K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2009, 11:52   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Smile Flertal vi give handicappede klageret

Flertal vil give handicappede klageret
Politiken 1. sek. s. 4
16.01.2009
Velfærdsminister Karen Jespersen må tilsyneladende glemme sin idé om, at danskere skal afskæres fra et internationalt klageorgan, der behandler sager om handicappedes rettigheder - der tegner sig nemlig et flertal uden om regeringen. SF fremlægger forslag om, at Danmark skal tilræde klageorganet, og det får støtte fra S og R. DF vil give ministeren et par dage at tænke over sagen, derefter fremsætter de et lignende forslag, siger handicapordfører Tina Petersen (DF).
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 16:28   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Det lyder super hvis de kan få flertal, så kan hun lære det hende Karen Jespersen. På tide at hun får en næse

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 17:14   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja, Mai-Britt.

Ret fedt hvis hun ku' få en lang Pinoccionæse
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 00:18   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Er en grisetryne ikke lidt længere

Forventer ikke at få svar, da jeg nu er meget sur. Hvad med elefanten

Hun godt kravle ned af stolen og læse lidt på lektien igen

ØV ØV hun gør det ikke særligt godt.

Jeg lover aldrig at skrive noget så negativ igen

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 13:06   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bmdc hvis ikke det her skulle gøre en negativ hvad skulle så , jeg fik altså ideen før Politikken ha ha ha ...

Jeg har skrevet til hver enkelt parti (uden at fortælle det var mig ) og bedt dem om at svare på et simpelt spørgsmål, kun to har taget sig tid til at svare...

Og hvad og hvorfor har jeg så skrevet , jo jeg sad lige en sen nattetime og kunne som sædvanligt ikke sove , og så var det lige at jeg gik hen og blev lidt politisk og tænkte hvis nu man kunne få hver enkelt socialordfører til at svare for sit parti og også løsgængerne ja så kunne man hvis der var flertal for det jo sige til dem , kom dog i gang i vil jo alle have den underskrift ....

Og DF kender vi jo allerede holdningen fra, eller gør vi nu også det ? de var ude med bål og brand og da så SF kommer med forslaget så vil de pludselig vente et par dage og lade ministeren tænke lidt over det inden de selv stillede et forslag ...

ØØØhhh hvad er problemet , man mener at KJ skal skrive under, men forslaget må ikke komme fra SF eller hvad ?

Så lad os nu se om de handicappet bliver solgt på brandudsalg af DF (og husk det så lige til næste valg ) og bliver vi ikke det så lad os se om ikke DF kommer med et forslag selv om det samme om et par måneder og så er det vi skal huske at det hele trak ud pga DF ...

Og når så valget bliver udskrevet så kan vi se DF rose sig selv alle steder og fortælle hvordan de foreslog at der skulle skrives under og hvordan de tvang det igennem , hvem er så den handicappets mand.. jo det er DF ...

hmmm der er sq da enten gået politik eller spin i min hjerne he he ...

Nå men i får lige den mail jeg sendte og de to svar jeg fik ...

og suprise vivi kier bakker helt op om KJ
Citat:
Jeg er en borger der har læst en del avis artikler omkring FN's konvention om rettigheder for personer med handicap og tillægsprotokol.

Jeg kan læse at Karen Jespersen ikke ønsker at underskrive denne, det undre mig såre at man ikke har noget ønske om dette og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorfor?

Derfor vil jeg meget gerne høre hvordan Konservativ folkeparti stiller sig til det at skrive under, mener Konservativ folkeparti at man skal underskrive konventionen og tillægsprotokol eller mener Konservativ folkeparti som velfærdsministeren at det vil være uhensigtsmæssigt at skrive under og i så fald hvorfor ?

Med venlig hilsen
Denne mail er sendt til alle (sætter kun den her ind og så skal i bare oppe i jeres hjerne skifte partiet ud det er kun i den her der står konservative )

Vivi Kier svare så

Citat:
Kære Heidi

Tak for din mail.
Jeg er som konservativ helt på linie med Velfærdsministeren.
Så længe der ikke foreligger en fortolkningspraksis om omfanget af de forpligtelser, som de deltagende stater kan blive pålagt vedrørende de økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder, finder regeringen det ikke hensigtsmæssigt at tiltræde tillægsprotokollen.
Jeg mener, Danmark har et tilfredsstillende rets- og klagesystem. Det gælder også for personer med handicap. Ved at sige ja til tillægsprotokollen risikerer vi, at en international uafhængig komité kan tilsidesætte afgørelser truffet i det danske retssystem.

Med venlig hilsen

Vivi Kier
MF
Lone Dybhjær svare meget hurtigt

Citat:
Lone Dybkjær
til Heidi

Svar
i hast - vi ønsker Dk skal underskrive begge del - og er altså uenig med min. - gh lone
Slå fejl kan jeg leve med når det er et godt svar he he

Men min tanke (spin) er nu ...

DF mangler på vognen V og K vil ikke have skrevet under hvis nu der er noget DF hellere vil så som lidt indvandre stramninger mon så ikke vi kan risikere at de sælger os for det ?

Jeg ville ikke blive forbavset , men håber da lidt på at de ikke gør det i kraft af deres råben op, men et eller andet sted så kan det jo komme fra DF ledelsen at det var en DFér der gik enegang og ikke havde clearet med toppen (spin igen ? )

Men men jeg tror på en underskrift når jeg ser en underskrift her til lands er man kun for FN når det er noget der kan gavne stat ... ikke de absolut dårligst stillede tænk nu hvis de fik medhold i et internationalt klage organ og det er jo også en farlig underskrift for dem, for i forvejen har mange menneskerettigheds organisationer jo kig på den måde man behandler de svageste på i Danmark ...

så føj hvis der kunne komme nogen der kunne rette noget til her til lands, det går virklig ikke . jeg vil sq have en ny regering nu ...

ikke at jeg tror at det vil blive meget bedre men det er jo et valg mellem pest eller kolera og nu har vi haft pest i så mange år , så lad os da prøve lidt kolera
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 13:44   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
HEJ

Heidi jeg giver dig fuldstændig ret i at nu må vi have et valg og ja ikke sikkert at det bliver bedre men det kan sku da næsten ikke blive være, syntes virkelige at vi trænger til udskiftning og om det bliver kollera ja så må vi prøve det, for pesten er ved at forpeste vores samfund så det ikke er til at leve i
og inden de for indført flere regler der går ud over de syg og svage i samfundet så er det NU AT VI SKAL HAVE DEN REGERING UD.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 14:58   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja også løsgængerne mener at der skal skrives under så K og V må være meget ensomme
Citat:
Kære Heidi,

Jeg mener selvfølgelig, at Danmark skal skrive under.

Mvh Simon Emil Ammitzbøll
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flertal for tvungen cykelhjelm! Ninja Politik og Samfund 17 04-07-2012 18:57
Flertal i mod Fp reform Mella Politik og Samfund 4 27-01-2012 17:15
Flertal vil stoppe fusk med løntilskud Webmaster K10 Nyheder 0 14-11-2011 20:30
Flertal vil redde syge fra førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 09-11-2011 12:40
Flertal vil have Hjort under Kammeradvokatens lup Webmaster K10 Nyheder 0 23-04-2009 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension