K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2013, 19:04   #1
MadsHansen1321
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
MadsHansen1321 er ny på vejen
Forberedende Skema??

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om rehabiliterings teamet KAN forkaste ens lægeerklæringer mv. og alligevel tilkende en resurceforlæb selvom lægerne skriver at der ingen erhvervsevne er? jeg er 28 år gammel og har dårlig ryg

i det forberedende skema har jeg skrevet at jeg ikke kan se mig selv på arb markedet og at jeg i øvrigt er enig i lægens udtalelser.

mvh
MadsHansen1321 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 20:03   #2
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Nej dem har de helt sikkert læst,

Men nu er det ikke diagnoser som giver fleksjob eller pension, men en arbejdsprøvning som giver et billede at rest arbejds- /erhvervsevnen.

Når du er under 40, ja så er det jo næsten umuligt at få pension, hvis ikke du har fået en dødsdom over hovedet.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 11:17   #3
MadsHansen1321
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
MadsHansen1321 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Men nu er det ikke diagnoser som giver fleksjob eller pension, men en arbejdsprøvning som giver et billede at rest arbejds- /erhvervsevnen.

Når du er under 40, ja så er det jo næsten umuligt at få pension, hvis ikke du har fået en dødsdom over hovedet.
Hmm.. Men de har ikke sendt mig arbejdsprøvning, fordi det sagde rygcentrene at jeg ikke kunne?
MadsHansen1321 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 18:44   #4
Stumpe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Stumpe er ny på vejen
Exclamation

Mit møde i rehabiliteringsteamet var frygtelig nedgørende, og de tilsidesatte
alle udtalelser fra læger og revacenter.
Jeg er 57 år, og kan være meget bekymret for dig med din alder. Kan håbe din
kommune læser loven og mulighederne anderledes end min. Held og lykke
Stumpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 09:01   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Skrev et langt indlæg igår... forsvandt da jeg ville sende.

Når rehabiliteringsteamet skal bedømme en sag skal de se på flere aspekter end det lægelige.
Derfor kan de godt lade være med at vægte det lægelige så højt som du måske ønsker.

Rehabiliteringsteamet skal belyse dinsituation sundhedsmæssigt, socialt og beskæftigelsespotentialet... derefte ser de om der er nogle huller de kan hjælpe dig op af, det være sig gennem ressourceforløb mm.

Det at en læge skriver at man end ikke tåler praktik, og at kommunen derfor ikke har sendt dig i praktik, kan falde dig i ryggen i forhold til den videre vurdering af din sag.

Som jeg plejer at sige... hellere en elendig praktik, end ingen.
Personlig var jeg i praktik i 7 uger hvor der ikke skete andet end at jeg gik ned af bakke.... men den praktikrapport der kom ud af det, sparker til gengæld benene væk under enhver tvivl om hvorvidt mit beskæftigelsespotentiale kan udvikles yderliger... ja jobcenteret skriver direkte at de hverken vilmeller kan finde en arbejdsplads de kan sende mig ud i, fordi jeg skal have mandsopdækning i arbejdssituationen for at holde fast i de processer der indgår i arbejdets indehold.

Der er i skemaet også beskrevet nøjagtigt hvordan det gik her hjemme under arbejdsprøvningen, hvilket var af H-til.

Der er beskrevet hvad og hvem der hjælper mig i hverdagen.... pædagogisk støtte... hjemmehjælp... sociale aktiviteter i min fritid, og mangel på samme... hjælpemidler.... at jeg kan pakke min taske uden hjælp.
You name it... det er beskrevet i mindste detalje.

Jobcenteret er ikke i tvivl om at jeg ikke skalmeller kan komme i job igen...NOGENSINDE
Trods dette er de IKKE 100% sikre på om rehabiliteringsteamet vil lade mig slippe udenom ressourceforløb, og hvis de gør, om pensionsteamet så tilkender pension uden, eller om de returnerer den til rehabiliteringsteamet for alligevel at sende mig igennem hele møllen en gang til.

Jeg er 48, og alt dette til trods, ja så er der ikke noget der er sikkert.

Jeg er ganske nervøs på dine vegne.
Langt under 40 og ikke arbejdsprøvet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 14:50   #6
MadsHansen1321
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
MadsHansen1321 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Skrev et langt indlæg igår... forsvandt da jeg ville sende.

Når rehabiliteringsteamet skal bedømme en sag skal de se på flere aspekter end det lægelige.
Derfor kan de godt lade være med at vægte det lægelige så højt som du måske ønsker.

Rehabiliteringsteamet skal belyse dinsituation sundhedsmæssigt, socialt og beskæftigelsespotentialet... derefte ser de om der er nogle huller de kan hjælpe dig op af, det være sig gennem ressourceforløb mm.

Det at en læge skriver at man end ikke tåler praktik, og at kommunen derfor ikke har sendt dig i praktik, kan falde dig i ryggen i forhold til den videre vurdering af din sag.

Som jeg plejer at sige... hellere en elendig praktik, end ingen.
Personlig var jeg i praktik i 7 uger hvor der ikke skete andet end at jeg gik ned af bakke.... men den praktikrapport der kom ud af det, sparker til gengæld benene væk under enhver tvivl om hvorvidt mit beskæftigelsespotentiale kan udvikles yderliger... ja jobcenteret skriver direkte at de hverken vilmeller kan finde en arbejdsplads de kan sende mig ud i, fordi jeg skal have mandsopdækning i arbejdssituationen for at holde fast i de processer der indgår i arbejdets indehold.

Der er i skemaet også beskrevet nøjagtigt hvordan det gik her hjemme under arbejdsprøvningen, hvilket var af H-til.

Der er beskrevet hvad og hvem der hjælper mig i hverdagen.... pædagogisk støtte... hjemmehjælp... sociale aktiviteter i min fritid, og mangel på samme... hjælpemidler.... at jeg kan pakke min taske uden hjælp.
You name it... det er beskrevet i mindste detalje.

Jobcenteret er ikke i tvivl om at jeg ikke skalmeller kan komme i job igen...NOGENSINDE
Trods dette er de IKKE 100% sikre på om rehabiliteringsteamet vil lade mig slippe udenom ressourceforløb, og hvis de gør, om pensionsteamet så tilkender pension uden, eller om de returnerer den til rehabiliteringsteamet for alligevel at sende mig igennem hele møllen en gang til.

Jeg er 48, og alt dette til trods, ja så er der ikke noget der er sikkert.

Jeg er ganske nervøs på dine vegne.
Langt under 40 og ikke arbejdsprøvet.
Hmm... ja det har lyse udsigter må man sige. Hvilkw kommuner kommer du og i fra? Min er aalborg

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stumpe Se meddelelser
Mit møde i rehabiliteringsteamet var frygtelig nedgørende, og de tilsidesatte
alle udtalelser fra læger og revacenter.
Jeg er 57 år, og kan være meget bekymret for dig med din alder. Kan håbe din
kommune læser loven og mulighederne anderledes end min. Held og lykke
Det lyder helt ****t at de kan det hvad satte de dig tiæ?
MadsHansen1321 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 15:16   #7
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Hej Mads jeg har også en dårlig ryg, og skønt Reva vurderede ingen arbejdsevne og spurgte min læge, om jeg ikke skulle sygemeldes, oveni at jeg jo var sygemeldt. Min læge rådede mig til at fortsætte min arbejdsprøvning uanset liggende eller at gå hjem hurtigt. Du bliver nødt til at få din arbejdsevne vurderet. Ellers kommer du ingen steder. Kan du blot klare at ligge og skrive på computer en time, er der måske et fleksjob til dig, når du når igennem møllen. Pension er en by i Rusland, og med din alder helt umulig. Jeg er 56 og fik fleksjob, skønt min arbejdsevne er ubetydelig. Det er en stor tilfredsstillelse at være igennem det hele og i mål. Så kæmp, giv ikke op! Regeringen ønsker, at alle borgere kan yde i det omfang det er muligt for hver enkelt!
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 15:48   #8
MadsHansen1321
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
MadsHansen1321 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af syrenen Se meddelelser
Hej Mads jeg har også en dårlig ryg, og skønt Reva vurderede ingen arbejdsevne og spurgte min læge, om jeg ikke skulle sygemeldes, oveni at jeg jo var sygemeldt. Min læge rådede mig til at fortsætte min arbejdsprøvning uanset liggende eller at gå hjem hurtigt. Du bliver nødt til at få din arbejdsevne vurderet. Ellers kommer du ingen steder. Kan du blot klare at ligge og skrive på computer en time, er der måske et fleksjob til dig, når du når igennem møllen. Pension er en by i Rusland, og med din alder helt umulig. Jeg er 56 og fik fleksjob, skønt min arbejdsevne er ubetydelig. Det er en stor tilfredsstillelse at være igennem det hele og i mål. Så kæmp, giv ikke op! Regeringen ønsker, at alle borgere kan yde i det omfang det er muligt for hver enkelt!
Føj... men igen - hvilken kommune er det?
MadsHansen1321 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 18:27   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg bor i Københavns kommune.... hvilken er en eminent kommune når det gælder at udøve tortur mod borgere, ved at stille dem i langvarig uvished.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 18:35   #10
Stumpe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Stumpe er ny på vejen
Hej igen Mads
Jeg har været tilkendt fleksjob, og der har "teamet" så bare returneret sagen
til, i modstrid med alle prof. erklæringer. Jeg bor i Køge Kommune.
Stumpe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skema basti Alt det andet 2 31-08-2011 14:56
uge skema pippi75 Alt det andet 4 25-08-2011 10:03
6 HA skema? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-12-2010 17:20
SKEMA. annasen Politik og Samfund 2 06-11-2008 13:38
Fleksjobbevis - skema zuza Et godt link! 5 16-04-2008 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension