K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 15:38   #21
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Uha! du har været længe undervejs og det er helt klart ikke i orden at du har været igennem så langt et forløb.

Jeg undre mig over, hvordan lægekonsulenten har kunne få dig sat i behandling, da Lægekonsulenten ingen beføjelser har til at kræve du skal undersøges yderlig.
Lægekonsulenten kan påpege muligheder for yderlige behandling, men hverken henvise til specaillæger eller andre læger.
Har du et sted du kan henvise, hvor netop det står med at lægekonsulenten ikke må henvise til speciallæger osv??
Den lægekonsulent der er indenover min sag, har nemlig 2 gange skrevet til min sb, at jeg skulle undersøges af diverse speciallæger og endda skrevet navne på dem, han mente kommunen skulle bruge.

Må han ikke det? Kan de ikke vælge at tolke det som "vejledning" til sb? Står og skal til at skrive en anke, så er vigtigt, at jeg får ALT med som ikke er gået efter bogen.
Har også fået at vide, at man selv skal kunne vælge den speciallæge kommunen vil have man skal undersøges af - dette valg har jeg heller ikke fået.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 16:26   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lægekonsulenten må gerne henvise til speciallæger
det er jeg selv blevet henvist til
fordi en læge havde skrevet det var en god idé, at jeg kom fordi ....

om de må henvise til nogen som de selv synes er gode
det ved jeg ikke
det havde jeg nægtet totalt, da jeg mener der ikke må være forbindelse mellem en lægekonsulent og så den læge der bliver henvist til
så er de inhabile i min verden.

ellers er alle henvisninger været i gennem min egen læge
eller en læge jeg har været hos har sendt mig videre i systemt
alt det psykiske har været igennem psykiatrien

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-07-2011 kl. 16:35.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 17:25   #23
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Prøv at læse denne :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 21:23   #24
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
lægekonsulenten må gerne henvise til speciallæger
det er jeg selv blevet henvist til
fordi en læge havde skrevet det var en god idé, at jeg kom fordi ....

om de må henvise til nogen som de selv synes er gode
det ved jeg ikke
det havde jeg nægtet totalt, da jeg mener der ikke må være forbindelse mellem en lægekonsulent og så den læge der bliver henvist til
så er de inhabile i min verden.

ellers er alle henvisninger været i gennem min egen læge
eller en læge jeg har været hos har sendt mig videre i systemt
alt det psykiske har været igennem psykiatrien
Jeg var ikke klar over at jeg burde have haft valgmuligheden mht speciallæge, før jeg havde været afsted. Derudover, så jeg først akterne fra lægekonsulenten efter besøget hos speciallægen og så, at han havde sagt kommunen skulle sende mig hen til pågældende speciallæge

Min læge har kun henvist mig til 2 i 2007...bad min læge om nye henvisninger efterfølgende, da jeg ikke var tilfreds med disse undersøgelser, men det endte ud i en længere diskution, da læge ikke mente disse speciallæger var dårlige. Og så skete der ikke rigtig mere der...
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 21:25   #25
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Mange tak for link Men kan godt være det er mig der er dum, men jeg kan stadig ikke finde noget konkret om, at lægekonsulenten ikke må skrive navngivne speciallæger til kommunen og sige, at disse skal undersøge mig.

Men kan godt være det bare er mig :/
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 23:18   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Min læge har kun henvist mig til 2 i 2007...bad min læge om nye henvisninger efterfølgende, da jeg ikke var tilfreds med disse undersøgelser, men det endte ud i en længere diskution, da læge ikke mente disse speciallæger var dårlige. Og så skete der ikke rigtig mere der...
Har du snakket med din læge om den seneste, som går imod de andre læger?

For det første kunne det måske få din læge op af stolen og for det andet var det måske på tide, at få lavet en update.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 23:29   #27
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Vovse,

hun kender godt til den udtalelse fra ham den arrogante der gik imod de andres. Hun rystede bare på hovedet og sagde han var et fjols, men mere blev der ikke gjort ved det (hun virkede ekstremt distræt sidst jeg så hende) Jeg var ikke klar over, at jeg kunne bede min læge om at indhente nye erklæringer, troede kun, at det var når kommunen bad om det :/

Men har ikke kunne få fat i min læge pga ferie, så det skal jeg i næste uge og så vil jeg slå i bordet - nu må min læge komme lidt ind i kampen igen. Synes hun er faldet lidt af på den...det eneste hun sagde til mig sidst var, at hvis jeg endte med at ryge på kontanthjælp, så var der da en fordel, og det var, at så var det nemmere at ende ud i fb senere hen.
Jeg var SÅ ked af det, da jeg var hos hende sidst, og det var først da jeg kom hjem at jeg tænkte over hvad hun havde sagt og tænkte på alle de sager jeg har læst om herinde, at jeg tænkte at nej, det bliver skisme ikke nemmere af jeg ryger på kontanthjælp :/

Men må slå i bordet nu, og så må min læge være lidt mere behjælpelig.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 23:59   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Men må slå i bordet nu, og så må min læge være lidt mere behjælpelig.
Det synes jeg du skal gøre.

Spørg hende evt. om hun er klar over hvordan systemet fungerer.

Du må simpelthen gøre hende det forståeligt, at du har brug for hendes hjælp NU.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 14:40   #29
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Lægekonsulentens rolle - nu med paragraf på!

Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
tak for link - har lige klippet dette, til KRYSTALKLAR UDPENSLING, af Lægekonsulentens rolle:

CITAT START:
1. Lægekonsulenter

Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser.

Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler.
Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.
Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Lægekonsulenterne må ikke gennem deres arbejde have kendskab til den, som sagen vedrører. Hvis borgeren fx er patient i lægekonsulentens private praksis, er lægekonsulenten inhabil i sagen. CITAT SLUT

Der er mere end stor forskel på, at pege på manglende oplysninger, og at anbefale diverse kolleger! (Der i 'heldigste fald' kan bistå kommunen i at samle ammunition til at give borgeren afslag på ansøgningen.)

Det fremgår også tydeligt af lovteksten, at det IKKE er LK's opgave at efterprøve andre lægers oplysninger!

Og det er så DEN lille fikse detalje (beskrevet herinde i alt for mange indlæg) der gang på gang 'glemmes' af både LK og SB, der således overskrider deres kompetencer og beføjelser på det skrækkeligste - i embeder der har med højst personfølsomme oplysninger og fremtidige livsforløb at gøre.

Og derfor skal fortéelserne selvfølgelig straffes - hårdt, og hurtigt!!!

Præcis som når andre danskere overskrider lovens paragraffer.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 14:28   #30
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Vovse,

jeg vil gøre det klart for hende, helt bestemt!! Kræver så bare lige, at jeg kan komme igennem på tlf og få en tid..suk


Hej L.S.

Tusind tak fordi du gad at tage dig tid til at "skære det ud i pap"! :-) Jeg er desværre en af dem, at jo mere jeg læser ting, jo mere forvirret bliver jeg.

Så mange tak!
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Muligheder ikke udtømte? Rikke Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 23-04-2013 09:21
Alle tråde skal samles MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-05-2011 21:30
Hvornår er alle behandlingsmuligheder udtømte og lidelsen varig ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 19-07-2010 22:29
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
Vi skal alle spise. Tante Ana Et godt link! 4 13-09-2008 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension