K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 22:38   #71
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg vil også sige, at du altså ikke må indgå i normeringen, så de kan ikke bare lægge dine timer, som det nu passer dem.

Du må have fat i SB eller vejleder, så du kan få fastlagt dine timer, så de ikke sådan rykker rundt.

Det er en arb.prøvning - det skal de altså huske, ellers må du minde dem om det. Evt. med hjælp fra din sagsbehandler.

Jeg var gået fuldstændig ned, hvis jeg ikke vidste, hvordan mine timer lå - eller hvis de f.eks lå senere på dagen. Jeg mødte kl. 8, og gik så hjem, når jeg ikke kunne mere. Og det var i starten efter 2-3 timer, men til sidst var det efter ½-1½ time.

Du skal altså passe på dig selv og ikke bare køre på, hvis du kan mærke, at du ikke holder til det.

Hvad siger de til, hvis du går før tid??
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:38   #72
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Wtd,

Dine mødetider, og hvornår du har fri er i aller højeste grad der hvor du også kan sætte dine skånebehov. Satser du på at komme i arbejde der hvor du er i afprøvning skal det naturligvis være i samarbejde med dem også, men det er klart et vigtigt skånebehov.

For mit eget vedkommende ønskede jeg først at møde kl. 9.00 for at finde ro inden jeg skulle være "på", andre kan have det bedre med at arbejde efter middag osv. osv.

Mht. de huslige pligter der prøver jeg bare at bringe op i lyset for hvad der kan fylde. For mig kom det hele ned til at tømme opvaske maskine på det ene eller andet tidspunkt af morgenen. Jeg er nok noget "længere ude" end du er, jeg er trods alt på vej til ftp. men jeg syntes bare at det er vigtigt at I andre med psykiske lidelser "ser " hvad I kan og ikke kan.

Jeg kan sagtens - dog helst om morgenen løbe en tur på 3 km. uden pauser, jeg går til træning ca. 3 gange om ugen i et fitness center. Jeg går til boksning, cross training, spinning osv. Det fysiske fejler nada, min træning er en del af min "medicin" uden denne lå jeg på min sofa konstant.. Så man kan sagtens alt fysisk - men dette kan også påvirke psyken og sætte grænser og det er det jeg siger at man skal være opmærksom på for det er det der kommer til at fylde i øverste etage og kan man tømme lidt ud der i samarbejde med manden eller andre, så er man godt hjulpet.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:26   #73
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser

Iøvrigt, sådan noget, som mødetider, kan det også være et skånebehov?
Helt bestemt.

Følg Futtefreja's råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 21:49   #74
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Først, mange tak fordi i er så gode til at råde og vejlede

Jeg er lidt bob bob med hvordan jeg skal gribe det an, det med mødetiderne .. for de bruger mig, som jeg var en del af normeringen, står med samme ansvar, som de andre ansatte - hvilket jeg egentlig er ligeglad med .. men jeg er bare ikke ligeglad med de mødetider. Jeg bliver sat på der, hvor de har travlt - og de så helst jeg var der om eftermiddagen - hver gang jeg har forsøgt at rykke tiderne, tidligere, så er jeg pludselig blevet rykket frem istedet .. og ærligt talt, det gør mig ked af det - har sgu mest lyst til at hyle, når jeg ser jeg endnu en gang er rykket frem.

Jeg ER bange for at blive set, som besværlig, og en belastning frem for det modsatte .. og jeg ved godt at det ikke er mit problem, men en ting er logikken, den anden følelserne For samtidigt ved jeg godt, at jeg ikke er en belastning, og sammenholdt med at min arbejdsevne er 100% når jeg er der, så er der ikke så meget at rafle om.. men at fortælle det til følelserne.. ja det er straks værre

Jeg skal ringe til min sagsbehandler en af de næste dage, en opfølgning, nogle ideer til hvordan jeg kan få taget hul på det der? ..frygter lidt han bare siger at det skal jeg ordne med stedet + min arbejdskonsulent (som jeg stadig ikke har hørt fra, siden jeg skrev hende en mail) - for så tror jeg lidt det bliver kamp op af bakke, og mig der skal sidde og forsvare mig selv/fortælle private ting

Det er fandme en træls situation
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 21:54   #75
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det med at gå før tid..

Først har jeg det personligt skide svært med det - det at gå før tid, kan ikke "få mig selv til det" .. jeg knokler hellere på/undertrykker/står igennem end jeg går hjem før tid - ikke hensigtmæssigt .. men stolthed og stædighed .. så for mig, fungere det ikke umiddelbart at sige "nu går jeg hjem.. jeg kan ikke mere nu"

Hvad de siger til det, er jeg ikke helt sikker på. Lederen sagde til det møde jeg havde med hende og arbejdskonsultenten at de havde bedste erfaringer med at folk havde et fast møde tidspunkt/fri tidspunkt istedet for at gå før tid .. og det kan da også være at de har det, men samtidigt lugtede det af at de bruger arbejdskraften, og det kan de jo ikke helt, hvis de ikke ved hvornår personen er på arb - eller om de går hjem.

Jeg fortænker dem ikke i at bruge arbejdskraften, når nu den er der, og normeringen er lav .. MEN jeg er skræmt over at de slet ikke spørger, hvad personen, som nu engang er i arbejdsprøvning har med det hele/arbejdstiderne istedet for bare at sige ´jubii en ny person/arbejdskraft´

De har faktisk ansat en person i fleks, og en i skånejob, så det kan da ikke komme helt bag på dem, hvordan det fungere
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 21:56   #76
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
.. og så om en uge, der skulle jeg ifølge "planen" gå op med 3 timer igen - FOR ******* - undskyld mig, men jeg kan ikke overskue tanken
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 22:30   #77
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Det med at gå før tid..

Først har jeg det personligt skide svært med det - det at gå før tid, kan ikke "få mig selv til det" .. jeg knokler hellere på/undertrykker/står igennem end jeg går hjem før tid - ikke hensigtmæssigt .. men stolthed og stædighed .. så for mig, fungere det ikke umiddelbart at sige "nu går jeg hjem.. jeg kan ikke mere nu"
Sådan havde jeg det også.

Men du skal huske, at det er resultatet af den praktik du bliver bedømt på, den kommer til at danne grundlag for din fremtid.

Så hvis du knokler på og klarer 30 timer om ugen, så er det det du bliver bedømt på.

Nogle sagsbehandlere/konsulenter tager en dagbog til efterretning, men det er ikke alle.

så for din egen skyld, så skal du se at komme igang med at sige fra.

Og ja, der er sandsynligvis nogen der vil kigge skævt til dig når du går før tid, men det er du simpelthen nødt til at se stort på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 22:42   #78
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

som jeg ser det er stedet slet ikke egnet som arbejdsprøvningssted

en leder kan ikke, når de får en i arbejdsprøvning sige vi vil have en der er der fra der til der, for så er det jo netop en gratis arbejdskraft de bruger

dette siger jeg udfra det du skriver, du skulle kunne gå, hvis du ikke kan mere,
uanset hvad. ( om det så er for et øjeblik )

husk at mærke, lytte efter for der er ingen der takker dig bagefter.

vil ikke mene du skal op i tid lige nu, det er jo din arbejdsevne der bliver set på ikke

mit arejdsprøvningssted blev spurgt om, de ville mene jeg kunne kom op i tid, til dette blev der klart svaret nej, så sluttede med 15 timer med div. skånehensyn.

dette blev fulgt accepteret af konsulent og lægekonsulent der er ikke sat ? til dette.

jeg går nu og venter på næste udspil.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 22:52   #79
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Vovse - jeg har helt klart en udfordring der - men pt. er det sgu nok ikke en udfordring jeg kan tage op, at gå før tid .. eller jeg er vel rettere ikke klar til det.
Jeg skal sgu vist nærmere i gang med at sige fra med timeøgning i første omgang (børnehave har lavet mødeplan frem til uge 50 - så jeg er oppe på omkring 28 timer på sidste mødeseddel.. er sgu da lige før jeg får koldsved ved tanken)

Futte - der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg er gratis arbejdskraft for dem - ikke af ond mening, men fordi de jo kan.
jeg tænker lige højt; Hvis jeg siger fra med timeøgning nu, vil de så kunne bruge det imod mig senere med at jeg ikke har forsøgt timeøgning?
Mit arbejdsprøvningsted vil ikke kunne svare andet end "ja, det tror vi da hun kan" - de ser jo ikke andet, end at jeg klarer det jeg skal, jeg er der jo 100% når jeg er der.. så reelt kan de ikke udtale sig om det - eller det kan de, men det er bare ikke brugbart .. min arbejdsevne skal nok vurderes på mit privatliv - hvor meget/lidt jeg magter af det i forhold til hvor meget/lidt jeg arbejder .. og det er jo bare svært at "bevise", hvis de ikke tager min dagbog for gode varer
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 22:55   #80
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Inden jeg fik min arbejdsprøvning i denne her børnehave, var jeg forbi en anden børnehave i byen, for at spørge om det samme (har selv skaffet pladsen, med accept fra kommunen), og der sagde de direkte at de foretræk at jeg var der fra X-X for der havde de travlt, og så kunne jeg jo ordne de praktiske ting, så de ikke skulle bruge tiden på det (de havde en seddel med de ting, de ekstra i inst. skulle ordne - fx. vasketøj/opvask og andre fantastiske opgaver).. skræmmende - men i kan nok også høre, hvorfor jeg ikke valgte det sted
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension