K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2010, 21:18   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Medhold fra Ankestyrelsen!!!! Jubii.

Hej alle.

Jeg er rigtig glad. Jeg havde klaget over min sygedagpenge stop sidste år. Og idag efter ca 8 mdr, har jeg vundet sagen i Ankestyrelsen.
Jeg havde ret. Jubii.
Jeg fik medhold fra Beskæftigelsesministret, at jeg havde ret til sygdapenge.
" Du har ret til sygdagpenge fra x. x. 2009.
" Nævnet vurderer, at du ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.
Nævnet har på baggrund af de lægelige oplysninger vurderet, att din tilstand er stationær, og at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder. Du har nedsat funktionsniveau, og kan ikke vende tilbage til arbejdsmarkedet på sædvanlige vilkår.
Jeg blev glad efter brevet fra Beskæftigelsesministret, men glæden varet ikke lang tid.. Kommune anket min medhold. Trist... Jeg blev så ked af det.
Jeg er syg, og jeg skal kæmpe imod dette system.
Men Igen fik jeg medhold fra Beskæftigelsesministret, og de sendte så min sag til Ankestyrelsen.
Og endelig fik jeg medhold fra Ankestyrelsen. Afgørelsen er endelig!!!
Det betyder, atafgørelsen fra Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen Hovedstaden stadig glæder.... JUBII..

Så langt så godt. Kort fortalt om mig igen.

aug, 2007- bilulykke/ trafikulykke
maj 2008- nov 2009- sygdagpenge
nov 2009- ophørt af sp
Får ingen øknomisk støtte fra det kommunale, da jeg bor i ejerbolig.
Jeg får invalidepension fra PFA.
Vundet sag i Ankestyrelsen Juni 2010.

Har fået diagnose: PTSD, Whiplash/ Piskesmæld, Hemicraia/Migræne, Iskas problemer i ryggen, nerver i klemme, smat udløst fibromyalgi. Har angst, hukommelses, koncentrationsproblemer., socialfobi.

Har været til intern arbejdsprøvning i 2009 fik lavet RP, kunne kun klare 4 timer på 14 dage. Har været på kursus, kunne kun holde til 3 dage, derefter indalgt på den psykiatriske afdeling. Har efterfølgende fået et brev fra lægen at jeg maks må arbejdsprøves i 6 timer om ugen, 3 dage om ugen, a`2 timer.
Er så igen iår 2010 blevet sendt ud til kursus, hos plan og handling, var der i 2 dage, og derefter sendt hjem p d.3 dag af kontaktperson. Og efterfølgende har han afmeldt mig kursuset.

Jeg har fået alle mine behandlingsmuligeder udtømt, har været til smatlige læger i sundhedsvæsnet, , både Fysio, Psykolog, Psykiater, Neurolog, Neuro Kirug, Hjertelæge, smertelæge, reumatalog, og er nu pt smertepatient på Rigshospiatal smerteklinik. Som også har afsluttet mig nu.
" Tilstanden må desværre betragtes som kronisk, varig uden udsigt til bedring.
Uden Yderligere behandlingsmuligheder. Der skal ikke foretages yderligere
udredende undersøgelser."
Jeg har for nylig været til Neuropsykolog, som skriver:
"Da det nu er 3 år siden ulykken skete, er det desværre meget sandsynligt, at den kognitive reducering er mere eller mindre varig. Det er særdeles svært at se, at xx vil kunne bestride noget arbejde overhovedet.
Alle mine lægelige papir peger i retning mod en FP. Min egen læge, fysio, og psykolg mener at det skal være en FP.
Jeg har fået lavet MR- Scannin, CT, ekko...m.m.
Har fået opdateret min RP af kontaktpersonen fra Plan & handling.
Og jeg har brug for ro nu. Jeg kan ikke mere.

Hvad tror i at der sker nu?
Jeg har endnu ikke fået en ny sagsbehandler. Hos Sygedagpenge kontor. Jeg har fået at vide at jeg tilhører afklaringsteamet. Hvor lang tid går der?
Jeg har fået at vide at jeg nok skal blive ringet op en ny sagsbehandler, som så fordeler mig en ny sagsbehandler.
Jeg har indleveret alle mine papir til sygdagpenge kontor. For at være sikker på at de har det hele.
Tror I at jeg skal starte forfra i sygdagpenge kontor? Måske i arbejdsprøvning igen. Tror I at sygdagpenge kontor har rigelig papir til kom med en afgørelse?
Min sag skal forhåbentlig snart for en lægekonsulent eller hvad?????

Jeg VIL SÅ GERNE HAVE RO NU. Jeg bliver kastet frem og tilbage fra sygdagpenge til kontanthjælp, og igen tilbage til sygdagpenge.

Men til alle jer derude..... Det kan lykkes at klage over sygdagpenge stop.
Lang ventetid, men det lykkes...

Håber at I kan hjælpe lidt.

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 21:22   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Stort tillykke... -endelig lidt ro.

Forhåbentlig får du en dygtig socialrådgiver, der vil guide dig fremover!

Håber kommunen skammer sig...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 29-06-2010 kl. 21:24. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 21:23   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sonia,

Ej hvor fedt, tillykke med det, så kommer der lige nogle "klejner i kassen". Jeg kan ikke lige overskue resten af det du skriver, men det skal nok komme, ville bare sige tillykke.

Sonia, jeg følger lige mit indlæg op efter at have studeret dit indlæg nærmere. Jeg er selv ved afklarings team i job center og her afgør man om man er klar til det ordinære arbejdsmarkede eller om man via sociale foranstaltninger kan blive selvforsørgende via fleksjob eller til syvende og sidst skal visiteres til pension.

Jeg tror at det går hurtigt for dig. Med alle de papirer og undersøgelser du har været med til, så tror jeg at du får en hurtigt "behandling" af dine nye sagsbehandler. Dine papirer skal sikkert over lægekonsulenten, men det er næppe sandsynligt at han vil bede om mere i din sag tror jeg.

Håber at du hurtig kan få en sagsbehandler i afklaringsteamet, hvor lang til har du så på sygedagpenge, nu da du har fået dem "tilbage"?.

Husk at du ikke selv søger pension, men lader din sagsbehandler finde vejen dertil og indstiller dig iht. §18. Det skal nok lykkedes er jeg sikker på, vær tålmodig, du er sikkert på sdp. indtil det lykkedes.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 29-06-2010 kl. 21:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 21:48   #4
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hej Enteneller.

Tak for dit svar.
Jeg forsod ikke helt hvad du spørger om:


Håber at du hurtig kan få en sagsbehandler i afklaringsteamet, hvor lang til har du så på sygedagpenge, nu da du har fået dem "tilbage"?.

Jeg har ikke fået sygdagpenge siden sidste år nov. Så dem får jeg nok tilbage med tilbagevirkende kraft. Jubii.
Og så har jeg fået at vide at jeg får / er på sygdagpenge indtil min sag afsluttes.

Men nu må vi se. Jeg fik at vide i går at jeg vil blive ringet op snarest.
Men ingen opkald. Og ingen ny sagsbehandler.

Er meget spændt.

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 22:02   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sonia,

Så du er bare på sygedagpenge og får nogle flere med tilbagevirkende kraft, hold øje med dette .

Altså i afklarings teamet er de heller ikke så hurtige, men jeg syntes da bare at du skal tage fat i dem og høre hvem din sagsbehandler er. De skal som alle andre afdelinger holdes i ørerne. Jeg har på ca. 1½ år haft 4 forskellige sagebehandlere, 2 af dem er holdt op. Alle har travlt og sådan er det jo i kommunerne også.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 22:16   #6
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak Enteneller.

Jeg har både en jurist, socialrådgiver med på sagen.
Og håber at der bliver rykket, hvis jeg ikke hører fra dem om en uges tid.
Ventetiden er hårdest.


Jeg troede ellers at de ville have travlt med at afgøre sagen hos sygedagpenge kontor, da de helst gerne vil undgå at betale. ( kassetænkning, da de ikke får refusion, kun i det første år). Og vil afklare sagen hurtigst med henblik på Fleks ell. FTP.

På kontanthjælp er det måske anderledes, eller hva? Jeg ved det ikke.

Er du på kontanthjælp? Eller sygdagpenge?

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 22:26   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sonia,

Du er jo nu på sygedagpenge og det er jo så til din fordel, det er dem der skal trække læsset med at få dig "ud heraf". Det kan de kun gøre hvis du selv søger pension iht. §17, så det gør du ikke, du lader bare din kommende sagsbehandler kører din sag, naturligvis med hvad du kan for øje.

Åhh Sonia, jeg røg selv ud af sygedagpenge i 2007, efter 52 uger. En psykiater skrev at jeg ikke måtte job prøves, jeg var i smerte og bare i smerte !!

Jeg blev diagnostiseret med generaliseret angst og mange lidelser er kommet til siden. Jeg skal bare have pension, men har ikke være på nogen som helst off. ydelse siden 2007 da jeg har lidt penge fra et hussalg i øvrigt får privat forsikring udbetalt. Dog er jeg kr. 8000,00 i underskud om mdr. så jeg ser frem til min pension.

Jeg ankede kun mine sdp. til beskæftigelses ankenævnet i 2007 og de gav mig da ret i at min ressource profil var lidt mangel fuld, men at denne "sagsbehandlingsfejl" ikke var noget der kunne ændre noget. Jeg er stadig i vildrede om jeg bør anke og vil måske gøre det når jeg har min pension, som gerne skulle være i år Så kan de lære det og tilbage betale hvad jeg ellers havde ret til.

Jeg fattede intet om sdp. i 2007, jeg havde bare være på arbejdsmarkedet 17 år forinden.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 29-06-2010 kl. 22:29.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 22:35   #8
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Godaften Enteneller.

Det er syndt at du ingen penge får. Jeg kender det fra min egen historie.
Det er rigtigt hårdt.

Jeg ønsker dig al det bedste, og håber at du snart får din FP.
Men hvilken afdeling tilhører du så? Kontanthjælp?
Selvom du ingen ydelse får.



Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 22:43   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sonia,


Jeg er bare i jobcenter afklarings team. De har så anvist at jeg kan søge kh, men det har jeg ikke gjort.

Jeg spiller efter reglerne, men jeg gad dælme godt få dem "til biddet" omkring stop af mine sygedagpenge, men der er der jo en anke frist og den har jeg jo ikke efterlevet eller brugt.

Håber at du får din sag i afklaring til at gå "snapt" igennem.

Held og lykke.

Kh. EE

Godnat iøvrigt
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 23:58   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Stort tillykke med sagen.

Dejligt, at man ikke bare kan fratage sygedagpengene, når det er bevist, at man ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg få medhold i BAN? dudde Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 95 20-05-2013 16:03
jubii nielsen17 Alt det andet 25 29-05-2012 19:47
Jubii... Jeg har fået medhold i Ban. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 26-03-2012 19:09
Jubii :) Andersen23 At søge førtidspension 11 27-07-2011 23:13
Jubii keld60 Alt det andet 12 10-03-2011 10:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension