K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 19:11   #11
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Læs denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=3232 FRA/MED indlæg nr. 23 (på side 3). Kram (smilies virker ikke hos mig)
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund Se meddelelser
Tante Ana >> Spændende læsning! Dejligt der var gode oplevelser med klinikken
Nej, nej... det er omvendt. Du spurgte om man kunne søge pension når man først er blevet diagnostiseret som værende psykisk syg (funktionel lidelse) og så henviste jeg til den pågældende tråd, hvor med indlægget nr. 23 starter lovprisninger af denne klinik, hvorefter rækken af indlæg udvikler sig videre til man når at at fatte, hvad denne klinik i virkeligheden er.

Det er derfor, at jeg skrev "FRA/MED indlæg nr. 23" - dvs. alle efterfølgende indlæg ender, til sidst, med at give dig svar på dit spørgsmål om man kan søge FP på en funktionel-lidelse-diagnose.... og i så fald, hvad er ulemperne.

Jeg lovpriser IKKE Klinikken for Funktionelle Lidelser. Tværtimod. Jeg advarer mod den (i mit eget indlæg i den anviste tråd)
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 19:12   #12
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Ville bare lige ønske held og lykke her fra og godt din mand tager med 4 ører er bedre end 2. ører.

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 13:08   #13
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
hejsa

forstår godt du er nervøs. Men, bare vent... Per Fink skal nok vise sig at være en utrolig sympatisk person (ellers ville alle jo løbe skrigende væk fra starten).
der er ikke psykologer for ingenting på stedet.....
jeg vil råde dig til, hvis de vil have dig til at underskrive en kontrakt om behandling, at du nægter. Den er de nemlig meget flinke til hurtigt at stikke ud.
Det er først ved nærlæsning, at man finder ud af at man binder sig til at deltage i et randomiseret forsøg. dvs. efter lodtrækning. så.. behandlingen ved du ikke engang om du får ??? kommunenen kan, efter min bedste overbevisning ikke tvinge dig til at være fosøgskanin...

Her "glemmer" de at fortælle dette, og at det kun er som et forsøg, at videnskabsetisk råd har givet godkendelse af det.
Det har ganske vist foregået i mange år, men der er givet en fornyet tilladelse til forsøgsperioden fra 2007-2009. De har med andre ord ikke nok dokumentation til at opnå en godkendelse af behandlingen

Ligesom Lyrica er godkendt til epeilepsi, og ikke mod smertelidelser. Og virker som et tricyklisk antidepressiva.. iflg. USA er det et nyt designerdrug, altså at sammenligne med Ecstasy og lign.

Deres behandling indebærer i stor stil anvendelse af medicin, enten antidepressiva eller lyrica, afhængig af, om du lider af smerter eller "bare" af depression.
Her ved jeg godt, at kommunerne henviser til det som en mulighed for at blive rask, eller i hvert tilfælde få det bedre. og at du ikke er villig til det, hvis du nægter. Men den holder ikke. For al deres dokumentationsmateriale er skrevet af dem selv, så de må jo være inhabile,, synes jeg. ?

Jeg har nærlæst deres kontrakter, og i den står der kun under evt. bivirkninger, at du kan risikere at få lidt irritation omkring indstikstedet,når du har fået taget blodprøve. Intet om risiko ved evt. medicin.

Og her kan du så henvise til Helsinki-aftalen om medicinforsøg:

"Patienten SKAL informeres om alternative behandlingsmuligheder, samt om den her tilbudte medicin og dens bivirkninger".

Så, efter min mening er det først herefter, at patienten skal give sit samtykke-

Så husk: underskriv ikke med det samme , ifald det bliver aktuelt, men udbed dig betænkningstid (og forhør dig evt. nærmere her, hvis der er noget du kommer i tvivl om)

så, kommunen skulle vist ikke have stor mulighed for at vinde en sag, hvor de i den grad tilsidesætter lovgivning om din sikkerhed og dine rettigheder som patient ????? De skal mig bekendt følge lovene..

Bare uhyggeligt, at jeg først kom til at tænke på at vi kunne anvende denne mulighed, fordi jeg så udsendelsen om de kræftpatienter, som havde fået "forkert" medicin, og var nægtet den rigtige, som kune have hjulpet... Stakkels de mennesker, der er blevet ofre for det.

Så, held og lykke. Jeg håber på at det går bedre, end du for øjeblikket forventer.
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 16:13   #14
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Jeg skriver lige tilbage til jer, når konsultationen er vel overstået. Lige nu bruger jeg alt mit krudt på at holde fanen højt.

Jeg vender stærkt tilbare - men foreløbig stort tak til jer alle ;o)
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 08:42   #15
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af roma Se meddelelser
Så, held og lykke. Jeg håber på at det går bedre, end du for øjeblikket forventer.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund Se meddelelser
Jeg skriver lige tilbage til jer, når konsultationen er vel overstået. Lige nu bruger jeg alt mit krudt på at holde fanen højt.

Jeg vender stærkt tilbare - men foreløbig stort tak til jer alle ;o)
Håber bare, at intet nyt ER godt nyt....
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 10:03   #16
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej tante Ana!
Jeg tror simpelthen Lund har været dødtræt efter turen...
Det er en rigtig lang tur til Århus ca 170 km pr vej,så mon ikke Lund skriver i løbet af weekenden.

Undrer mig iøvrigt over at man kan sendes så langt væk til behandling,men det er jo nok fru Blach der har sørget for det så får kollegaerne også noget at lave...

gad vide om disse psykiater er i lommen på medicin industrien,jeg synes det er meget sammenfaldende og underligt at alle de der som jeg kender til og det er efterhånden mange er sat på en ordenlig dosis af antidepresiver derefter skulle folk være i stand til at arbejde fuld tid.....
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 11:37   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det kan meget vel være lige så sygt som det om kræftlægen i tv den anden aften.

man kan roligt regne med at de fleste er sig selv nærmest. dem som flyder ovenpå, har nok penge, aldrig været syg. aldrig tilhørt livets gråzone.

godt at k10 findes, det bør vel i grunden kunne undersøges i stil med programmet den anden dag. jeg skal indrømme jeg ikke har set det. men det kan jo være at interessen for at afsløre dårlige læger blandt de psykiske også er tilstede hos dem som lavede programmet.
undskyld mig hvis det er svært at forstå, jeg har lige støvsuget underetagen af huset, og er helt bims, og uklar.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 09:54   #18
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Thumbs down

Så er jeg tilbage

Jeg har været SÅ vred og ked af det, at jeg har ikke kunnet samle tankerne om at skrive herinde. Men nu skal i bare høre ....

Lad os starte med hans konklusion (bare rolig, ingen overraskelser ): Funktionelle lidelser, behanling med Lyrica anbefales, samt gruppeterapi!!!

Prykiateren var godt nok ikke ude fra Per Finks afdeling, men de er hans samarbejdspartner og han havde kun rosende ord for dem.

Jeg sidder med så mange tanker at det er svært at formulere, så jeg tager den helt fra begyndelsen nu. Efter at have hilst på manden ude i venteværelset og vi skulle følge med ham ind, kom den første diskussion. Jeg ville have min mand med ind som bisidder - han ville ikke have bisidder med andet end under start og slut. Så måtte papirene frem, dem jeg havde printet ud her inde fra om ens ret til det, samt kopi af ombudsmandens bestemmelse om det samme.

Jamen så skulle jeg bare vide, at han ikke kunne udføre undersøgelsen rigtigt fordi det både har betydning for mine svar og hans spørgsmål at der sidder en tredie part. Jeg fortalte at jeg intet havde at skjule for min mand, hvilket han fortalte alle sagde (kunne det måske være rigtigt?!). Fed start - nu var jeg allerede mistænkt for at ville skjule oplysninger. Hmp !!!

Så gik det i gang og jeg svarede helt og oprigtigt på hans spørgsmål. Efter ca 45 min virkede han til at være færdig og jeg var mildest talt overrasket - både pga. den korte tid, men også fordi der ikke havde været nogle meget nærgående spørgsmål, som kunne give anledning til at jeg ikke kunne tale sandt, med min mand ved min side. Så jeg spurgte ham hvor de spørgsmål blev af. Dem havde han skam stillet (nå!) og han kunne tydeligt høre på mine svar at jeg var påvirket af at min mand var til stede ....

.. selv nu hidser jeg mig op over den bemærkning. Hvad i alverden bilder han sig ind? Kender han mig så godt at han ved om jeg havde et andet svar på spørgsmålet?? ... grrr ... Der er en herinde som skrev at han/hun under samtale med Eva Black, følte sig som til eksamen i sit eget liv og dumpede. Og hvor er det bare rigtigt!!

Vi fik selvfølgelig også en lang snak om Funktionelle Lidelser kontra KTS. Han ville slet ikke lade KTS være en mulighed, han gled let uden om de spørgsmål. I stedet var han fuldstændig sikker i sin "Diagnose". Det lød så flot det han sagde: det er en fysisk skade i hjernen, en alvorlig tilstand for patienten. Filteret for smerter er gået i stykker pga. psykisk påvirkning i barndommen. En undertrykt vrede og/eller det i det hele taget at have undertryks sine følelser har forårsaget skaden. Lyrica er et fantastisk middel til at hjælpe på smerterne og han havde erfaring for at kognitiv terapi havde en gunstig virkning.

Hvordan kan han på en lille times tid komme frem til sådan en konklution, når en psykolog gennem 12 timers samtale er kommet frem til at der bestemt ikke er fejl i min psyke/mit hoved, men at det er fysiske årsager der er skyld i mine problemer? Og hvordan kan han sige det, når han nu lagde ud med at sige han ikke kunne teste rigtigt, når min mand var med?

Nu er jeg så spændt på hvad de siger den 16/10, der hvor alle undersøgelser skal opsamles og der skal konkluderes. Vil de så rette sig efter ham? eller skal det så undersøges gennem årelang medicin og terapi før de kan sige om det er det ene eller det andet?? ...

Så nu går jeg igen i den her tidsboble og venter med frygt og bæven - nej ikke helt, nu er det ved at være erstattet med vrede. Så jeg kan love jer for jeg vil være kampberedt den dag, med nærgående spørgsmål om overlægens syn på KTS? hvor mange de giver den diagnose og hvor mange de giver diagnosen funktionelle lidelser? og så vil jeg optage hele svineriet og sende hele molevitten til Sundhedsministeren!!!

Det blev vist en lang historie - og så er det endda i korte træk
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 10:04   #19
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Lightbulb

Ang. det han sagde om at det både har betydning for mine svar og hans spørgsmål at der sidder en tredie part, så har han fuldstændig ret!

Jeg er sikker på at hvis jeg havde haft bisidder med hos Eva Black, så havde hun været nødt til at omformulere sine spørgsmål og gøre sig den anstrengelse at virke venlig ... bar en lille smule i det mindste.

Der er også den forskel at man som klient føler større ro med en ved sin side, men får tid til at tænke over både spørgsmål og svar. Det gør at man ikke bliver bragt ud på dybt vand, som med EB. Men det er nok der de vil vil ud, ellers føler de ikke man er oprigtig.

Jeg syntes jo bare det er et krav om større faglighed der kommer til udtryk. Med en bisidder i lokalet er de jo nødt til at udtænke flere spørgsmål, hvis de vil have svar på noget bestemt. Ham jeg var inde ved, kunne jo have valgt at stille uddybende spørgsmål, hvis der var noget han følge jeg krøb uden om. Så hvad er problemet egentligt????
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 10:21   #20
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Åh, hvor har jeg ventet på nyt fra dig og tænkt meget på dig.
Godt at du er ved at være rasende over den behandling du har fået . Det hjælper helt gevaldigt (Jeg er hende, der har en klagesag i psykolognævnet ); men nu skal der tænkes i modtræk mod de der TERM-rotter
Har tænkt på om ikke Neorosmølfs tidligere forslag i denne tråd ka' bruges ?

Og så skal du have en masse Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bange for reformen nensypigen Politik og Samfund 35 02-03-2012 07:31
Nervøs (bange) KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 7 09-02-2012 19:43
Bange Ditten De Unge 28 05-07-2011 18:27
F*** - jeg er bange... Mella Alt det andet 14 29-03-2011 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension