K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2016, 18:50   #11
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Hej webmaster , tak for svar
Jeg er på sygedagpenge og det har jeg været i ca 3 måneder lige nu? Men kommunen mener jeg er stationær i mine lidelser, det samme mener jeg. Men de vil ik tilbyde nogen former for arbejdsprøvning eller andet
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 18:52   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Pengene stopper i den måned hvor sagen revurderes.

Hvis ankestyrelsen hjemviser sagen er det ikke helt det samme som at resultatet falder ud til din fordel.
Det kan bare betyde at ankestyrelsen ikke er helt enig i grundlaget for beslutningen.

Som i principafgørelsen fra indlæg 2, der beslutter ankestyrelsen at kommunen ikke har indhentet informationer nok fra lægerne og derfor tager deres beslutning på et uoplyst grundlag, ankestyrelsen pointerer at de ikke har taget stilling til resultatet af beslutningen, kun grundlaget for beslutningen.

Jeg forestiller mig at i din sag kan du være heldig at kommunen ombestemmer sig. Men hvis ikke, så kan ankestyrelsen måske tilsvarende komme frem til en hjemvisning fordi grundlaget er mangelfuldt da de har gættet sig frem til din arbejdsevne og derfor reelt ikke ved om du er i målgruppen for flex.

Hvis så du ender med at få ret, så får du sygedagpengene efterbetalt til den tid når resultatet foreligger.

Alt efter hvad der står som begrundelse i din parthøring kan du måske henvise til nævnte principafgørelse og pointere at de træffer deres beslutning ud fra et rent gæt, i dit tilfælde vil det naturligvis være din arbejdsevne som de har gættet sig til.

Med hensyn til kontanthjælp kommer det vel an på hvad prisklasse bilen har og om du har nogen friværdi i den.
Hvis du har en bil der er 150.000 kr. værd og du ikke skylder en kr. i den, nej så kan du ikke få kontanthjælp.
Hvis du har en bil til 150.000 kr. men skylder lige så meget til bilforhandleren som solgte den, så er resultatet en friværdi på 0 kr. så forestiller jeg mig at du sagtens kan få kontanthjælp hvis ikke du har andre værdier.
Hvis bilen til gængæld kan indbringe 8.000 og du ikke skylder en kr. i den og du ikke har andre værdier, så holder du dig lige under de 10.000 som du må eje og samtidigt være på kontanthjælp.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 20:02   #13
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg blev ved sygedagpengeperiodens ophør vurderet klar til det ordinære arbejdsmarked måske ikke fuld tid men så deltid, hvor mine skånebehov fint kan efterkommes.

Det var de vise ord fra speciallægen, som havde set mig en gang.

Jeg var blevet fyret og stadig sygemeldt, så A-kassen sagde, at når jeg ikke havde arbejdet i et år, så skulle jeg bevise min arbejdsevne. Overfor dem for at kunne få dagpenge fra dem.

Jeg skulle arbejde 37 timer i mindst 4 uger før de havde bevis nok.

Det meddelte jeg kommunen, så de sagde, at jeg kunne søge kontanthjælp og komme i arbejdsprøvning.

Det var så den, der førte til bevilling af fleksjob
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 20:14   #14
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
hej derude
Okay så ender jeg jo nok på kontanthjælp ?
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 20:27   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg vil tro at risikoen er stor.

Har du en fagforening eller en patientforening der kan hjælpe dig med at skrive din indsigelse til partshøringen ?

Hvis du skriver en rigtig god indsigelse, så kan det være at kommunen ombestemmer sig, og omgør sin beslutning, så er du måske så heldig at du kan du måske undgå det, eller kun i kort tid.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 20:29   #16
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Hvad hvis man nægter at raskmelde sig frivilligt? Kan man det er det en mulighed?

Men stopper pengene efter eller før revuderingen?..

Fleksjobber.
tak for svar, men hvordan kunne kommunen raskmelde dig uden at kende til dine skånebehov?
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 20:42   #17
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis du selv raskmelder dig, så formoder jeg at du mister muligheden for at gøre indsigelse, så har du jo selv valgt at melde dig rask.

Sygedagpengene stopper på det tidspunkt som kommunen beslutter at stoppe dem med en partshøring, man skulle mene at de bør oplyse hvornår de forventer at stoppe pengene.

Jeg synes bestemt at have læst at de kan vælge at stoppe på revurderingstidspunktet men kan også vælge at stoppe før revurderingstidspunktet, nu kan jeg desværre bare ikke finde ud af hvor jeg læste det.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 20:48   #18
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
OKay, ja det lyder som en stressende situation jeg kommer ud i. Men nu må jeg afvente den partshøring fra kommunen, hun sagde hun ville sende den i dag og den er ikke kommet. Mon ikke den kommer på mandag.
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 20:52   #19
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du kunne også overveje at ringe og tale med DUKH om din situation og stille dine spørgsmål til dem, de har muligheder for at give dig et lidt mere juridisk korrekt svar.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 23:10   #20
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Ja, de skal sende en skriftlig parthøring hvor der er indgående klagevejledning.
Der er ikke et bestemt formkrav til en partshøring. En partshøring kan ske mundtlig. Men en afgørelse er oftest skriftlig og den kommer efter partshøringen, og her skal der være en klagevejledning vedlagt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jumbo Se meddelelser
Okay, men får man penge i den måned hvor kommunen revurdere ens sag?
Eller stopper sygedagpenge fra den dag den bliver sendt i Ankestyrelsen ?
En klage har ikke en opsættende virkning = ingen sygedagpenge mens klagen behandles hos kommunen og efterfølgende i Ankestyrelsen.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension