K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2013, 13:02   #1
louisesparadis
Piskesmælds offeret......
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: odsherred
Alder: 42
Indlæg: 15
Styrke: 12
louisesparadis er ny på vejen
Unhappy når en sagsbehandler lyver

what to do når det viser sig, at ens sagsbehandler har løjet en op i hovedet, og hendes chef nu påstår at det aldrig er sket?

sagen kort: var til møde med kommunen d 3/9-13 hvor min iiih sååååå gode sagsbehandler var direkte provokerende overfor mig, hun påstod hårdnakket at et piskesmæld ku kureres via træning/fitness, og hun havde haft RINGET til min læge og fået det bekræftet....

sagde hun ikke havde beføjelse til at ringe til min læge, uden min samtykke, og blev gal forlod hendes kontor i vrede og blev efterfølgende smidt ud af en vagt!

kontaktede da min egen læge for at få be eller afkræftet om han havde snakket i tfl. med hende hvilket han benægtede, da det må de ikke gøre heller ikke ved en samtykke erklæring da alt skal være på skrift!!!!!

Dvs. sagsbehandleren har løjet mig direkte op i hovedet, da hun fyrede den af, hvilket jeg så gerne ville have en undskyldning for, løgne tolererer jeg bare ikke!!!

så kontaktede hendes chef igår, og eneste melding jeg fik var: >> Hej Louise
>>
>> Jeg skal selvfølgelig beklage at du ikke allerede har fået svar, men
>> jeg har faktisk allerede for nogen tid siden set på sagen og
>> "overgivet" dig til en anden sagsbehandler. Jeg kan ikke gå ind i hvordan sagen behandles internt rent personalemæssigt.
>>
>> Du vil fremover have Solveig Thim Jensen som sagsbehandler her i Jobcentret.
>>
>>
>> Med venlig hilsen
>>
>> Peter H. Hansen
>> Afdelingsleder
troede jeg fik et form for svar på min klage over sagsbehandleren men nej.....

så mor her blev sur, forlangte en undskyldning/indrømmelse fra sagsbehandleren, men dullen påstår nu at det har hun da aldrig sagt, hvilket chefen tor på..... så her står jeg så som borger, politi anmeldt af kommunen for chikane bare fordi jeg har forlangt en undskyldning/tilståelse over hun havde dummet sig! men intet, bad chefen uddybe hvorfor jeg så den pågældende dag blev forvist fra kommunen af en vagt - ingen svar.....

alt han skriver var at dullen havde holdt sig til en status attest a 6/9-2013, og den hun havde udtalt sig ud fra men men men mødet var d 4 dvs. hun slet ikke var i besiddelse af den status attest den dag!! så endnu en løgn! og der fremhæver hendes chef som en uddag af attesten: > "Øvelser samt træning i Quick Care ved fysioterapeut er på ingen måde skadelig for patienten.
> Er i forløbet henvist til privatpraktiserende fysioterapeut" men har selv pågældende udtalelse fra lægen og der fremgår på ingen måde ordet Quick Care! der står fys. ja hvad min nakke/smæld kan holde til.... så atter løgn og latin!

har nu bedt om akt indsigt i min sag!

hvor skal jeg anke det til, hvorn kan jeg gå viedere med en sag som denne?!?!

føler mig så alene og røvrendt af den kommune

what to do?!?!?!?!

mvh
Louise
louisesparadis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 14:06   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det er en sag du får svært ved at komme ret langt med, da det er påstand mod påstand, så bevisbyrden vil blive svær at løfte for dig...

Hvis du havde optaget det på bånd, kunne du måske have gjort noget.. men tænker at nu har du fået en ny sagsbehandler, og så er det bedre at tegne en streg i sandet, og komme videre derfra.

Det går allermest ud over dig, hvis du bruger al din energi på at få en undskyldning..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 14:07   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er DESVÆRRE ikke en brik du kan gøre! Det er ord mod ord, og her kommer tvivlen altid sagsbehandleren til gode. Men. Du kan forebygge at du aldrig kommer til at stå i situationen igen ved enten at ALTID have en bisidder med, eller (endnu bedre), at optage ALLE møder og samtaler med sagsbehandler/kommunen med skjult optager.
Det er din ENESTE mulighed for nogen sinde at få RET, og at kunne bevise, at du taler sandt og at de andre usandt.

Tror de fleste af os har været ude for det i større eller mindre grad.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 14:10   #4
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Hvis du vil klage over personalets optræden, ekspeditionsfejl og lignende, skal du klage til den overordnede administrative myndighed, dvs. borgmesteren.

Din sagsbehandler må gerne kontakte din læge telefonisk og udveksle oplysninger hvis der er givet samtykke til det. Det behøver ikke være skriftligt, men din læge kan have en holdning til at vedkommende ikke ønsker at afgive oplysninger pr. telefon... ofte skyldes den modvilje at de ikke får betaling for telefoniske henvendelser men hvis de får en skriftlig anmodning så får de et honorar.

Håber ikke, at du læser følgende på den "forkerte måde" i hvert fald vil jeg forsøge at skrive det med størst mulig respekt for dig.... men jeg synes du skal forsøge at kigge fremad. Du har nu fået en ny sagsbehandler og skal i gang ved Quick Care. Hvis du vil klage, så klag og forsøg derfra at komme videre så det ikke ender med, at irritationen / vreden kommer til at tage alle dine kræfter. Jeg har alt for ofte set - også herinde - sager hvor syge borgere bruger al deres sparsomme energi på at klage og være i opposition og det fremmer på ingen måde deres afklaring eller helbredelse.

Ønsker dig pøj pøj med det hele - og håber for dig, at der kommer en god dialog mellem dig og din nye sagsbehandler.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 27-09-2013 kl. 14:13.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 14:12   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Til at starte med....så kan jeg sagtens forstå hvorfor du bliver sur og vil gøre alt muligt over for kommunen...

Når det er sagt....så bør du vælge dine kampe med omhu....ihvertfald så længe man er syg...

Spørg dig selv hvad du vil få ud af at køre en større sag på det her....og du vil sikkert komme frem til at du ikke vil få noget ud af det...

Men det du kan gøre...uden at bruge en masse unødig energi....det er at du kan fremover begynder at gøre alt på skrift....og skal du til møde deroppe...ja så optag det så du har dokumentation....

Når man har en sag med kommunen...ja så er det vigtigeste altid dokumentation...dokumentation.....dokumentation...

Vi har i 8 år herinde anbefalet folk at de skal gøre alt skriftligt og de bør optage de møder de skal til....ihvertfald hvis man opdager at ens sagsbehandler lyver eller der ikke er rent mel i posen...

Har du dokumentationen...ja så er det ikke så svært at "få ramt" dem hvis de lyver eller andet...

Så mit råd er...at lade sagen være da du næppe kan bevise din påstand...og du vil ikke få andet ud af det end at du bruger en masse energi på det....energi som du sikkert godt kan bruge på andet...

Så fremover gøre alt på skrift og skal man til møder...ja så optager man dem....og man spørger ikke om lov til det...og ja det er fuldt ud lovligt ifølge straffeloven paragraf 263 (mener jeg det er)....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 16:36   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Min sagsbehandler har forsøgt samme trick med mig at påstå hun havde telefonisk kontakt med egen læge som havde påstået at jeg var rask...
Sjovt nok ikke det der stod i status attest sendt afted dage før..
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 16:40   #7
louisesparadis
Piskesmælds offeret......
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: odsherred
Alder: 42
Indlæg: 15
Styrke: 12
louisesparadis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Min sagsbehandler har forsøgt samme trick med mig at påstå hun havde telefonisk kontakt med egen læge som havde påstået at jeg var rask...
Sjovt nok ikke det der stod i status attest sendt afted dage før..
hvad gjorde du ved den sag?
louisesparadis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 18:45   #8
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Der var desværre ikke meget at gøre da jeg dengang ikke optog samtaler...

Men jeg kontaktede egen læge som benægtede det og skrev at jeg ville have det ført ind i min sag at hverken egen læge eller jeg havde kendskab til det såkaldte opkald..
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 19:18   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
glem det kort og godt er påstand mod påstand
samt det skader bare din sag og blive sur og råbe til en sagsbehandler


kom heller videre med din videre afklaring, rent lægefagligt
da du ikke kommer videre med kommunen, før du er lægelig afklaret
og alle behandlingsmuligheder skal først være udtømte
hvis du skal i noget fleksjob senere eller du bliver klar til det ordinær arbejdsmarkedet
kommunen kan også først vurdere din arbejdsevne, når du er rent lægeligt afklaret
og det skal være af speciallæger og ikke din egen læge.
egen læge kan man bruge som støtte person og holde styr på din sag rent lægefagligt.

En sagsbehandler skal overhovedet ikke blande sig i dine lægefaglige ting
alså hvad du fejler, en sagsbehandler er ikke læge og kan derfor heller ikke vurdere noget som helt rent lægefagligt.

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-09-2013 kl. 19:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2013, 12:25   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er desværre en del også i udlandet, der ikke anerkender piskesmæld som værende eksisterende og som netop tilråder fx fysioterapi, men heldigvis anerkender de fleste fagpersoner det her i landet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lyver så det driver! nielsen17 Alt det andet 15 04-02-2013 23:36
Lyver de i udenrigsministeriet? Webmaster Politik og Samfund 2 07-02-2012 20:59
sagsbehandler lyver mand Spørgsmål ang fleksjob 1 27-11-2011 13:57
BT LYVER , LO-anoncen er ægte halse Politik og Samfund 75 06-06-2010 12:15
virksomhedspraktik-lyver baldur Spørgsmål ang fleksjob 2 04-12-2008 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension