K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2009, 20:02   #1
Esseline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2009
Lokation: Silkeborg
Alder: 42
Indlæg: 11
Styrke: 15
Esseline er ny på vejen
Hvor lang tid gik der?

Ja, hvor lang tid gik der fra I søgte førtidspensionen til I fik svar?
Har lige søgt og er allerede utålmodig.
Esseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 21:16   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
For mit vedkommende gik der ialt 1 måned, jeg fik svar få dage efter
at ansøgningen var sendt 2 uger efter fik jeg besked på at ansøgningen
ville blive behandlet, og 2 uger senere blev jeg tilkendt førtidspension.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 22:54   #3
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det er vist de færreste, der er så heldige som Tanja. Så vidt, jeg har hørt, så tilstræber man ca. 3 måneder, men i realiteten går der meget længere tid for mange.

For mit eget vedkommende gik der knap 2 år, hvorefter jeg fik et afslag i strid mod alle mine papirer, og som følgelig er anket, hvlket jeg venter på at høre fra nu. Alene det at sende mig skemaet med ressourceprofilen tog kommunen mange måneder, hvorefter de smed det væk, så jeg skulle ha' lavet en ny - hvilket tog dem yderligere ½ år. Derefter tog det dem igen måneder at lægge lægeudsagn og sagsbehandlerens indstilling sammen og sende dem til mig. Og så tog det visitationsudvalget 14 dage at underkende deres egne lægekonsulenter, speciallæger fra rigshospitalet og min egen læge. Og ryger man ud i en klagesag, er der igen måneders ventetid på alting.

Min dyrekøbte erfaring er: Hold dem i ørene! Vi er desværre en del, der har været udsat for sådan noget. Forhåbentlig er du lige så heldig som Tanja, men hvis tingene trækker ud, så tøv ikke med at spørge ind til sagsgangen, og for din egen skyld, sørg for at bede om løbende aktindsigt, for så kan du se det hurtigt, hvis tingene går i stå.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 23:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommer nok an på hvilken § der er søgt efter!

Jeg søgte i December 2007, 2008 gik med at indhente lægepapirer - og kæmpe mod en arbejdsprøvning, i 2009 fik jeg lavet ressourceprofil og fik førtidspensionen tilkendet her i Maj....2009.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 05:29   #5
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
helenekr
var det ikke visitation til førtidspension som du fik godkendt og så derefter videresendt til behandling i socialforvaltningen?
Eller har jeg misforstået hvad du skrev i anden tråd?



Jeg selv søger på §17 og det har pt. taget godt og vel 19 måneder og den er ikke færdigbehandlet endnu. Ender muligvis med at jeg skal søge igen efter §18. Hvis ankestyrelsen også giver afslag på kalge over sagsgangen samlet set.

Må se hvad der sker, sender klage til ankestyrelsen senest tirsdag i næste uge.

Min sag bortkom undervejs i sagsbehandlingen, og tog 8 måneder før de resterende rester blev samlet og sendt afsted. Efter min egen mening er det så ikke i henhold til foreliggende oplysningsgrundlag, når oplysninger er forsvundet under vejs og kun er tilbageværende rester sagen kan fortsætte på, men istedet for at afvise sagen helt og gøre den ugyldig, har de givet afslag.

Så må jeg så se om jeg kan få vendt det afslag til min fordel, eller sagen bliver afvist. Er de to muligheder jeg fortsat kan køre sagen på.
Så er ikke de store forventninger jeg har pt.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 08:30   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Azfalt hvis du søger § 17 på forliggende grundlag må det maks tage tre måneder og tager det mere end det så kan du anke det som et afslag ...

hvis du søger en § 17 UDEN at lægge vægt på at det er på forliggende grundlag kan de behandle den som en § 18 det vil sige de skal undersøge alle muligheder for tilbagevenden på arbejdsmarkedet ... og det kan tage lang tid ...

Så hvis man vil have at kommunen skal tage stilling alene på de papir der ligger så er det § 17 på forliggende grundlag , bliver man indstillet efter § 17 eller 18 uden at lægge vægt på at det er på forliggende grundlag så er det at hele maskineriet går i gang og man kan ende ud med at de belsutter at der ikke er nok i den til at den skal gå videre til pensions udvalget ...

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Citat:
§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 09:03   #7
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Azfalt hvis du søger § 17 på forliggende grundlag må det maks tage tre måneder og tager det mere end det så kan du anke det som et afslag ...
Det er lidt sent nu, hvor sagen, som nævnt bearbejdes til ankestyrelsen.


Har beskrevet lidt nærmere i anden tråd
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 09:39   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
[QUOTE=Azfalt;62400]helenekr
var det ikke visitation til førtidspension som du fik godkendt og så derefter videresendt til behandling i socialforvaltningen?
Eller har jeg misforstået hvad du skrev i anden tråd?
Nej, det har du ikke misforstået - den er go' nok!!
Jeg har bare, hos socialudvalget, fået afvide at jeg er gået igennem 100% men at de har lidt kø, før jeg kan få den endelige dato for tilkendelsen (og det letter jo noget!)

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
hvor lang tid før i fik FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 09-08-2010 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension