K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2010, 09:07   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Brev fra sagsbehandler i går

Hej alle.

Jeg er fleksjobber og i alle mine papirer står der at jeg er berettiget til ledighedsydelse da jeg står til rådighed for et fleksjob.

Men i går fik jeg så brev fra min sagsbehandler som skriver følgende:

Indkaldelse til samtale:

I forbindelse med opfølgning på din sag om KONTANTHJÆLP indkaldes du hermed til samtale.

Til samtalen skal vi tale om hvilken aktivering du skal deltage i fremover.

Jeg er hamrende forvirret over at hun nævner det om kontanhjælpen? er det mon en fejl? eller hvor meget skal jeg lægge i det brev?

God søndag til jer alle

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 09:12   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis du kommer fra sygedagpenge skal du have Ledighedsydelsen.

så hvad her du fået får flex bevilingen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 09:25   #3
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Jeg blev visiteret til et fleksjob i 2006 og jeg har fået ledighedsydelse lige siden - det er derfor jeg undrer mig over det der står i brevet fra min sagsbehandler??.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 10:04   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hvis du hele tiden har fået ledighedsydelse skal du blive ved med det indtil du får et job, der er IKKE tidsbegrænsning på ledighedsydelse, den kan fortsætte i evigheder, men der er noget med at de skal tage det med fleks op til vurdering efter jeg tror 18mdr. hvis ikke man har fundet et job.
Men det korte er at du ikke bare kan ryge på kontanthjælp...
Det kan jo også være en skrivefejl.... man har vel lov at håbe
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 10:24   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Ja - jeg håber så sandelig også at det er en skrivefejl? - men det er godt nok ikke sjovt, at få sådan et brev en lørdag middag hvor man i forvejen er temmelig smerteplaget i ryggen - men alt det kender I sikkert selv til - til hudløshed

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 10:58   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Hej alle.

Jeg er fleksjobber og i alle mine papirer står der at jeg er berettiget til ledighedsydelse da jeg står til rådighed for et fleksjob.

Men i går fik jeg så brev fra min sagsbehandler som skriver følgende:

Indkaldelse til samtale:

I forbindelse med opfølgning på din sag om KONTANTHJÆLP indkaldes du hermed til samtale.

Til samtalen skal vi tale om hvilken aktivering du skal deltage i fremover.

Jeg er hamrende forvirret over at hun nævner det om kontanhjælpen? er det mon en fejl? eller hvor meget skal jeg lægge i det brev?

God søndag til jer alle

Tullee
Jeg vil tro, at det er en standardskrivelse de er kommet til at sende dig.

Mit bedste råd (har selv prøvet noget lignende et par gange) er, at du sender sagsbehandleren en mail, med f.eks. denne ordlyd:

"Jeg har modtaget et brev med indkaldelse til samtale med dig "dato og klokkeslæt".
Af brevet fremgår det, at samtalen skal foregår i forbindelse med min sag om kontanthjælp, og at vi til samtalen skal tale om hvilken aktivering jeg skal deltage i fremover.

Denne ordlyd undrer mig jo en del, da jeg ikke er på kontanthjælp, men ledighedsydelse.

Hvis det der står i brevet er den reelle dagsorden vil jeg gerne have oplyst, på hvilken baggrund du mener, at jeg skal fratages min ledighedsydelse og i stedet skal på kontanthjælp.

Og ellers vil jeg gerne have den korrekte dagsorden for mødet oplyst.

M.v.h.
............................... "

Hvad angår det med aktivering mener jeg, at du godt kan risikere at skal i aktivering.
Men i så fald skal du bede om, at få på skrift hvad formålet med aktiveringen er, og du skal sørge for at dine skånehensyn bliver overholdt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 11:17   #7
karen1191
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: skive
Indlæg: 26
Styrke: 16
karen1191 er ny på vejen
hej
må man sige nej til at få forlænget en praktik som man ved der ikke fører til ansættelse da jeg ikke kan arbejde mere end 16 timer om ugen og praktikstedet siger der skal være 20 timer for at det er rentabelt for dem
karen1191 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 12:12   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
EJ altså de har ikke styr på det hva.... Tror også det er en dum fejl, de har lavet der. Det er en slags standardbrev, de har sendt til dig. Måske en ny medarbejder, som tror alle er på kontanthjælp (???) Synes da du skal kontakte dem og sige, at det er da en fejl, da du er fleksjobber og er på ledighedsydelse... Kan godt forstå, det må være mærkeligt at få det brev.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 12:15   #9
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hvis du hele tiden har fået ledighedsydelse skal du blive ved med det indtil du får et job, der er IKKE tidsbegrænsning på ledighedsydelse, den kan fortsætte i evigheder, men der er noget med at de skal tage det med fleks op til vurdering efter jeg tror 18mdr. hvis ikke man har fundet et job.
Men det korte er at du ikke bare kan ryge på kontanthjælp...
Det kan jo også være en skrivefejl.... man har vel lov at håbe
Nej, ledighedsydelse fortsætter ikke i evigheder. Man kan max. få ledighedsydelse til man bliver 60 år og så 1/2 år efter, hvis ikke man er berettiget til fleksydelse (efterløn for fleksjobbere). Har man ikke betalt til fleksydelsesordningen og kan få ydelsen når man bliver 60 år, så kan man oppebære ledighedsydelse til man bliver 60 1/2 år, er man så stadigvæk ledig fleksjobbere når man er 60 1/2 år så overgår man til KH eller ægtefælleforsørgelse.

Derfor er det vigtigt, medmindre man får pension, at betale til fleksydelsesordningen (efterløn). Ellers risikerer man KH eller ingenting fra 60 1/2 år og frem til folkepensionsalderen.

Så ledighedsydelse er bestemt tidsbegrænset.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 12:36   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Nej, ledighedsydelse fortsætter ikke i evigheder. Man kan max. få ledighedsydelse til man bliver 60 år og så 1/2 år efter, hvis ikke man er berettiget til fleksydelse (efterløn for fleksjobbere). Har man ikke betalt til fleksydelsesordningen og kan få ydelsen når man bliver 60 år, så kan man oppebære ledighedsydelse til man bliver 60 1/2 år, er man så stadigvæk ledig fleksjobbere når man er 60 1/2 år så overgår man til KH eller ægtefælleforsørgelse.

Derfor er det vigtigt, medmindre man får pension, at betale til fleksydelsesordningen (efterløn). Ellers risikerer man KH eller ingenting fra 60 1/2 år og frem til folkepensionsalderen.

Så ledighedsydelse er bestemt tidsbegrænset.
Ja det ved jeg godt, men det var ment på den måde at den ikke bare kan stoppes og man så ryger på kontanthjælp, som mange sagsbehandlere mener når man ikke har fået et job. Selvfølgelig stopper den når man når pensionsalderen....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Brev fra sagsbehandler asse Spørgsmål ang fleksjob 5 18-05-2011 10:19
hjælp til oversættelse af brev fra sagsbehandler... jdp Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-07-2008 18:41
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension