K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2011, 09:19   #41
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej MarianneNM

For at være helt sikker på, hvilke akter en spec.læge har fået tilsendt, må man bede om journalindsigt hos spec.læge, hvorved du kan få fuld indsigt der. Se ovenfor nyttige link ang. dette, samt mit tidl. tråd, så vidt jeg husker under: den viden vi alle har ang. evt. betaling.

Du kan erfor have denne formular med i dag, og forud evt. spørge pænt hos spec.læge, hvorved du måske kan danne dig et overblik. Men det er centralt, hvis du siden skal kunne gøre indvendelser omkr. udtalelsen. Så få fuld dokumentation vai spec.læge, da SB nok ikke har noteret ned hvad hun har tilsendt, men bare tilsendt.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 09:25   #42
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Så har jeg ringet og snakket med jobcenter, jeg kunne ikke komme til at snakke med vedkommende der havde underskrevet brevet, men fik den forklaring at det SKAL være en af de tre, speciallæger som lægekonsulenten har anbefalet. Grunden til det er at det er nogle de har gode erfaringer med i kbh's kommune, fordi de laver grundige undersøgelser. Jeg valgte ikke at indgå i nogle diskussioner fordi det var pr. Tlf, så vil jeg hellere have min skriftlige dokumentation i orden.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 09:56   #43
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Tak for oplysningerne Gunvor. Jeg vil benytte mig af det.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 14:57   #44
Christian Degn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Christian Degn er ny på vejen
Gøjneren, vil du kontakte mig?

Hej Gøjneren!

Jeg er journalist på DR og har i det seneste år brugt ret meget tid på sager om lægekonsulenter. Derfor vil jeg meget gerne i kontakt med dig.

Kan jeg få dig til at sende mig en email med dit nummer, så ringer jeg dig op?

Skriv til [email protected]

Håber at høre fra dig!

Mange hilsner,

Christian Degn
Journalist, 21 Søndag
Christian Degn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 15:39   #45
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
... SKAL være en af de tre, speciallæger som lægekonsulenten har anbefalet. Grunden til det er at det er nogle de har gode erfaringer med i kbh's kommune, fordi de laver grundige undersøgelser.
...GRUNDIGE undersøgelser!

Det er godt nok ikke min erfaring med speciallæger (2 stk.), som Jobcenter Kbh. henviser til...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 15:56   #46
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Christian...

Skriv evt direkte til gøjneren via dette link http://www.k10.dk/private.php?do=newpm&u=3913

På den måde får h*n en mail om at der er besked til h*n
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 16:18   #47
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Christian Degn, jeg har sendt dig en mail..

Carmen, ja jeg kan hører der er meget delte meninger om grundigheden.., hun brugte også en sætning som " en der kommer med nogle svar, vi kan bruge til noget"

Webmaster, har fået en mail da jeg er tilmeldt tråden
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 16:32   #48
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Okay @gøjneren det er jo valgfrit om man får det...derfor jeg forslog ham at sende en direkte besked ;-)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 16:43   #49
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat gøjneren:
Carmen, ja jeg kan hører der er meget delte meninger om grundigheden.., hun brugte også en sætning som " en der kommer med nogle svar, vi kan bruge til noget"


...ja, "svar, som VI kan bruge til noget"... det må da nærmest være en fortalelse... det kunne være, at du gerne ville have svar, som DU kunne bruge til noget...

...rigtig godt, at du ikke gik længere ind i det via telefon, men at du holder dig til det skriftlige :-)

Sidst redigeret af Carmen; 24-10-2011 kl. 22:58.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 19:58   #50
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Jeg har ikke lige læst alle svarene, da jeg ikke rigtig kan overskue det idag.

Men ville bare sige, at Jens Bang anbefalede de selvsamme speciallæger i sine papirer til min sb. Min sb havde så bare allerede selv besluttet, at jeg skulle ind til Henrik D. Poulsen, jeg havde ikke rigtig så meget at sige...men havde jeg vidst hvad jeg ved idag, så havde jeg kæmpet med alt hvad jeg havde i mig, for ikke at komme ind til ham.

Mage til arrogante og ubehagelige speciallæge, har aldrig været ude for noget lignede. Jeg var fuldstændig og aldeles knust bagefter, græd og græd i flere måneder efter og røg endnu længere ned med flaget pga ham. Han burde ikke sidde og have med skrøbelige mennesker at gøre...og hans udtalelser til kommunen fik i sidste ende stor betydning for min sag, desværre. På trods af 3 andre udtalelser fra psykiatere og speciallæger der sagde det stik modsatte af hans, så valgte kommunen udelukkende at bruge hans udtalelser i deres endelige afgørelse i min sag!

Jeg kender ikke de andre to, kun med navn fordi Jens Bang også anbefalede dem, men jeg vil virkelig råde dig til IKKE at sige ja til at tage ind til H.D.P!!
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykriater anbefaler ftp popcorn Midlertidig Førtidspension 14 29-03-2010 16:59
Aktør anbefaler fleks, hvad sker der så nu? Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 4 25-08-2009 19:00
Lægekonsulenten ??????? Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 25 24-07-2009 18:15
Hvorfor skal min ressourceprofil til lægekonsulenten? Ninja At søge førtidspension 60 07-05-2009 10:07
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension