K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2009, 10:22   #1
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Exclamation Førtidspension, sygedagpenge m.m.

Hej alle sammen.
Har ikke været medlem så længe, og har på det seneste læst en del indlæg i forummet, og prøvet på at lære vores at kende, §'er osv. Men har desværre en del problemer...mangler lidt "praktik".
Fra d. 15/04/2009, stopper mine sygedagpenge, og vil gerne anke sagen, da de vil sætte mig på kontanthjælp. Hvem skal jeg anke til, og med hvilken formulering? Får jeg udbetalt sygedagpenge mens jeg anker sagen?
Min læge siger ellers, jeg har papirene i orden til at søge førtidspension. Kan det bedre betale sig, at søge førtidspension? Eller kan jeg gøre det samtidigt med at jeg vil anke ang. stoppet af mine sygedagpenge? Skal jeg selv skrive en ansøgning til førtidspension?....HJÆLP!!!!!!! Eller skal der bare udfyldes en formular hos kommunen? Har læst om § 17, og om at få en aktindsigt.
Håber der er en eller anden, som har lidt tålmodighed og lyst til at give mig en hånd, da jeg er begyndt at blive lidt desperat. HJÆÆÆÆÆÆLP!!!
HV Belinda
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 11:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af belinda Se meddelelser
Hej alle sammen.
Har ikke været medlem så længe, og har på det seneste læst en del indlæg i forummet, og prøvet på at lære vores at kende, §'er osv. Men har desværre en del problemer...mangler lidt "praktik".
Fra d. 15/04/2009, stopper mine sygedagpenge, og vil gerne anke sagen, da de vil sætte mig på kontanthjælp. Hvem skal jeg anke til, og med hvilken formulering?

belinda desværre er du lidt sent ude for du ville have kunne få forlænget dine sygedagpenge og kunne søge førtidspension samtidig hvis og så frem at du havde søgt pension på forliggende grundlag (en stakket frist men dog en frist ) men skal se om vi kan hjælpe dig alligevel ... (du har skrevet til mig i pb men har ikke været så meget på og har ikke haft helbred og tid til det her i påsken , så nu tager jeg den bare her


Men først er der lige nogle spørgsmål , du skriver at du får stoppet dine sygedagpenge fra den 15-4 har du fået brev om det og var der en ankevejledning med i det brev ?

Har du fået lavet en ressourceprofil og er den opdateret og hvad er slut konklusionen på den ?

Disse ting skal man vide for at kunne se hvor i din sag du er henne

Hvis du ikke har søgt aktindsigt så skal du gøre det med det samme for du får brug for det i dit videre forløb ...

Du finder en aktindsigtserklæring her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Du anker din sag ved at du inden fire uger efter varslet stop sender en anke til din kommune , de har så fire uger til at revurdere den og hvis de stadig vedholder dit sygedagpenge stop så skal de sende den videre til ankenævnet

Citat:
Får jeg udbetalt sygedagpenge mens jeg anker sagen?
Nej desværre ikke

Citat:
Min læge siger ellers, jeg har papirene i orden til at søge førtidspension. Kan det bedre betale sig, at søge førtidspension? Eller kan jeg gøre det samtidigt med at jeg vil anke ang. stoppet af mine sygedagpenge?
Du kan godt søge en pension selv du skal så søge efter en § 17 det vil sige at du søger en ftp på de papir der allerede ligger og kommunen så vurdere ud fra dem, de indhenter ikke yderlige oplysninger men du kan selv sende oplysninger til dem og få lagt dem ind i din sag ...

Du kan godt søge en § 17 mens du anker stoppet af dine sygedagpenge havde de ikke allerede varslet stoppet og til i morgen ville det at du søgte en § 17 have opsættende virkning på dine sygedagpenge sådan at de ikke kunne stoppe dine sygedagpenge før de havde behandlet din sag om førtidspension...

Jeg ved ikke hvad du fejler og heller ikke hvad der ligger af papir i din sag så om du får noget ud af at søge en § 17 kan jeg ikke vide

Jeg ved heller ikke hvilke grund de ligger til stoppet af sygedagpenge og om de har kigget på om du kan blive forlænget , det kan jeg først se når du har svaret på de andre spørgsmål længer oppe...

Men det kan godt tænkes at de igen igen laver den fejl at de ikke har kigget på § 28 i sygedagpengeloven ...

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Citat:
Skal jeg selv skrive en ansøgning til førtidspension?
Den ansøgning skriver man selv , det er bare kort og godt at skrive ansøgningen og så gå op til kommunen og aflevere den og bede om kvittering for at den er afleveret og så ellers holde sin sagsbehandler til ilden
Citat:
Har læst om § 17, og om at få en aktindsigt.
Læs det jeg har skrevet højre oppe og skriv så lidt mere om dig selv så kan jeg ikke forestille mig andet end at der er nogen der kan hjælpe


Citat:
Håber der er en eller anden, som har lidt tålmodighed og lyst til at give mig en hånd, da jeg er begyndt at blive lidt desperat. HJÆÆÆÆÆÆLP!!!
HV Belinda
Ja den følelse er vi mange herinde der har , men men det er lige nu du får brug for alt det overblik du kan samle dig

Så skriv igen og lad os se
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 15:15   #3
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Hej Hejdien.
Tak for din hurtige respons...vil se om jeg kan svare på nogle at spørgsmålene.
Endnu har jeg ikke modtaget afgørelsen; den skulle gerne ankomme i morgen (15/04), hvis de vil overholde 15 dages fristen. Men min sagsbehandler lod mig tydeligt forstå, sidst jeg var til samtale med hende (20/03), hvor bla. min ressourceprofil blev opdaterert, at jeg ikke skulle have store forhåbninger ang. forlængelse, da jeg ikke indgår i en af de 6 "grupper" i §27 i sygedagpengeloven, da jeg stadig ER FOR SYG.
Har en prolaps i nakkesøjle, slidgigt og sammenklemte nerver, samt problemer med skulder,ryg og knæ. Kan ikke blive opereret(OUH's mening), da dette ikke vil hjælpe sagen, da jeg samtidigt lider af kronisk opslidning og smerter. Har prøvet forskellige behandlingsmetoder hos en fysioterapeut, uden resultat. Den sidste undersøgelse jeg fik foretaget var på Ringe Rygklinik........med resultatet,at heller ikke de kan gøre noget for mig - ikke engang deres kiropraktor ville røre ved mig.....har levet få mange år med hårdt fysisk arbejde; og mine smerter. Min sagsbehandler efterlader mig i visitationskategorisering under kategori 3 - længerevarende. Har prøvet at være i praktik ( dec 2008) på et plejehjem, men kunne ikke klare mere end nogle få dage, i nogle få timer. Og efter en rundbordssamtale hos min egen læge, hvor min sagsbehandler var til stede, valgte de at fjerne mig fra praktikten, og min sagsbehandler vuderer, at der ikke er mulighed for mig, foreløbigt, at klare en arbejdsopgave. Jeg har faktisk kun smerteklinikken tilbage, men der op til et års ventetid........men er blevet informeret om der ikke er så meget at hente der heller. Min læge ønsker jeg også "gennemgår" smerteklinikken, da de også har psykologer tilknyttet.........er samtidigt røget ind i en depression, pga. min situation.
Belinda
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 16:15   #4
karen1191
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: skive
Indlæg: 26
Styrke: 16
karen1191 er ny på vejen
hej
har selv dags dato på opfordring fra min læge søgt pension på foreliggende grundlag
karen1191 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 16:59   #5
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Belinda.

Jeg tror, du kan nå at søge pension efter §17, hvis det sker i morgen den 15. april. Jeg skrev under på en pensionsansøgning hos min sagsbehandler den sidste dag i min dagpengeperiode. Det må også kunne lade sig gøre for dig i morgen. På den måde vil du fortsat modtage dagpenge frem til afgørelsen. Hvis din ressourceprofil og dine lægepapirer er i orden, kan jeg ikke se, at du har noget at tabe.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 17:26   #6
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Question

Takker for Jeres hjælp!!!!
Vil gå ned på kommunen i morgen...skal jeg underskrive en ansøgning hos min sagsbehandler? Hvis hun ikke er til rådighed? Kan jeg underskrive en i Borgerservice? Eller skal jeg selv formulere en ansøgning og aflevere i borgerservice?
Ha' en go' dag!
Belinda
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 17:47   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg ringede til min sagsbehandler og sagde, at jeg gerne ville søge pension efter §17. Sagsbehandleren havde ikke nogen ledige tider den dag, men hun gjorde en ansøgning klar, som jeg skrev under på imellem 2 af hendes møder.
Har din sagsbehandler ikke telefontid om morgenen? Prøv. Du har hele dagen i morgen til at klare det. Skriv evt. selv på et stykke papir - dateret i dag - att. din sagsbehandlers navn, og aflever den på jobcentret i morgen. Få en kvittering på, at ansøgningen er afleveret den 15. april.
Det er mit bedste bud.
Hvis din sagsbehandler ikke er til at få fat i, må der være stedfortræder. Det kan jo være, din sagsbehandler har ferie eller på andre måder er fraværende i morgen.
Giv ikke op. Dagen i morgen er lang. Held og lykke.
Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 17:51   #8
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Jamen, det vil jeg så prøve......
Belinda
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 20:14   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil ikke anbefale dig at ringe, du risikerer bare, at hun ikke kan huske samtalen.
Det bedste er, efter min mening, at skrive lidt om, at du ønsker at søge førtidspension efter §17, på det foreliggende grundlag, og så gå i borgerservice med den, og husk endelig at få en kvittering, som bevis på at du har afleveret den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 20:29   #10
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Red face

Søge på forliggende grundlag? Undskyld min dumhed, men kan du forklare? På basis af min journal?
Er lidt forvirret i disse dage. Tak, for hjælpen
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge når der søges førtidspension christiane Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-10-2012 18:52
Spørgsmå vedr. sygedagpenge og førtidspension Ost Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 29-04-2012 20:25
sygedagpenge stop / førtidspension ash Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-03-2011 23:46
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Sygedagpenge/førtidspension satser Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension