K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 15:23   #1
johnny53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
johnny53 er ny på vejen
Arbejdsprøvning med kraftig slidegigt i ryggen

Jeg har for et et år siden fået konstanteret kraftigt slidegigt i de sidste 4 lændehvirvler hvilket gør at jeg ikke kan gå særligt langt uden at jeg får smerter i benene. hofterne og ryggen. det sætter sine begrænsninger for mig i hverdagen. samtidig har jeg også kraftig slidegigt i nakken så det går jo fint. min reumetolog samt min læge siger at der ikke kan tilbydes nogen form for behandling med ryggen. nakken kan opereres. smertestillende medecin hjælper heller ikke kunne lige så godt spise kalktabletter. nu er jeg smidt i jobtræning i 3 måneder og fik at vide fra min sagsbehandler at hvis jeg melder mig syg hvis en dag smerterne bliver for slemme så ville de lukke for kasse et og stoppe min kontanthjælp. helt ærligt kan kommunen tillade sig det for jeg tager det som en direkte trussel. gør som vi siger ellers er det ud. mine smerter er kroniske og er der døgnets 24 timer sover højst 3-4 timer pr nat og må hvile mange gange i løbet af dagen. så et ordentligt liv er så som så.

hvad gør jeg hvis jeg en dag ikke kan komme ud af døren. har spurgt min læge men han vil ikke gi mig en sygemelding hvis jeg skulle få brug for det. håber der er nogle her inde der kender til hvad man må og ikke må når man er i arbejdsprøvning hvad sygefraværd angår.

Sidst redigeret af johnny53; 22-03-2011 kl. 17:49.
johnny53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 15:29   #2
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg bliver lidt i tvivl om, hvad slags træning du er i - er det jobtræning eller arbejdsprøvning? Får du sygedagpenge eller evt. kontanthjælp?

Det lyder underligt, at du ikke kan blive sygemeldt af lægen hvis du bliver syg. Hvad giver lægen som begrundelse for det?
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 16:09   #3
johnny53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
johnny53 er ny på vejen
Svar

Jeg er på kontanthjælp og er sendt i arbejdsprøvning fra kommunen. skal lige sige at jeg også har nogle psykiske problemer som jeg skal i behandling for her midt i april måned og min læges grund til ikke at gi mig en sygemelding/lægeerklæring til kommunen er at jeg ikke skal lukke mig inde. jeg har bedst af at komme ud siger ham og det vil jeg da også give ham ret i men det er jo ikke uden grund at man beder om en lægeerklæring.
johnny53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 16:09   #4
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Okay . Jeg vil anbefale dig, at du kontakter lægen, hvis du ikke kan holde til arbejdsprøvningen og lader det være op til lægen, hvad der skal ske.

En arbejdsprøvning skal vise, hvad du kan tåle ift at arbejde, så du skal huske at føre dagbog osv. Er du blevet instrueret i det?

Jeg håber, at nogle af de andre herinde, som har mere erfaring med kontantshjælpssiden, vil skrive deres råd og erfaringer. Jeg har erfaring på sygedagpengesiden. Men under alle omstændigheder, held og lykke med det! Og pas godt på dig selv.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 21:33   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Den er svær, synes jeg.

Jeg har selv oplevet noget lignende. Jeg har også et problem i lænden og blev engang sendt i aktivering med ca. samme besked som du.
Men jeg blev gravid og klarede det med hiv og sving (min ryg har haft det bedst de 2 gange jeg har været gravid).

Den metode kan du så ikke bruge.

Send din sb en mail hvori du refererer til jeres møde/samtale, skriv, at du forstod på hende, at du mister din kontanthjælp hvis du sygemelder dig p.g.a. din ryg, og spørg så om du har opfattet dette korrekt.

Hvis hun bekræfter dette, så synes jeg du skal skrive en klage til jobcenterchefen.
Hvis du når dertil skal du lige huske, at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers bare lander på din sb's skrivebord.

M.h.t. dine rygsmerter kan jeg anbefale dig, at fokusere på syre-basis-balancen i kosten, da for meget syre i kroppen er med til at forværre ledsmerter.
Googl f.eks. på "syre-base-balance".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 00:43   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal helst møde op hver dag, men gå hjem igen når smerterne bliver for svære.

Du må helst IKKE tage ekstra smertestillende medicin, da det vil give et usandt billede af din tilstand.

I din job-plan, skal stå hvad formålet er med denne afprøvning?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Magnet til ryggen Trex Alt det andet 11 20-10-2012 21:57
Skruer i ryggen (lænd) energizer Den nyttige viden vi alle har 5 02-01-2012 22:54
Piskesmæld og ondt i ryggen. mus0025 Alt det andet 7 26-08-2010 20:39
Hms, fibromyalgi, slidegigt og depression, men for ung til pension Lena4700 At søge førtidspension 3 05-05-2008 22:55
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension