K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 22:08   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Ricky, kan de også "mene" det, når jeg har kommenteret, at der er et fortolkningsproblem (fra psyk. statusattest), de bør belyse nærmere?
Ja, desværre... Det eneste de SKAL tage hensyn til, er f.eks. en ny udtalelse fra lægen, psykiater eller lign.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:13   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er ikke nødvendigt at borger "godkender" ressourceprofil, men det er god stil at sende den i partshøring...
Helt korrekt.

Ressourceprofil er sagsbehandlerens redskab, og det er sagsbehandleren som suverænt bestemmer hvad der skal står i den.
Det eneste som borgeren kan gøre, er at komme med sine bemærkninger til det hvad der står i ressourceprofilen.
Og det eneste som sagsbehandleren skal gøre, er at indskrive borgerens bemærkninger i profilen, ikke andet.

Både fleks og pension få man bevilget netop på baggrund af det hvad der står i ressourceprofilen og på baggrund af det, man kan klage over den, først efter man har fået en afgørelse/afslag, ikke før.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:23   #13
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ricky, vil det sige, at hvis de får en uddybende attest fra min psyk, hvor "ordkløveriet" bliver skrevet knivskarpt fra hans side, så skal/kan de genoverveje sagen?


Karo, jeg har fået afslag. Ellers forstår jeg ikke dit svar rigtigt?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:35   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Ricky, vil det sige, at hvis de får en uddybende attest fra min psyk, hvor "ordkløveriet" bliver skrevet knivskarpt fra hans side, så skal/kan de genoverveje sagen?


Karo, jeg har fået afslag. Ellers forstår jeg ikke dit svar rigtigt?
De SKAL tage de nye oplysninger med i genovervejelsen af klagen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:36   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Først nu, efter du har fået et afslag, kan du i din klage over afslaget klage også over ressourceprofilen.

Men alt afgørende er, at du må først have aktindsigt i din sag, fordi du har ikke fået ressourceprofilen til gennemlæsning ( partshøring ).

Jeg synes, at i din henvendelse vedr. aktindsigt, skal du understrege at du vil også have kopi af ressourceprofilen.

Først derefter kan du klage over indholdet i den, i din klage over afslaget.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:42   #16
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak Ricky, det åbner jo døren lidt på klem...

Karo, jamen jeg har jo fået et udførligt brev fra dem med afslag - og i det en opsummering af ordene i min ressourceprofil. Men mener du, at jeg stadig skal have den?


(ja undskyld, hvis jeg måske virker lidt dum med de spørgsmål, jeg stiller, men er helt rundt på gulvet af alt det her og alle de papirer, man får...)
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:52   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
....

Karo, jamen jeg har jo fået et udførligt brev fra dem med afslag - og i det en opsummering af ordene i min ressourceprofil. Men mener du, at jeg stadig skal have den?


(ja undskyld, hvis jeg måske virker lidt dum med de spørgsmål, jeg stiller, men er helt rundt på gulvet af alt det her og alle de papirer, man får...)
Der findes ikke dumme spørgsmål på K10.

Det tog mig 1 år med mange klager, før jeg fandt ud af, at det er ressourceprofilen som har den højste prioritering i alle afgørelser.

Derfor, Ja, ja mener, at du skal have ressourceprofilen, for at være 100% sikker på, hvad der står i den.

Du har selv skrævet, at:
"...Ja, har kommenteret på ressourceprofilen og bad dem om at belyse sagen yderligere, fx de lægelige udtalelser, da deres fortolkning ikke er den samme, som den psykiateren mente med det.

Det tror jeg ærlig talt ikke, de har gjort... For 3 dage efter, jeg havde afleveret mine kommentarer, lå deres afslag i postkassen."

Alt det som du bed om, skal ståt i ressourceprofilen. Hvis ikke, så kan du på den måde dokumentere, at sagen blev ikke belyst tilstrækkeligt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:57   #18
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
ÅRH TAK Karo, nu forstår jeg

Jeg ringer og får kopi af ressourceprofilen i morgen.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 00:04   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godkendelse af ressourceprofil....

Kære Micky M.

Ressourceprofilen er det redskab, som jobcentret bruger, når en borgers arbejdsevne skal belyses. Ressourceprofilen omfatter 12 punkter – fordelt på 5 temaer. Elementerne udgør tilsammen de forhold, der skal beskrives og vurderes for at belyse arbejdsevnen. og borgeren skal forinden i samarbejde med sine sagsbehandlere være en aktiv medspiller i udarbejdelsen af sin RP.

Noget lille godkendelses rubrik findes ikke men borgeren er den sidste der skal have sin ressourceprofil i hånden for at komme med sine eventuelle kommentarer hertil........... og dermed godkende det skrevne hvis ikke borgeren har nogle tilføjelser.

Hvis ikke der findes en underskrift er der ikke juridisk dokumentation for at borgeren har haft chancen for at kommenterer sin egen særdeles private historie.

Her findes der mange muligheder for sagsbehandleren at forvirre borgeren ved først at fremsende RP på et meget sent tidspunkt som vi ofte ser k10 spørger om hvorfor deres RP ikke bliver lavet.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 00:45   #20
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Micky M.

Ressourceprofilen er det redskab, som jobcentret bruger, når en borgers arbejdsevne skal belyses. Ressourceprofilen omfatter 12 punkter – fordelt på 5 temaer. Elementerne udgør tilsammen de forhold, der skal beskrives og vurderes for at belyse arbejdsevnen. og borgeren skal forinden i samarbejde med sine sagsbehandlere være en aktiv medspiller i udarbejdelsen af sin RP.

Noget lille godkendelses rubrik findes ikke men borgeren er den sidste der skal have sin ressourceprofil i hånden for at komme med sine eventuelle kommentarer hertil........... og dermed godkende det skrevne hvis ikke borgeren har nogle tilføjelser.

Hvis ikke der findes en underskrift er der ikke juridisk dokumentation for at borgeren har haft chancen for at kommenterer sin egen særdeles private historie.

Her findes der mange muligheder for sagsbehandleren at forvirre borgeren ved først at fremsende RP på et meget sent tidspunkt som vi ofte ser k10 spørger om hvorfor deres RP ikke bliver lavet.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hilsen Peter

Går ud fra at det er til mig du skriver? Jeg hedder Ricky

Jeg ved godt hvad en ressourceprofil er, ved ikke hvad jeg kan have skrevet, som får dig til at tro andet...

En ress. profil. er IKKE et juridisk bindende dokument, ej heller med en underskrift, det lægger den heller ikke op til... Men som jeg sagde tidligere, så skal borgeren i videst muligt omfang inddrages i UDARBEJDELSEN af profilen. (mener det står på side 22 bl.a. i bogen om Arbejdsevnemetoden, som er en dejlig lang bog.)

Jeg har lavet MANGE ressourceprofiler, og medmindre borgeren var indlagt, eller erklæret teminal, var de altid med inde over...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension