K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2012, 09:57   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Kunne godt tænke mig at vide om nogen herinde ved, om det er muligt at fremkomme med nye oplysninger når min sag er indleveret ?
Jeg mener helt bestemt, at du kan komme med nye oplysninger lige til det øjeblik sagen lander hos pensionsnævnet (dem, der træffer beslutningen).

Men jeg vil anbefale dig, at aflevere det personligt ved skranken og få en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis lægen vil sende det til kommunen, så bed evt. lægen om en kopi, så du selv kan tage en kopi og aflevere personligt.

Især hvis det ikke kan nå at komme med i rp'en er det vigtigt, at du kan dokumentere, at det er afleveret rettidigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 11:14   #32
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg mener helt bestemt, at du kan komme med nye oplysninger lige til det øjeblik sagen lander hos pensionsnævnet (dem, der træffer beslutningen).

Men jeg vil anbefale dig, at aflevere det personligt ved skranken og få en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis lægen vil sende det til kommunen, så bed evt. lægen om en kopi, så du selv kan tage en kopi og aflevere personligt.

Især hvis det ikke kan nå at komme med i rp'en er det vigtigt, at du kan dokumentere, at det er afleveret rettidigt.
Hej Vovse
Jeg ved ikke rigtig hvor min sag befinder sig nu om den er sendt til Pensionsnævnet eller den først bliver det et par dage før den skal behandles ( 26-9-2012 )
Men hvis det kunne lade sig gøre så vil jeg gerne have at lægekonsulenten retter hans udtagelse fra d. 22-5-2012. hvor hans konklusion er flg.

Tilstanden syntes stationær med betydelig risiko for forværring.

Det mener jeg han godt kunne tolkes anderledes som at en arbejdsprøvning er Kontraindiceret.
eller er det bare mig der læser den forkert.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 12:05   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke man kan få lægekonsulenter til at rette deres udtalelse - det ville ellers have glædet mange, da mange lægekonsulenter skriver noget direkte vås

Du skal have din læge til at skrive en arbejdsprøvning er kontraindiceret.

Du skal have din speciallæge til at skrive, at du ikke har nogen funktionsevne inden for NOGET er hverv (ikke kun fysisk belastende!), det SKAL være ALLE erhverv (også skånsomt, lettere arbejde mm). Hvis også speciallægen skriver en arbejdsprøvning vil være kontraindiceret - så er du dækket ind hele vejen rundt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 18:38   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Men hvis det kunne lade sig gøre så vil jeg gerne have at lægekonsulenten retter hans udtagelse fra d. 22-5-2012. hvor hans konklusion er flg.

Tilstanden syntes stationær med betydelig risiko for forværring.

Det mener jeg han godt kunne tolkes anderledes som at en arbejdsprøvning er Kontraindiceret.
eller er det bare mig der læser den forkert.
Jeg har ikke fået fulgt med i din sag, men citatet ovenfor er da helt klart fint for din pensionssag.

Lkén skriver at du er stationær (skriver syntes - da det jo er hans mening) og det kun kan gå een vej - evt. forværring. Dette betyder jo så slet overhovedet ikke, at du kunne formodes at få det bedre!! Ved ikke om det er det du spørger til i forhold til at PN evt. skulle øjne muligheden for arbejdsprøvning?!

Hvor mange af dine læger har så lige skrevet kontraincidering af evt. arbejdsprøvning? Det vil klart være omdrejnings punktet i din sag, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad der er skrevet herom i din sag?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 11:35   #35
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Hej Vovse,helenekr.og enteneller

Har i samråd med min scocialrådgiver i 3f, skrevet til min sbér og her er hendes svar.

Hej Rene
Jeg kan godt forstå din frustration, for du er havnet i en situation, der ikke blev forudset af hverken fagforening, Reva eller jeg selv.
Det er ikke muligt at tilføje mere til sagen i denne omgang, da den skal gå videre uden ændringer fra Beslutningsudvalget til Pensionsnævnet.
Men - når du foretræder for nævnet, kan du sige alt det, du har skrevet herunder, og fremhæve alt det, du mener, beslutningsudvalget ikke har lagt vægt på.
Du må gerne have en bisidder med til Pensionsnævnsmødet.
Du vil få besked fra dem om, hvornårsagen bliver taget op.

venlig hilsen xxx

Så spørger jeg lige om, skal jeg søge aktindsigt nu? eller vente til der gives afslag, og hvilken muligheder har jeg så, skulle gerne have noget at leve for også er mulighederne nu udtømte.

eskemand
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 11:46   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej eskemand,

Du kan med rette søge aktindsigt ved beslutningsudvalget allerede nu og så senere ved pensionsnævnet i tilfælde af afslag.

For lige at opsummere, så er du på sygedagpenge og er blevet indstillet til ftp. af din sbér iht. §18. Beslutningsudvalget som skal indstille dig til pensionsnævnet har så indstillet dig til afslag!! Jeg syntes som din fagforening, at du bør møde for pensionsnævnet og forklare hvorfor du giver din sbér ret i at du bør have pension. Ligeledes bør du tage en bisidder med, men det er blot min mening.

Såfremt du før afslag om pension får du tilbudt at søge kontant hjælp, da dine sygedagpenge stopper som følge af at der er søgt pension. Alternativt skulle der have været arbejdet på et andet forlængelsesgrundlag for sygedagpengene end det at søge pension. http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 12:41   #37
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej eskemand,

Du kan med rette søge aktindsigt ved beslutningsudvalget allerede nu og så senere ved pensionsnævnet i tilfælde af afslag.

For lige at opsummere, så er du på sygedagpenge og er blevet indstillet til ftp. af din sbér iht. §18. Beslutningsudvalget som skal indstille dig til pensionsnævnet har så indstillet dig til afslag!! Jeg syntes som din fagforening, at du bør møde for pensionsnævnet og forklare hvorfor du giver din sbér ret i at du bør have pension. Ligeledes bør du tage en bisidder med, men det er blot min mening.

Såfremt du før afslag om pension får du tilbudt at søge kontant hjælp, da dine sygedagpenge stopper som følge af at der er søgt pension. Alternativt skulle der have været arbejdet på et andet forlængelsesgrundlag for sygedagpengene end det at søge pension. http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
hej Enteneller

Din opsummering er korrekt, min scocialrådgiver på 3F er med mig hele vejen og tager også med mig til mødet med Pensionsnævnet, hun lovede mig at hun nok skulle opføre sig pænt for som hun siger vi er ilde set hos Nævnet.
Hun har luftet tanken at såfremt de giver afslag på pensionen, så har vi den mulighed at vi laver et indlæg i 3F bladet så skal medierne nok komme det har de gjort før fortalte hun.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 13:56   #38
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Med hensyn til at møde op i Pensionsnævet og tale sin sag, vil jeg gerne høre om nogen herinde har gjort det og fået noget ud af det?
Jeg vil gerne fortælle at jeg ikke forstår hvorfor at beslutningsudvalget i Næstved Kommune ser bort fra min egen læge og kommunens lægekonsulents udtagelser. Og hvorfor at de bliver ved med at henvise til at jeg bruger for mange ressourcer på min hustru meget alvorlige sygdom, det er jo trods alt mig der er syg.

Gode råd modtages med kyshånd fra alle i dejlige mennesker her på K10.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 15:59   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er det partshøringen du tænker på?

- jeg har ikke selv deltaget i partshøringen, for jeg fik oplyst at man netop ikke måtte tale om sagen, og at partshøringen KUN er til, hvis borgerne evt har fået skaffet flere dokumenter som skal nås at blive vedlagt sagen (lægeerklæringer mm), eller der på anden måde er sket afgørende nyt (nye diagnoser mm), som man gerne vil have tilføjet.

Og den slags havde jeg ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 20:42   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er en herinde, som mødte op og talte sin mands sag.
Og hendes mand blev derefter tilkendt fp.

Så fandt jeg hende.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ht=hul+rygmarv

Hun har bl.a. skrevet om det i #242, men sikkert også tidligere i tråden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 04-09-2012 kl. 20:55.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fastholdes i systemet, frustreret, ked og vred MLT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 24-01-2013 23:23
Jeg er vred.... Yasmin Din historie 13 27-10-2010 22:01
Jeg er så vred så vred! Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2010 15:33
jeg er SÅ vred... ville Spørgsmål ang fleksjob 4 07-03-2009 20:02
er bare så vred buster Dit og Dat 0 31-05-2008 09:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension