K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 04:38   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som tilføjelse til Webs skriv, vil jeg også gøre opmærksom på, at ressourceprofilen er det vigtigste dokument i din sag - alt bliver afgjort på baggrund af ressourceprofilen.

Den er simpelthen et værktøj, et vigtigt dokument, som både du og din sagsbehandler i FÆLLESSKAB skal udarbejde - som de andre skriver, må sagsbehandleren IKKE køre solo.
Din ressourceprofil skal føles god når du læser den, du skal kunne genkende dig selv i den, og er der punkter du ikke er helt enige i, jamen så skal du straks komme med din kommentar til det og selv belyse, hvad det er du føler der mangler.

Det er under al kritik det din sagsbehandler har gjort - men du står godt, for det er ulovligt at du ikke er blevet partshørt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 08:01   #32
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
hmmmm er der noget der hedder rp her i 2013 ? min rp blev " slettet " og ført ( kopieret ) over på dette skema http://www.k10.dk/media/Planens_forb..._181212doc.doc og jeg fik den melding at rp hører fortiden til ( før 2013 ) og den ikke har nogen betydning længere, da den ikke bruges mere, min rp vil ikke blive fremlagt for det der rehabiliterings team ved det møde jeg står til og skal have med dem her senere i Januar, som sagt træder nævnte skema i kraft i stedet for var den besked jeg fik og jeg var da lidt sær til mode hvis kommunen smed års sygedom lige ned i skraldespanden, hvilket heldigvis ikke er tilfældet da alle ting der stod i min rp som sagt blev ført over på nævnte skema ved det sidste møde jeg havde med sagsbehandler.

Virker sært hvis nogen kommuner bruger rp her i 2013 og andre kommuner ikke bruger ens rp

Sidst redigeret af mookmik; 23-01-2013 kl. 08:04.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 09:17   #33
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Kommunerne er slet ikke klar med/til de nye regler. vi forsøgte igår at finde frem til en ansøgning om ftp som var indgivet d. 16 (Uden kvittering). den var jo desværre blevet væk.
Ham som tog sig af vores sag, fortalte, at selve de teams der traf afgørelse, først er på plads d. 1 feb.
-og at han faktisk ikke engang selv var blevet særlig oplyst omkring de nye regler og tiltag!!

Han skrev det tilmed ind på computeren i sit notat omkr. vores henv.
jeg fik en udskrift af denne (som jeg ved bede om hver eneste gang!!!!)
Han skrev, at vi fortalte om vores frustration over manglende informationer omkring de nye regler, og at han ikke havde kunnet være behjælpelig herfor......
GROTESK!!!!!

Men okay..... på vores kommune kan vi ikke engang få at vide hvem der er sagsbehandler!!!!!
6 navne skrev vi ned i mandags..... -uden at finde frem til vedkommende...
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 10:26   #34
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
"kommunen siger der er en overgangs ordning for dem der har været langtids sygemeldte før den nye reform trådte i kraft kan jeg kun opfatte som noget positiv, da jeg ellers ikke kan se hvordan de vil føre de gamle sager videre under den nye reform."

dette har min sagsbehandler også sagt lad os håbe det passer!!! ville jo også være mega uretfærdigt ellers!!!
Dette lyder rigtig godt! Det håber jeg vil gælde for mig også da jeg nu har været sygemeldt i over to år :-) er der nogen steder man kan læse om dette?
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 10:31   #35
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja hvis de laver en afgørelse i din sag....ja så vil den som regel være ugyldig....netop fordi de ikke har partrshørt dig og fordi din ressourceprofil er mangelfuld...

Det er faktisk det eneste tidspunkt hvor du kan klage over en mangelfuld ressourceprofil....når de laver en afgørelse i sagen på baggrund af ressourceprofilen...

Nu har jeg ikke læst hele din tråd....men ting som ens ressourceprofil..at den er lavet ordentligt og at borgeren har fået lov til at komme med rettelser....og er blevet partshørt....ja det er ting en kommune bare ikke må gå uden om....hvilket også er derfor at den slags sager som regel bliver hjemsendt med besked om at de SKAL i orden før der træffes en ny afgørelse..
Dette lyder godt, bare utrolig at kommunen ikke informerer mig ordentlig, og jeg har været for autoritetstro, og ikke sat spørgsmåltegn før nu, også fordi min sag var ikke færdig da kommunen afsluttede sagen. Jeg fik først at vide at jeg ikke har flere behandlingsmuligheder efter at kommunen havde stoppet mine sygedagpenge, og efter at jeg havde klaget over deres afgørelse. Jeg prøvede undervejs at skrive til min sagsbehandler, og fortælle hende at jeg ikke var enig med hende om at jeg kan arbejde 32 timer pr uge, men hun sagde at det var for sent for mig at komme med noget, hold da op, hvordan kan man lyve på den måde! jeg er glad for at jeg har fået ny sagsbehandler, håber at hun vil være mere medgørlig.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 10:56   #36
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
"kommunen siger der er en overgangs ordning for dem der har været langtids sygemeldte før den nye reform trådte i kraft kan jeg kun opfatte som noget positiv, da jeg ellers ikke kan se hvordan de vil føre de gamle sager videre under den nye reform."

dette har min sagsbehandler også sagt lad os håbe det passer!!! ville jo også være mega uretfærdigt ellers!!!
Jeg krydser også fingre for at det passer og er glad for at det ikke kun er min sagsbehandler der har nævnt dette ..... pyyyyyyha da
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 18:11   #37
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Nu har en sagsbehandler fra jobcenter kontaktet mig, og siger at det er bedst at jeg først raskmeldes nu her, og så sygemeldes igen, så vi ligesom kan starte et andet sted fra i min sag. Jeg ved nu ikke om jeg skal gøre dette? Jeg spurgte om det ikke ville være en ulempe for mig, og om jeg så skulle starte min sag op igen helt forfra, men hun sagde at dette var bedst at gøre, da jeg så kommer hen til den rigtige sagsbehandler med det samme nu her.

Lige nu vidste hun ikke hvem der skulle have min sag, men hvis jeg gør det hun siger, vil hun bedre vide hvem der skal være med til rundbordssamtalen, med mig, min læge og bisidder. Nogle gode råd her? Jeg stoler efter hånden ikke på kommunen, og vil gerne undlade at der kommer flere knude på min sag, end der er i forvejen. Håber nogle kan komme med input, især hvis I har prøvet at være sygemeldt længe, hvor kommunen har stoppet sygedagpenge, og hvordan kom I så i gang igen? Skulle I også raskmeldes og så sygemeldes igen for at komme videre med sagen?
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 18:31   #38
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du er i gang med at søge pension, så skal du jo ikke lave en raskmeldning
lyder helt absurd, da alle har en sagsbehandler i et jobcenter udfra cpr nummer

men problemet er at de ikke ved noget som helst omkring den nye reform
intet er på plads endnu og det kommer mange desværre til at mærke i år 2013

så nej du skal abosolut ikke raskmeldes, hvis det er pension dine lægepapir peger på

så hvis du ikke har selv har søgt en §17 før jul, så er hele din sag under de regler
så bliver det absolut ikke nemt når alle under 40 år ikke skal have penison som udgangspunkt
har desværre ikke nogen råd i din videre sagsbehandling
for kommunen kender sikkert dårligt nok selv til de nye regler

desværre kan jeg heller ikke se nogen overgangsregler, kun for dem som har fået deres sag vurderet til overgå til reglerne om pension
inden den 1 januar. lige som min egen og har fået pension i år.
ellers står der ikke et ord om nogen overgangsordning i den nye reform

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-01-2013 kl. 18:38.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 12:58   #39
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis du er i gang med at søge pension, så skal du jo ikke lave en raskmeldning
lyder helt absurd, da alle har en sagsbehandler i et jobcenter udfra cpr nummer

men problemet er at de ikke ved noget som helst omkring den nye reform
intet er på plads endnu og det kommer mange desværre til at mærke i år 2013

så nej du skal abosolut ikke raskmeldes, hvis det er pension dine lægepapir peger på

så hvis du ikke har selv har søgt en §17 før jul, så er hele din sag under de regler
så bliver det absolut ikke nemt når alle under 40 år ikke skal have penison som udgangspunkt
har desværre ikke nogen råd i din videre sagsbehandling
for kommunen kender sikkert dårligt nok selv til de nye regler

desværre kan jeg heller ikke se nogen overgangsregler, kun for dem som har fået deres sag vurderet til overgå til reglerne om pension
inden den 1 januar. lige som min egen og har fået pension i år.
ellers står der ikke et ord om nogen overgangsordning i den nye reform
Tak for svar, jeg kan heller ikke se hvad en raskmelding skulle gøre godt for. Især da mine smerter er på det værste niveau, og med blodpropper i mit VM, hvor jeg skal i blodfortyndende behandling. Jeg tror jeg må have fat i en privat sagsbehandler der kan hjælpe mig i min sag, da jeg ellers tror at kommunen vil prøve at sno mig rundt om deres lillefinger, hvilket de har gjort tidligere. At gøre som de siger, vil måske give mig indtægt igen, men det jeg ønsker allermest nu, er at min sag kommer videre, så pyt med at jeg mister indtægt her i et par måneder, meningen var at min sag skal i gang igen nu, således at jeg kan søge pension, og få de sygedagpenge jeg har ret til her og nu.

jeg søger pension da min funktionsnedsættelse er så ringe at min arbejdsevne er lig med 0, og et ressourceforløb vil forværre min tilstand yderligere. Jeg skal bare til at finde ud af om jeg skal søge efter §17 eller §18. Nu må kommunen bare finde ud af hvem jeg skal snakke med, så jeg kan få tildelt en sagsbehandler derfra og min sag kommer videre.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 13:07   #40
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
det lyder lusket at de prøver at lokke dig til raskmelding...:-/
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb med førtidspension Emil1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-08-2013 11:54
Søger førtidspension. Snøffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-08-2012 19:25
Fleksjobbere skal fremover lønnes ud fra deres effektive arbejdstid gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 20-03-2012 21:34
Hvad er medicintilskud og hvor kommer de fra... link med hele forklaringen ! §ABC Et godt link! 0 18-02-2012 12:55
søger førtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 25-07-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension