, og give din mailadd, og be om at hun for eftertiden benytter dette som kontaktform.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 02:24   #9
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
man kan eller her i min kommune finde medarbejder's mail adr. på kommunen hjemme side.i under medarbjder...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 07:01   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal bare lade være med at tage telefonen når hun ringer, og give din mailadd, og be om at hun for eftertiden benytter dette som kontaktform.

VH Popiae
Nemlig.
Og det virker, skal jeg hilse og sige.

Alternativt kan man benytte kommunens mail-adresse og stile det til sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
...er rasende på Danmark. Karo Politik og Samfund 23 15-06-2012 17:50
Rasende på sb..... jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-06-2011 22:09
Jeg er rasende - Jeres bedste råd? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 25 12-12-2010 19:22
jeg er rasende... Søge tilskud til psykolog Sandie75 Alt det andet 13 11-06-2010 10:32
Jeg er rasende! sun-lady Det er da strengt ! 18 24-10-2008 20:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension