K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2010, 10:49   #131
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg tager næste uge på de 22½ time, med morgen-møde tider, og så ser vi

det er da også mange timer, hvis du ellers kun kan klare 5 timer
mener jeg du har skrevet et andet sted
startede jo selv med 15 timer og i løbet af 14 dage nede på 5 timer
det er jo klaret de kigger på din arbejdsprøvning, når de ser så mange timer
man skal være ærlig når man er i arbejdsprøvning, men hvor længe kan du klare så mange timer.

Nej, jeg antog selv, at jeg ville kunne klare omkring de 20 timer .. meeen
Min frygt er, at hvis jeg går ned i timer nu, om de så kan komme med påstanden (og at den holder) at jeg ikke har forsøgt nok med de timer 20+22½


Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Dejligt at høre fra dig.

Jeg ville enten gå ned i timer eller få en fridag midt på ugen. Så kan de heller ikke komme bagefter og sige, at det ikke har været afprøvet.

Prøv at snak med din SB igen ang. en mentor, det kunne måske være en rigtig god ide.

Jeg havde meget glæde af den socialfaglige vejleder - vi havde en gåtur/samtale hver 14. dag, hvor jeg kunne få vendt nærmest alting.

Samtidig blev jeg henvist til psykiatrisk center, og der går jeg stadig. Det tror jeg kan være godt, så har man i hvert fald et sted, hvor man kan få læsset af. Det er det eneste sted, jeg virkelig kan få vendt de mere voldsomme ting.

Jeg har nemlig ufattelig svært ved at åbne mig overfor de mennesker, der er tæt på mig. På en eller mærkelig måde, har jeg det nemmere ved de "professionelle". Så det er en rigtig god ting for mig.
Jeg har nemmere ved at åbne mig overfor fx. min kæreste end proff. .. men sværest har jeg ved at åbne mig overfor "mennesker som det bare ikke rager" (her er alt fra dem på arbejdet, jobkonsulenten, sagsbehandlere m.m. .. og ja, man kan sige det rager de to sidste, men det er ikke nogle jeg ville indvie, hvis jeg kunne lade være )

Det jeg har tænkt med ugentlig fridag er fx. onsdag, for der synes jeg ofte at jeg rammer muren med et brag .. ellers havde jeg oprindeligt tænkt, hvis det blev nødvendigt med en ugentlig fridag mandag eller fredag, for at have tre dage til at lade op i .. ærligt talt det er ikke nemt, og der findes vist bare ikke det optimale
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 11:00   #132
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Iøvrigt, kan i hjælpe mig med at besvare et spørgsmål fra min kæreste omkring fleks og økonomi?

Hvis A arbejder i et alm arb./37 timer tjener 20.000 - og så B arbejder i fleks på fx. 17 timer i samme stilling .. hvordan ser den persons økonomi så ud?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 13:06   #133
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej WTD,

Ved fleksjob får man samme overenskomstmæssige løn som en alm. 37 timer lønnet medarbejder. Arbejdsgiveren udbetaler lønnen og modtager op til 2/3 dele kompensation fra kommunen herfor.

Jeg syntes at det ville være en rigtigt god idé for dig at starte noget samtale terapi igen, som du selv hentyder til. De vil højst sandsynligt kunne støtte dig i arbejdsprøvningen og det med at gå når grænsen er nået.

Jeg arbejder selv dagligt med mine grænser, fx. ikke at være for længe ude at handle, eller gå ind i for mange butikker. Det må fx. kun være netto (helst da det også er mere overskueligt) og slet ikke 2 eller 3 og absolut ikke om formiddagen. Endvidere kan jeg ikke både få løbet en tur om formiddagen og så tage ud af handle, så er jeg da helt smadret. Grænser er noget vi må arbejde med livet igennem, men det er jo godt at vi får sat dem og helst i tide.

Spørg ind til mentoren igen ved din Sagsbehandler hvis du også er interesseret heri, men kom igang med din terapi, det vil være godt for dig er jeg sikker på.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 13:43   #134
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser

Idag er jeg jo så hjemme.. fordi jeg ikke vil ende med at have en dag, som igår - når jeg ikke kan finde ud af at sige fra, hvad er alternativet så næsten..
Hvis du ikke magter at sige fra, er jeg bange for at du risikerer:
1. Hvis du har for mange fraværs-dage kan de ikke vurdere dig p.g.a. det manglende fremmøde, altså kræver det en ny afprøvning.

2. Hvis du møder op og ikke siger fra når du ikke kan klare mere, så risikerer du at lande på en forkert hylde. F.eks. fleks selvom du reelt er berettiget til fp.

Skriver du dagbog?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 14:12   #135
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du ikke magter at sige fra, er jeg bange for at du risikerer:
1. Hvis du har for mange fraværs-dage kan de ikke vurdere dig p.g.a. det manglende fremmøde, altså kræver det en ny afprøvning.

2. Hvis du møder op og ikke siger fra når du ikke kan klare mere, så risikerer du at lande på en forkert hylde. F.eks. fleks selvom du reelt er berettiget til fp.

Skriver du dagbog?
Det er så pkt. 2, jeg er "bange" for at lande under, for jeg kunne slet ikke sætte grænser under min arb.prøvning, dette til trods for at jeg arbejdede langt færre timer end dig WTD. !! Ved godt at du ikke gerne skulle være på vej mod ftp. men så tror jeg også at du skal have noget prof. hjælp til at sætte de grænser der. Tal med din psyk. kontakt herom.

Du er allerede kommet langt ved at tale og skrive om det, men psyk. kan hjælpe dig til at forstå at det er ok på en bedre måde end mange andre kan.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 15:14   #136
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg skriver dagbog ja, og henviser bla. til den, når der står sygemeldt på timeseddlen, så de når arbejdsprøvning er overstået kan gå tilbage og læse, hvad der skete den dag - hvis de gider.

Problemet med psyk er at jeg overhovedet ikke ved om det er til at komme til, før min arbejdsprøvning er overstået - jeg skal vel først have fat i egen læge, for at blive henvist på ny igen - tror ikke man kan ringe direkte til dist. psyk. og på den måde tage op, hvor man slap

Jeg er ikke så mange for at ende på forkert hylde, da det er fleks min arbejdsevne rækker til uanset - MEN jeg kan jo blive godkendt til flere timer end jeg kan arbejde på sigt, og så har vi jo balladen, og hamsterhjulet skal igang igen
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:18   #137
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Jeg skriver dagbog ja, og henviser bla. til den, når der står sygemeldt på timeseddlen, så de når arbejdsprøvning er overstået kan gå tilbage og læse, hvad der skete den dag - hvis de gider.
Jeg vil anbefale dig, at sende kopi af dagbogen hver eller hver anden uge til sagsbehandleren, og til jobkonsulent hvis der er en sådan inde over din sag.

Så kan de ikke bagefter komme og påstå, at de ikke var vidende om tingenes tilstand.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 22:54   #138
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Godt tip, Vovse, den vil jeg skrive bag øret.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 08:07   #139
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Godt tip, Vovse, den vil jeg skrive bag øret.
Jeg ved, at nogen har sendt den hver uge, jeg sendte den hver 14. dag.

Det er selvfølgelig ikke nogen garanti for, at de læser den, men så har de da muligheden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 08:31   #140
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg sendte også min hver 14. dag til SB og begge vejledere. Vi havde nemlig mål- og planmøde hver 14. dag, så de fik den sendt dagen inden.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension