K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2012, 15:44   #11
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Huldra
Helt tjek på vovse`s kommentarer, og jeg har forhåbentlig også tjek på hvad jeg laver, eller ikke laver, det er beskrevet i anden tråd, spørgsmålet var
Citat:
arbejdsprøvning...som hvad?
Så derfor mit svar ; )
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 01:10   #12
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Jeg blev afklart på Reva center , da min socialrådgiver og jobkonsulenten på jobcenteret vunderet at med mine mange skånebehov var det bedste for mig at blive afklaret på Reva.

Derude vurderet de mig uegnet til at arbejde i ethvert fag, og min arbejdsevne har de vurderet til at være nedsat med 60 %.
Deres lægekonsulenten har endvidere skrevet, at han vurderer, at alle behandlings muligheder er udtømt, og det eneste rigtige vil være en førtidspension.

Er fysisk syg , har en kronisk ryg sygdom , kroniske smerter , kronisk spændingshovedpine og mirgæne.

Er ung og har kæmpet med jobcenteret i snart 4 år , og først nu er min sag blevet sendt videre til pension temaet som skal afgør om jeg skal have førtidspension.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 14:54   #13
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Annetmette..

tak for din historie, jeg forstår heller ikke, hvorfor revacenteret ikke kan tage imod mig...jeg vil ikke kunne klare deres montage fik jeg at vide...næææ, men er der ikke andre muligheder sådan et sted da? Så som jeg har fået det at vide, skal reva nu finde et relevant sted til mig og hvor pokker skal det så være og med hvad

Er sgu så stresset over det... Og går bare og venter og venter og frygter at komme over i det nye år med nye regler for det hele... et helt år nu på kontant, hvor jeg er erklæret stationær osv for halvt års tid siden..og først nu begynder de at lede efter sted at arbejdsprøve mig... hold op hvor tager det her bare tid hele tiden..

Ved jo godt mange har ventet langt længere, men synes stadig det er længe

Hører man nogensinde at de opgiver at finde et sted at arbejdsprøve? og hvis...hvad så?

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 00:14   #14
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
En lille update på min arbejdsprøvning.. jeg er nu endelig sendt på reva center, hvor jeg er sat til at lave de mest skånsomme ting de kan finde på, i deres interne værksted. Dvs jeg laver ikke det som de andre laver med at putte dimer i poser osv.

Er sat til at være der 3 timer om dagen hver dag, hvilket er ALT for meget og jeg går hjem efter max 1,5 time, hvoraf størstedelen af tiden består at hvil! De siger at jeg bare går hjem, når jeg ikke magter mere, alle er så søde.

jeg møder op hver dag, men enkelte af dagene ud af de 3 uger jeg nu har været der ( skal være der i 8 uger), er jeg gået hjem efter mit hvil, som jeg hver dag starter dagen med. Dvs uden at ha lavet noget deroppe.

Jeg har max "arbejdet" i 20 min om dagen i de uger..

Det jeg er lidt bekymret over er, om det her er godt nok til at kommunen kan vurdere min arbejdsevne? Jeg får udleveret dagbogs ark på centeret, som jeg hver dag udfylder, og de bliver læst dagligt af min kontaktperson.

Er der noget der springer nogen i øjnene ved det her, mht timetallet, at jeg går hjem hurtigt, osv??

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 02:14   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fibro, engang i mellem er det jo sådan, at man bare ikke KAN selvom man gerne vil. Du beviser du VIL når du kommer hver dag, du beviser at du ikke KAN, når du går hjem før tid, og hvorfor du ikke KAN, skriver du jo nok i dagbogs-arkene .......

Man kan ikke vride en arbejdsevne ud af folk, der simpelthen ikke har en, fordi det skal passe ind i en boks af en art så kabalen kan gå op.

Om timetallet tilfredsstiller kommunen, er noget vi ikke kan gisne om. Nogle sagsbehandlere synes det er rigeligt med 8 uger og stabilt fremmøde, andre vil mene, at der skal en ny arbejdsprøvning til (selvom udfaldet plejer at blive nøjagtig det samme!). Så hvad din sagsbehandler vil gøre, er ikke til at vide.

Men giv udtryk for din bekymring til fx kontaktpersonen og/eller sagsbehandleren og fortæl åbent, at du er hunde ræd for at du ''aldrig'' kan klare en arbejdsprøvning på det timetal der er opstillet, så de ved du kæmper og selv er opmærksom på det.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 10:53   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Jeg får udleveret dagbogs ark på centeret, som jeg hver dag udfylder, og de bliver læst dagligt af min kontaktperson.
Omfatter disse dagbogs-ark kun arbejdstiden?

Personligt tror jeg det er vigtigt, at du skriver dagbog for hele døgnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 20:03   #17
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
helenekr... ja det har du jo helt ret i... jeg har heldigvis en yderst sød og forstående SB, som gerne ville ha haft indstillet mig tidligere uden en arbejdsprøvning, men den gik så ikke igennem ved teammødet, som sagde at jeg skulle igennem dem arbejdsprøvning. Så jeg tror egentlig ikke hun vil rynke på næsen over noget, men gad vide om det team igen ville kunne finde på det

Men ja, jeg kan prøve at tage en snak med min kontaktperson, som helt sikkert også er sød og meget forstående, og virker som om hun er helt klar over at jeg bare skal igennem det her nu, for så er det med på papiret når sagen skal videre.

Ja, jeg skriver det i dagbogs arkene, hvorfor jeg er gået hjem, hvilket simpelthen er fordi de smerter jeg kommer med, nu er endnu værre Jeg hviler og sover hjemme, nærmest resten af døgnet.

Vovse.. Arkene med spørgsmål/dagbog, stiller spørgsmålene, hvordan man har det inden man møder, og hvordan man så har det når man kommer hjem derfra. og under bemærkninger til sidst, skriver jeg f.eks hvordan weekenden i korte træk er gået. Det bliver jo ikke lige så udførligt og detaljeret som en dagbog man selv skriver, men indrømmer denne her er noget mere overskuelig end sådan en, som jeg simpelthen slet ikke kan magte tanken om... prøvede engang i en periode over hjemmelivet og var ved at få spat af at skrive alt og se på klokkeslet sov.. så jeg håber vældig meget at den her er god nok..

Knuser fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 21:38   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
men indrømmer denne her er noget mere overskuelig end sådan en, som jeg simpelthen slet ikke kan magte tanken om... prøvede engang i en periode over hjemmelivet og var ved at få spat af at skrive alt og se på klokkeslet sov.. så jeg håber vældig meget at den her er god nok..

Knuser fra Fibro
Det håbet jeg også.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 22:07   #19
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Jeg er lige nu i arbejdsprøvning i Glitter. Et rigtig godt sted.

Men jeg prøver virkelig meget på at bliver der i de 2 timer om dagen, men det kan jeg bare ikke...

Mit problem er ryg smerter, piskesmæld, migræne, slidgigt i nakken, og et par psykiske problemer.

Jeg går ind på min 5. uge så 7 uger tilbage.... så er jeg spændt på hvad der så sker.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 11:00   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er jo meget forskelligt fra kommune til kommune, hvordan de vurderer ens arbejdsevne.

Men det er nok et plus du er kommet på reva og yder du det du kan holde til, har du jo osse gjort dit.

Du skal bare tænke på at din sb og dem der tager stilling til FP ikke arbejder i samme afdeling, de snakker ikke altid samme sprog da pensionsnævnet tit og ofte skal "spare penge pga kommunens budget"

Positivt at de tager hensyn til dig og du har en god kontaktperson, og har de på reva sagt god for at du går hjem før tid, så kan din sb ikke bruge den mod dig senere.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning som hvad ?? ette74 Alt det andet 18 21-12-2011 16:38
hvad er arbejdsprøvning. jose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 06-05-2009 22:03
Arbejdsprøvning - hvad sker der så. Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 11 19-02-2009 15:30
arbejdsprøvning, hvad nu? frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 02-11-2007 18:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension