K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2010, 21:08   #1
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Aktindsigt ?

Hej med jer.

Jeg har bedt distriktpsykiatrien om aktindsigt - men kan se der nogle steder står "se bilag", kan jeg ikke få indsigt i alle disse bilag samt der står intet om alle de prøver jeg har været igennem ? Er det noget specielt man skal bede om så ?

Pfh Tak :-)
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 09:24   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Lille-My.

Du har ret til fuld journalindsigt, men desværre sender mange ikke dette pr. automatik, men kun selve elektroniske sygeplejedel.

Men hvis du påny henviser til flg. §, og påpeger du forventer fuld journalindsigt, skulle det gerne give pote.

Nedenfor derfor § og indsat tekst, som måske kan hjælpe at sætte ind i brevet.

Lov om patienters retsstilling træder i kraft 1. oktober 1998, lovens § 20, stk. 1.

"Retten til aktindsigt omfatter hele journalen. Omfattet af journalen er også materiale, såsom lægeerklæringer og røntgenbilleder/beskrivelser samt resultatet af undersøgelses og behandlingsforløb, i det omfang de har betydning for diagnose, behandling, observationer m.v. Retten til aktindsigt omfatter også ikke-optegnelsespligtige oplysninger, som måtte indgå i journalen, samt eventuel brevveksling med f.eks. andre myndigheder eller pårørende, som er tilført journalen som bilag. Biologiske præparater er ikke en del af patientjournalen. "

Min understregning.

Gældende efter 1. jan 1997, dog i de tilfælde, hvor praktiserende sundhedspersoner har anvendt elektronisk databehandling til journalføring, vil der efter lovens § 37 være ret til aktindsigt også i de oplysninger, der er tilført journalen før 1. januar 1994. Baggrunden herfor er, at der efter § 7 a i lov om private registre, tidligere er indført ret til indsigt i journaler, som føres på edb.

Hvis de truer med at det koster 10 kr. pr. kopi, som ikke er EBD-udskrift, så gør opmærksom på at der max. ialt må kræves 200 kr. UANSET, hvor stor din journal er. OBS dette er incl. forsendelseomkostninger.
Kilde: Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 647 af 18 september 1986 om betaling for afskrifter og fotokopier.

Sidst redigeret af gunvor; 27-10-2010 kl. 09:31. Årsag: tekstopbrud
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 14:28   #3
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Tusind tak :-)

Vil det sige jeg blot skal oplyse om at jeg ønsker aktindsigt i ALT hvilken en af §erne skal jeg henvise til denne § 20, stk. 1. ?

For er lidt træt af at halvdelen af journalen mangler :-/ Endnu engang tusind tak for hjælpen :-)
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 15:04   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
eks. på udkast til brev:

Tak for tidl. tilsendte dele af min journal. Undertegnede beder om fuld aktindsigt i henhold til loven §20, stk. 1, hvoraf det også fremgår:

"Retten til aktindsigt omfatter hele journalen. Omfattet af journalen er også materiale, såsom lægeerklæringer og røntgenbilleder/beskrivelser samt resultatet af undersøgelses og behandlingsforløb, i det omfang de har betydning for diagnose, behandling, observationer m.v. Retten til aktindsigt omfatter også ikke-optegnelsespligtige oplysninger, som måtte indgå i journalen, samt eventuel brevveksling med f.eks. andre myndigheder eller pårørende, som er tilført journalen som bilag. Biologiske præparater er ikke en del af patientjournalen. "

Mvh.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 20:47   #5
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Åhhh tusind tak :-) Det var virkelig sødt af dig :-)
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension