K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2013, 09:25   #251
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Nyeste .. Jeg er ved at knække nakken, jeg kan ikke få enderne til at hænge sammen og bliver mere og mere depressiv. Jeg har haft en del sygemeldinger og vælger derfor at skrive til min sagsbehandler og fortælle om det. Jeg får svar om at jeg skal have en uarbejdsdygtigerklæring fra egen læge, og at hvis min psykolog mener at jeg skal sygemeldes, så skal hun skrive det i status (som sikkert ER på vej, så for sent).
Jeg føler lidt at hun har sat en med brækket ben til at løbe maraton, for jeg kan overhovedet ikke se mig ud af det her, aner ikke hvor jeg skal starte, hvor jeg skal slutte og hvad alt det her har af betydning - blot at jeg har det af H til.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 11:00   #252
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg ved kan du sygemeldes af egen læge.

Jeg håber, at der er andre, der lige byder ind her.

Men sørg under alle omstændigheder for, at have din læge med på sidelinien, nogle gange kan det være nok med en samtale i telefonkonsultationen om morgenen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 12:32   #253
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det der roder for mig, er blot at vi ikke snakker om en fuld sygemeldning, og derfor jeg studser over uarbejdsdygtig erklæringen - er vi ikke netop ude i, at der i en arb´s prøvning skal vurderes, tilpasses m.m., istedet for at der skal erklæringer på banen.. suk, jeg har bare svært ved at overskue det mindste pt.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 18:46   #254
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke lige se, i tråden her, hvor du er i arb.prøvning, om det er i en privat virksomhed eller om det er på et reva-sted.

Men hvad vil der ske hvis du siger fra når du ved, at din grænse er nået, altså siger klart og tydeligt, at nu kan du ikke klare mere og vil hjem, i håb om, at restituere til morgendagen?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 20:43   #255
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det er ikke et reva sted, men heller ikke privat-privat virksomhed - de har flere i arbejdsprøvning, men det er ikke det primære de laver

Det ville sikkert være "ok" - problemet er bare at det ikke er så nemt for mig, ofte overskrider jeg mine grænser uden at mærke det, før det er for sent, andre gange er jeg for ´angst´ med tankemylder til at kunne gøre det - det er uhyre svært at sætte ord på, men det er hammersvært for mig, desværre

Jeg har fået attesterne LÆ 251 og LÆ 255 .. jeg undrer mig godt nok
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 21:25   #256
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder til at det er dine skånebehov der skal revurderes og tilpasses.

Og enten kan de blive det hvor du er nu, eller der skal findes et nyt sted.

Og at et af skånebehovene er at der skal være en der kan vurdere for dig hvornår du overskrider dine grænser, og hjælpe med at sige fra på dine vegne.

Skriv det til din sagsbehandler...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 22:16   #257
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Men det er jo netop det jeg tænker er mere aktuelt at se på mine skånebehov, timeantal og lign. - istedet for en attest .. det er forhåbetlig ikke standard at der skal udfyldes sådan en attest, for hver gang en klient er ved at knække nakken i en arbejdsprøvning? Første gang at jeg er stødt på den i hvert fald

Reelt ved jeg heller ikke hvad min læge har af mening om den, da han jo ikke er inde i det hele - det er psykiatrien der er det, men lægen der skal udfylde attesten

Har så mange gange kigget på muligheden for privat socialrådgiver hjælp, for hold nu op, hvor kunne jeg godt bruge det, men økonomien i det er jo håbløs
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 11:32   #258
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Har været ved lægen, og han var da heldigvis på min side, og empatisk (jeg stor tudede fra jeg kom ind, til jeg gik)
Han udfyldte bla. at der er fare for min arbejdsevne pt osv - så jeg er lidt spændt på hvad kommunens næste træk er .. jeg har ingen ide.
Bla. skrev lægen også at det var en kronisk diagnose jeg har - intet som nogen anden har turde at skrive endnu, de plejer altid at "danse om grøden" istedet, hvilket jo ikke gavner min sag.

Jeg har dog også lige fået status fra min behandler, som egentlig også skriver at der er risiko for forværring og jeg i hvert fald ikke må presses mere - så langt, så godt. Desværre skriver hun også at det er svært at vurdere om mit funktionsniveau er stationært pt - så føler lidt at hun har skrevet det dokument, der gør at jeg kan vinke farvel til afklaring i denne omgang - er er også andre faktore jo, men den sætning fra hende, ja, den tænker jeg kommer til at vægte rigtig meget.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 19:59   #259
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Desværre skriver hun også at det er svært at vurdere om mit funktionsniveau er stationært pt -
Vil en anden evt. kunne vurdere, om dit funktionsniveau er stationært?

Hvis dette er en mulighed kunne du snakke med din læge, eller kommunen, om at blive henvist til en anden behandler, for at få dennes mening.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 20:22   #260
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Min læge mener fx at det er stationært og kronisk - men ikke umiddelbart mulighed for anden behandler. Problemet er at jeg i en uvildig psykiater vurdering i start 2009 fik samme 'svært at vurdere...' - denne gang, samt den gang er begge i/efter et forløb hvor jeg er endt med depressions symptomer pga presset fra fx arbejdsprøvning, så føler lidt det kører i ring
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension