K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2009, 21:22   #1
Dr_Taxi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dr_Taxi er ny på vejen
Smile Det betaler sig at klage!

Jeg har i flere år været i flexjob hos nogle private vognmænd i Odense Kommune, sidste flexjob jeg havde bestod i at køre for Taxa fyn hos en vognmand jeg har kendt i flere år. det var et godt job, men desværre kunne jeg ikke klare det psykisk, da der var alt for mange vogne på gaden til sidst og jeg gik ned med en depression. Jeg fik hjælp hurtigt på grund af en dygtig sgasbehandler(de findes) ved kommunens sygdomsopfølgningsafsnit. Da det så var overstået og jeg var kommet ovenpå igen, blev jeg sendt til anden aktør som skulle hjælpe mig med at finde et flexjob. Jeg fandt så et job, ustøttet som jeg tog i stedet for at skulle arbejde gratis i 4 uger hos en blodklub. Desværre kunne jeg ikke holde til dette job på grund af en nervelidelse som jeg er visiteret til flexjob for. Jeg henvender mig derefter på kommunens ydelsescenter og får at vide, at jeg ikke er berettiget til nogen former for ledighedsydelse og bliver derfor henvist til kontanthjælp. Jeg bliver i juni måned indkaldt til den obligatoriske opfølgningssamtale, hvor det viser sig, at pågældende sagsbehandler finder mig fejlplaceret i systemet og mener jeg skal have ledighedsydelse i stedet for kontanthjælp. Jeg kommer derefter til min gamle sagsbehandler i jobcenter, men hun ved ingenting om reglerne på området. Jeg har inden mødet med hende og den anden sagsbehandler fundet ud at, at man har ret til ledighedsydelse inden for 78 uger efter ustøttet beskæftigelse jfr Lov om aktiv socialpolitik § 74 stk 2. Dette foreholder jeg min sagsbehandler, men får blot at vi, at hun ikke kender til reglerne men vil undersøge sagen samme dag og vende tilbage telefonisk. Dette sker ikke, så derfor skriver jeg en klage over Odense Kommune og sagsbehandler, samt søger aktindsigt jfr forvaltningsloven. Aktindsigten får jeg uden videre, hvor jeg kam se, at der er mange personer indvolveret i min sag. Jeg skriver derfor en klage over sagsbehandlingen til socialrådmanden i kommunen. Dagen efter får jeg brev fra ydelsescenteret i Odense Kommune, at de har vurderet min sag og fundet at jeg var blevet fejlplaceret efter ledighed og var berettiget til ledighedsydelse fra 7/4-09, samt at de udbetaler de penge jeg er blevet snydt for siden april måned. Det var en dejlig dag i torsdags, der kom nemlig de penge jeg havde tilgode hos kommunen, og jeg får ledighedsydelse fremover. Jeg har så klaget til teamleder på jobcenter over min sagsbehandler samt teamleder, der kommer med nogle helt horrible påstande, men det er jo småting, det vigtigste er jo det økonomiske.
Så klag hvis I mener jer uretfærdigt behandler af kommunerne i landet, det betaler sig.
Held og lykke
Dr_Taxi
Dr_Taxi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 09:05   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hvor er det dejligt at høre at tingene faktisk kan lykkes på trods af alt. Godt du klagede. dejligt med en positiv slutning
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 09:06   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
totalt enig med dig -hellere en klage for meget end en for lidt

Det er jo trods alt ens liv vi her taler om meeen det kan kræve utroligt stort overskud samt et godt netværk at holde ud og holde fast!

K10 er jo suveræn til at hjælpe og det blev i hvertfald min redning dengang hele verden ramlede

Dejligt at høre du fik noget ud af klagen -men blot en lille notabene, det burde jo ikke være dig/borgeren der skal stikke dem lovgivningen i hånden for at oplyse dem vel
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 09:53   #4
karen1191
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: skive
Indlæg: 26
Styrke: 16
karen1191 er ny på vejen
flexbevis

hej

så vandt jeg over kommunen får nu §74 i med tilbagevirkende kraft fra den 6 juli, det bliver skønt med lidt penge igen

karen
karen1191 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
yes yes det betaler sig at kæmpe tina1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 19-01-2011 13:44
Det betaler sig at klage over kommunen buster Politik og Samfund 0 17-01-2011 18:09
Hvem betaler? popiae Politik og Samfund 11 04-11-2010 18:47
Hvem betaler? michael schrød Spørgsmål ang fleksjob 4 18-10-2009 19:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension