K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2014, 14:46   #1
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
ang timefradrag

Når jeg starter i flexjob 10 ugentlig. . Kan man så søge om timefradrag op til de 37 timer.. jo ikke min skyld jeg ikke kan arb fuldtid.. det vil gøre det lidt sjovere at arb når nu vi blivet underlagt GF da min kæreste desværre er røget på kh..
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 14:52   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Når jeg starter i flexjob 10 ugentlig. . Kan man så søge om timefradrag op til de 37 timer.. jo ikke min skyld jeg ikke kan arb fuldtid.. det vil gøre det lidt sjovere at arb når nu vi blivet underlagt GF da min kæreste desværre er røget på kh..
Hvad du vil få i tilskud og ialt kan jeg svare dig helt præcist på.. Du kan bare skrive din forventet timeløn hér, eller sende en mail til mig.. Så er det beregnet på 5 min.

[email protected]

Men et eksempel: 125 kr i timen og 10 timer effektivt giver dig en samlet månedsløn før skat på 20041 kr minus 500 i tvungen atp. = 19541 kr

Sidst redigeret af mik16; 14-01-2014 kl. 14:59.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 15:04   #3
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Åhh tak har prøvet fin beregner men kunne ikke finde ud af den.. men min time løn er ca 140 kr 10 timer men kun 7.5 effektiv
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 15:25   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Husk så lige Kiwimor at det er kommunen som skal bruge dit fradrag og ikke din arbejdsgiver.

din arbejdsgiver skal trække 38-40% ( eller hvad din trækprocent er ) af hele beløbet du tjener hos ham....

Det er super godt vi har sådan en som mik16 her på k10, som er så hjælpsom med udregning af løn...det kan godt være svært,
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 17:52   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Åhh tak har prøvet fin beregner men kunne ikke finde ud af den.. men min time løn er ca 140 kr 10 timer men kun 7.5 effektiv

Så får du 20989 kr minus 500 i atp = 19989 kr før skat og am-bidrag

Am-bidraget udgør ca 364 kr af løndelen

Og hvis du smider den omtalte mail, så skal jeg sende en udfyldt beregner til dig.

Så vil du se at det nok alligevel IKKE er så svært

Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Husk så lige Kiwimor at det er kommunen som skal bruge dit fradrag og ikke din arbejdsgiver.

din arbejdsgiver skal trække 38-40% ( eller hvad din trækprocent er ) af hele beløbet du tjener hos ham....

Det er super godt vi har sådan en som mik16 her på k10, som er så hjælpsom med udregning af løn...det kan godt være svært,
Takker mand

Og DU fik det lært Det med at fradraget ikke skal ligge forkert

Der er iøvrigt lagt en ændret STANDARD beregner ud i søndags..

Den er noget nemmere at bruge, og man kan nu se det forhadte lønloft lige under tastedelen, frem for at skulle rulle ned i beregneren for at se det..

Nu kan der frit vælges om man vil taste timeløn eller månedsløn for fuld tid. De tastede tal i de 3 eller 4 grå felter opdaterer automatisk beregningen..

Men HUSK at trykker ENTER eller TAB når et tal er tastet. Eller sker der intet

STANDARD beregneren ligger her som sædvanlig nede til VENSTRE på dette link

http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 23:46   #6
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Hej mik.. jeg kan ikke sende noget til dig da jeg slet ikke har fundet et job men har set at hvis jeg for job som sosu hjælper dom er min uddannelse så vil jeg få ca 140kr i timen.. men mit spørgsmål var om man kunne få timefradrag på 37 timer selvom man kun var der 10.. og om det ville kunne mærkes bare en lille smule økonomisk da min kæreste desværre er røget på kh.. vi er begge forsørger og ovet 30.. lige nu har vi jo kun 28*** som er taksten på kh og ly.. men hvis jeg findet job kommer der så ikke lidt flere penge i husstanden? ? Tænker netop på mit timefradrag? ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 00:14   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Hej mik.. jeg kan ikke sende noget til dig da jeg slet ikke har fundet et job men har set at hvis jeg for job som sosu hjælper dom er min uddannelse så vil jeg få ca 140kr i timen.. men mit spørgsmål var om man kunne få timefradrag på 37 timer selvom man kun var der 10.. og om det ville kunne mærkes bare en lille smule økonomisk da min kæreste desværre er røget på kh.. vi er begge forsørger og ovet 30.. lige nu har vi jo kun 28*** som er taksten på kh og ly.. men hvis jeg findet job kommer der så ikke lidt flere penge i husstanden? ? Tænker netop på mit timefradrag? ?
Det du kalder timefradrag, formoder jeg er det tilskud du får oven i lønnen, du mener.. Det hedder helt korrekt flekslønstilskud

Med de nævnte 140 kr i timen og 7,5 time effektivt ser det sådan ud..

Løn før skat og am-bidrag fra arbejdsgiveren = ca 4550 kr/md

Så får du et flekslønstilskud fra kommunen oven i = ca. 15940 kr/md før skat
Af tilskuddet trækker kommunen 500 kr i ATP, som sættes ind på DIN pensionskonto.

Så samlet vil du pr. md. få ca. 20490 kr når de 500 i atp er trukket. Men før skat

Måske har du hørt at der bliver modregnet noget i flekslønstilskuddet.. Men i ovennævnte beløb ER der modregnet det der skal modregnes..

Jeg nænner næsten i at fortælle dig det..

Men din kærestes indtægt vil ikke påvirke hverken din ledighedsydelse, eller et kommende flekslønstilskud da DU er flekser.. DU er ikke omfattet at gensidig forsørger pligt..

Men din kæreste, som ikke er flekser, vil med ret stor sikkerhed blive modregnet af DIN indtægt, da HAN er omfattet af gensidig forsørgerpligt nu efter 1. jan 2014..

Så jeg tvivler desværre på, at jeres samlet indtægt IKKE vi ændre sig, når du kommer i fleksjob.. Hans kontanthjælp vil falde i samme takt med, at din indtægt stiger.. Hmm.

Beklager...
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 10:42   #8
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Mon ikke kiwimor taler om det beløb der ikke bliver modregnet i kontanthjælpen pr time?

Hvis A er på kontanthjælp og B er i arbejde 37 timer, får de samlet ret til 2*kontanthjælpsniveau + et lille beløb*37 som bonus.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 11:42   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Mon ikke kiwimor taler om det beløb der ikke bliver modregnet i kontanthjælpen pr time?

Hvis A er på kontanthjælp og B er i arbejde 37 timer, får de samlet ret til 2*kontanthjælpsniveau + et lille beløb*37 som bonus.
Den kendte jeg ikke.. Har ikke sat mig ind i kontanthjælp

Så jeg aner ikke hvordan man vil betegne en flekser på ny ordning.. Er man at betragte som arbejdende på fuld tid (37 timer) På gammel ordning var der jo ikke meget tvivl ??????

Hvis det "lille beløb" bliver ganget med 7,5 time effektivt er der vist ikke meget gevinst ????
Og hvis der beregnes ud fra det samme, som beregningen for beskæftigelses fradraget, så er det jo kun for effektive timer..

Sidst redigeret af mik16; 15-01-2014 kl. 11:51.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 15:29   #10
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Jeg taler om det timefradrag der er på de 25 kr ca.. ikke kontanthjælp?? Men når man er i arb?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension