K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2013, 19:27   #1
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Skla man være sygemeldt får at få revalidering

Hej, er på dagpenge og var i går til den sædvanlige 3. månders samtale med jobcenteret.

Da jeg sagde at jeg havde tænkt på at søge revalidering ( lang historie) sagde jobkonsulenten, at så skulle jeg jo være for syg til at arbejde og overgå til kontanthjælp.

Har vedkommende fået solstik her i varmen eller er det rigtigt?
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 19:33   #2
klaus boje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: sjæland
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 7
Styrke: 11
klaus boje er ny på vejen
du kan kun få revalidering hvis du har nedsat arbejdsevne

http://www.netdoktor.dk/sundhed/regler/revalidering.htm
klaus boje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 19:41   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du skal i hvert tilfælde være i en situation som gør at du ikke kan klare et job på almindelige vilkår, og det er man vel stort set kun hvis man har en eller anden form for handicap som griber ind i arbejdsevnen.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 11-07-2013 kl. 20:58. Årsag: stavefejls
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 20:02   #4
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Tak for jeres svar. Har huritgt læst det link der var vedhæftet.

Tænker bare... jeg kan ikke fungere indenfor det arbejdsområde jeg har en mellemlang videregående uddannelse indenfor. Ergo, jeg ikke varetage min profession.

Lad os sige at jeg kan varetage noget ufaglært...et butiksjob e.lign. Er jeg så kandidat til revalidering? 37 timers arbejde er ikke noget problem for mig.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 20:07   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej så kan du ikke få rev. hvis du kan varetage et job 37 timer uden problemer, så er der jo ingen grund til, at rev. dig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 20:56   #6
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Nej, det tænker jeg heller ikke. Men hvordan kan det så være at en psykiater insisterer på revalidering? Velvidende at jeg kunne klare et løntilskud fuldtid uden problemer. ...Og hvorfor forslår min A-kasse revalidering når jeg er til rådighed hos dem, dvs. kan arbejde 37 timer? ( som sagt kan ikke varetage det fag, jeg er uddannet indenfor)

Sidst redigeret af LINGLING; 11-07-2013 kl. 20:58.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 20:59   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Tak for jeres svar. Har huritgt læst det link der var vedhæftet.

Tænker bare... jeg kan ikke fungere indenfor det arbejdsområde jeg har en mellemlang videregående uddannelse indenfor. Ergo, jeg ikke varetage min profession.

Lad os sige at jeg kan varetage noget ufaglært...et butiksjob e.lign. Er jeg så kandidat til revalidering? 37 timers arbejde er ikke noget problem for mig.
Nej, så må du klare 37 timer som ufaglært, og eventuelt efteruddanne dig i din fritid.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Nej, det tænker jeg heller ikke. Men hvordan kan det så være at en psykiater insisterer på revalidering? Velvidende at jeg kunne klare et løntilskud fuldtid uden problemer. ...Og hvorfor forslår min A-kasse revalidering når jeg er til rådighed hos dem, dvs. kan arbejde 37 timer? ( som sagt kan ikke varetage det fag, jeg er uddannet indenfor)
Hvis du konsulterer en psykiater er det vel fordi der er et eller andet ???

Hvorfor din psykiater og A-kasse siger som de gør er nok lettere at spørge dem om, vi andre kan jo kun gætte, og vi gætter højst sandsynligt ved siden af, alligevel.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 21:04   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du har mulighed for at få revalidering, hvis dine arbejdsevner er begrænsede af fysiske, psykiske eller sociale årsager...

https://www.borger.dk/Sider/Revalidering.aspx
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 09:54   #9
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du har mulighed for at få revalidering, hvis dine arbejdsevner er begrænsede af fysiske, psykiske eller sociale årsager...

https://www.borger.dk/Sider/Revalidering.aspx
"Bumper" lige min egen tråd beklager. Jeg skal til møde med jobcenteret på mandag, derfor. Det jeg ikke forstår er hvad der ligger i....begrænsede af fysiske, psykiske eller sociale årsager. Som sagt jeg kan ikke varetage hvad jeg er uddannet til, har været ledig meget længe ( langtidsledig) og vil ikke kunne betale mine faste udgifter når jeg snart overgår til KH. Har en psyk. diagnose men ved det rette fag/job burde det ikke været et problem. ( Der vil dog også være en del jobs jeg ikke vil kunne varetage pga. dette.) 37 t er som sagt ikke noget problem.

Da det ikke er lykkedes mig at få en forklaring og sidder mellem to stole, ville det være dejligt hvis der er nogen der evt. kan rådgive mig om jeg overhovedet skal bringe det op igen på JC?

Tak og undskyld at jeg spørger igen, skal vidst have tingene skåret ud i pap
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 10:30   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du har sagt på jc at du ikke kan arbejde, så ryger du på sygepenge fordi så er du jo ikke til rådighed på arbejdsmarkede.
hvis du kan arbejde som noget andet end det du er udannet til, så må du arbejde på sådan et job ,skal du have revaldering skal det være fordi du ikke kan få et job pga. noget sygedom men kan udannes til et andet job som du ville kunne klarer.

altså kan du klarer dig selv kan man ikke få hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering-sygemeldt Halløj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-03-2013 17:30
flexjob uden at være sygemeldt ? ville Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2012 21:38
revalidering sygemeldt og udmeldt Huldra Alt det andet 3 27-03-2012 17:22
Sygemeldt pga. dårlig ryg / revalidering Bobsy1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 29-02-2012 12:04
At rejse og være sygemeldt ? Cillenolle Alt det andet 7 10-01-2010 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension