K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 18:59   #1
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pingu er ny på vejen
Arbejdsprøvning, virksomhed eller værksted

Jeg skal arbejdsprøves til flex eller pension.(Stadig smerter after sitvgørende rygoperation, stress og udbrændthed).Jeg har lige været sendt til arbejdsprøvning. Kommunens afklaringssted har forskellige værksteder og sagsbehandleren der foreslog at jeg startede i et værksted. Jeg ville hellere i virksomhedspraktik. Kommune havde ikke nogle steder at sende mig hen, så vi aftalte at jeg skulle gå hjem og finde nogle steder jeg gerne ville hen og komme igen en uge efter. Desværre var presset med selv at skulle finde et sted for stort, så i god tro gik jeg tilbage til afprøvningsstedet, og grædende (det gør jeg desværre når jeg bliver presset) sagde at jeg hellere ville starte i værkstedet. Vi aftalte at ringes ved dagen efter og aftale tid for start samme eller næste dag.

Meget overraskende ringe de i stedet fra det private firma som kommunen har udliciteret mig til og sagde at det var ikke godt nok. Når jeg ikke kunne finde og klare en virksomhedspraktik var jeg ikke ikke afklaringsparat, så hun vil sende mig tilbage til kommunen. Jeg var ikke orienteret om at jeg ikke kunne blive afklaret i et værksted, så var jeg jo aldrig gået tilbage til det tilbud.
Jeg er totalt klar. Jeg har nu fundet et sted, har udtalelse fra min læge om at jeg er klar og vigtigt for at jeg kan få det bedre psykisk.
Men sagsbehandleren fastholder sin vurdering. Problemet er at hun lægger stor vægt på at jeg har meldt afbud og ikke deltaget i møder i afprøvningsstedet. Det er urigtigt og totalt forkert. Jeg har i 2 år meldt afbud 1 gang da min datter var meget syg.

Jeg er totalt panisk for hvad der nu skal ske. Fx at mine sygedagpenge bliver lukket.
Kan det virkelig være rigtigt at afprøvningsstedet kan foreslå værkstedet og når de gør det så bliver jeg vurderet uegnet til afprøvning.
er der ingen der skal orientere om det, eller jat jeg selv pligt til at finde ud af reglerne.?

Sidst redigeret af Pingu; 18-11-2010 kl. 19:12.
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
pension og kreativ værksted nuser Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 17-12-2010 19:21
Arbejdsprøvning i selvstændig virksomhed morten36 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2010 10:17
Arbejdsprøvning eller Ergoterapeut Nillan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-11-2009 17:04
Arbejdsprøvning i anden virksomhed ikke længere nødvendig for at få fleksjob FlemmingLeer Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 07-08-2008 17:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension