K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2013, 19:40   #1
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Unhappy Sige nej til pulje fleksjob

Jeg har været ledig fleksjobber i ca 18 mdr måske mere. Jeg var i en praktik på kontor, men den blev stoppet, da stedet ikke overholdte den aftale, der blev lavet ved samtalen.

Jeg er uddannet kontorassistent, men Næstved jobcenter siger, at de har meget svært ved at finde noget til mig. Nu er jeg så startet i praktik som aktivitetsmedarbejder på et plejehjem. Jeg har været der 2 dage, men kan bare allerede mærke, at der er en grund til, jeg aldrig har uddannet mig indenfor social og service. Det er bare ikke mig.

Mit spørgsmål er: kan kommunen stoppe min ledighedsydelse, hvis jeg også vælger at stoppe denne praktik??? Er så meget i vilrede med det
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 19:53   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, det er lige en af de sager hvor man kan brande nallerne gevaldigt hvis man siger til dig, at de ikke kan tage din ledighedsydelse - såvel som hvis man skriver, at de godt kan tage den.

Det kan være der er nogen herinde der har nogle erfaringer og måske har stået i samme situation, men hermed ikke sagt du kan bruge andres erfaringer.

Tror du stiller dig bedst ved at spørge din sagsbehandler og/eller jobkonsulent, om dette er en praktik du kan stoppe - de kan i hvert fald ikke tage din ledighedsydelse fordi du spørger. Og så må du høre hvad de siger, men det kan godt tænkes du lige skal give det noget længere tid end to dage, for de kan omvendt godt tage din ledighedsydelse, hvis de føler du ikke samarbejder og giver stederne tid og stopper i ''utide''.....for at modtage ledighedsydelse skal man jo stå til rådighed og sige ja til tilbud om praktik, uddannelse mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 20:40   #3
klaus boje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: sjæland
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 7
Styrke: 11
klaus boje er ny på vejen
Hej kisser72

har søgt lidt om det på nettet. sådan som jeg læser det kan kommunen godt stoppe ledighedsydelse hvis du selv stopper praktikken, MEN hvis du har en sygdom eller et handikap der giver problemer med at udføre dette job kan du mugligvis få lov af din sagsbehander til at stoppe praktikken (kommer an på hvordan din sagsbehandler er)

hilsen klaus
klaus boje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 20:48   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
En ting er sikkert, selvom du skulle falde til så er netop den type job ALDRIG ledige, der er alt for mange der visiteres til den type job som fleksjob og de er stort set aldrig slået op... nok også fordi kommuner ikke vægter beskæftigelses-delen på plejehjem mm særlig højt mere.

Du skal ikke stoppe med praktikken på egen hånd, tal med kommunen og sig som det er at det bare ikke er dig. Foreslå eventuelt andre områder hvor du synes dine kvalifikationer kunne komme bedre til udtryk.

Afhængig af formålet med praktikken kan det jo heller ikke være i nogens interesse at du sættes til at lave noget hvor du ikke kan udnytte nogle af dine personlige kompetencer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reform og statslig fleksjob pulje? Ida Politik og Samfund 1 19-09-2012 23:58
Sige nej til fleksjob pga. lav løn? Stuen Spørgsmål ang fleksjob 43 26-07-2012 03:36
Kan man sige sit fleksjob op garage50 Spørgsmål ang fleksjob 15 22-03-2011 17:37
Fleksjob pulje mister måske penge helle4 Alt det andet 5 25-03-2009 01:06
Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 18-07-2007 21:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension