K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 12:22   #1
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Er det lovlige at næget at ville lave en handlingsplan

Er det over hovedet lovligt for en sagsbehandler/jobkonsulent at ville nægte at ville lave en handlingsplan.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 12:38   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, der SKAL være en plan for, hvordan man hurtigst muligt kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Eks. hvordan barrierer i forhold til arbejdsmarkedet kan fjernes.

Det står bl.a. i sygedagpengeloven, og andre steder nævnes jobplaner.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 12:55   #3
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Det tænke jeg nok. Men ville min ihverfald ikke lave selv om jeg udtryklige forlanger det både pr. email og telefon.

Gælder det også for folk som er på Ledighedsyd. mellem fleksjob

har du en link til regles sæt.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:14   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Under nyttige links kan du finde sygedagpengeloven og LAB.

I Lov om akiv beskæftigelsesindsats kan du læse om fleksjobbere.

Der skal kommunen også blive ved med at reducere barrierer i forhold til arbejdsmarkedet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:17   #5
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Så må jeg håbe på at en byrådsmedlem som jeg har kontakt med kan lære jobcenter at de skal overholde loven.

Han sidder jo som formand i Erhvervs- og Arbejdsmarkedsudvalg
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 20-05-2009 kl. 13:22.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:30   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaCliffShads Se meddelelser
Det tænke jeg nok. Men ville min ihverfald ikke lave selv om jeg udtryklige forlanger det både pr. email og telefon.

Gælder det også for folk som er på Ledighedsyd. mellem fleksjob

har du en link til regles sæt.
Er du imellem to job eller er du sygemeldt ?

Når du er flekser imellem to job så mener jeg ikke at der er krav om en handleplan der skal bare laves opfølgning ... (Zuza er du af en anden mening så smid lige nogle § til mig )

Hvis du er sygemeldt så gælder der de samme regler for dig som for andre på sygedagpenge ....

Da jeg syge meldte mig fik jeg bare den der standard skrivelse om at der udbetales ledighedydelse mellem job, men da jeg endelig efter et år fik fat i de rette mennesker efter meget arbejde , fik jeg en ny hvor der står at jeg får udbetalt ledighedydelse som sygemeldt og følger sygedagpenge loven ero du skal over til sygedagpenge afsnittet og du skal i gang med arbprøvning ressourceprofil opdatering indhentelse af nye papir osv ....
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:36   #7
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
jeg er ledig. Hvad jeg ønsker at få hold på hvad min jobkonsulent går og laver eller ikke laver. Og hvad mening er med det ting som hun sender mig til eller ville send mig til.

Der jo det som jeg mener med en handlingsplan. Så vi begge er enige om hvad der skal gøre og hvad der ikke skal gøres så jeg ikke flyder rund i et system som en hovde løs høne.

Lige så at hun nægter at gå tilbage i min fortid og undersøge om der kan være noget vi skulle have undersøgt nærme.

Lige som at få en samtale med tidliger arbejdeskiver omkring hvad der gik galdt, igen for at lære noget af det. Så vi helt sikker ved hvad vi skal holde øje med når jeg skal ud på arbejdesprøve.

Håber at dette giver mening
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 20-05-2009 kl. 13:41.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:41   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er noget der hedder en jobportal , da min jobkonsulent heller ikke mente at der var hold i at fortælle mig hvad de lavede omkring mig forlangte jeg aktindsigt i den og her opdagede jeg at ikke en tredjedel af det jeg var sendt ud i var skrevet op i den ...

Så den kan du bede om aktindsigt i også resten af din sag hos jobcenteret så kan du se hvad de laver omkring dig og komme med en skriftlig rettelse som de SKAL lægge ind i din sag ...
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:43   #9
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Min sagsarkter er et være rod og kan ikke finde hovde eller hale i det. Jeg har dog funde ud af det at de ikke gider at lave en ordlige stykke arbejde som giver mening.

Jeg ved at de er skyld i at jeg i dag er uden arbejde da de ikke svar på min tidliger chef sekretær, telefon opkald omkring hjælp til mig, min daværende jobkonsulent havde mere travelt at skulle på barcel
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 20-05-2009 kl. 13:47.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 13:53   #10
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
jeg sende følgenden email til formand i Erhvervs- og Arbejdsmarkedsudvalg i går

Citat:
Forord
Jeg har en sagsbehandler som udmildbar viser interesse for sagen men, når det kommer til stykke, er hun ikke villige til at gå i dybte og indhendte baggrund informationer eks. Relevante papir fra skoletiden, oplysninger fra tidliger jobs og kurseser.

Jeg har aldrig fået et love pliktig fleksbevis som jeg i hentholt ifølgende BEK nr 114 af 25/02/2008 Gældende Kapitel 6 §13.

Dette blev jeg først bekendt med, min rettighede i forbindelse med min opsigelse, da jeg henvente mig til 3F.

Høre det ikke til god forvaldning skik at sagsbehandler/jobkonsulenterne. Oplyser en om de forskellige
regle sæt, som for findes omkring rettigheder/plikter.

Det er meget mistænkliget at jobkonsulenterne ikke ville citat. Det er ikke mit opgave at lave handligsplan. Citat slut. Og hun så ikke grundtil at se tilbage på min fortid. Og mit tidliger job hos Super Gros.

Det er meget tænkligt at Kurt Christensen som er nuværende terminalchef, Kunne komme med yderlige oplysninger om mit arbejdes indsat på Super Gros med mine gode og mindre gode sider.

Det er mistænkliget at Hele Hosbjerg ikke ville undersøge hvad der gik galdt der ude, jeg ved at Susanne
som er Kurt sekretær. Som virklige har for søgt at kontakte Ikast-Brande Kommuene, for at få hjæp, men intetet skedte der.

Kurt menete at det der kunne ikke blive med at gå. Så i aftale med Kåre Rahbek Jobkonsulent. Fandt de ikke andre løsninger en at afskede mig.

Før det kom der til, har der været utalige mange møder. I dag kan jeg godt selv se hvorfor det gik som det gik. Havde jobkonsulenten eller den ansvarlige for at få udfyldt et fleksjobbevis, med de skånehensyn der skulle til, var jeg sandsyndlige ikke blev afskedet. Da kunne Super Gros på sort på hvidt kunne se hvad skånehensyn hverken mere eller mindre.

Jeg har jo spurt Kurt om han lå inde med et fleksjobbevis. Og som jeg husker det var svart Nej. Men er du i tvivel så kontakt ham personlige. På telefon 70 10 02 03 spørg efter Kurt Christensen Super Gros Herning.

Jeg har en fleksjobs bevillige fra 1 Oktober 2003. Men den fortæller kun om hvilken pargrafer og hvor meget løntilskud jeg er berettige til. Jeg har selv set hvordan en fleksjobbevis skal se ud via landsforning for Fleksjobber. http://www.fleksjobber.dk/index.htm.

Man kan forveksle en fleksjobs bevillige med et fleksjobbevis. Men der er en lille forsked ved at Bevillige kun fortæller om pargraferne, men hvor i mod fleksjobbevis fortæller ud førliget om skånehensyn.

Som jeg ser Helle nu, er hun ikke så en kompetent og en redlige jobkonsulent.
1.Har ikke vist vilje til at ville gå i dybet med sagen.
2.Afvis at ville gå tilbage og se hvad man kan lære af den her sag.
Har ikke indtryk at hun tager den læge faglige undersøgelse på Vejle sygehus ikke så alvorligt. At man åben bart har man mere tiltro til en såkaldt lægekonsulent, som ikke kan stille til regnskab for sine udtalser. Der er jo rettsamfund vi bygger vores landslove på.

Det er meget mistænkliget at man ikke kan stilles til regnskab for sine udtaler for en domstolen. I følgen aftale imellen den danske lægeforening og sundhedsmenisteren fra 1998. Det kan vi jo kun tage som en måde på at forsøge at skjule noget lusk på.

Når du har læst den brev, ville du uden problemere, kunne sætte min problemere, ind i den kontekst som dvs. læger, psykologer, Socialrådgiver m.fl. har skrevet om mig. Og som der ligger i min sagsakter. Og man kan jo ikke kommer bagefter og sigde dette viste vi ikke noget om.

For jeg ved med sikkerhed at psykologen har fået hele min baggrunds histore af vide fra mig personligt. Det kunne jo skyldes, at man ikke henvender sig, til dem som skriver udtaleser omkring mig, isted for at gå til en lægekonsulent.
Vi har jo ingen sikkerhed for at den lægekonsulent har speciale vinden ind for dette lægefaglige område.

Så i dag sidder jeg og har psykoloiske problmere af den grimme af slaksen. Når jeg går ned så er jeg langt ned. Så kan jeg hverken læse, skrive og andre huslige gøre mål mm.

Jeg har angst,rystelser,panikanfald,humør svingere, krampeanfald i benne, er i sindsoprevet tilstand, forvirring, dårlig koordinering, rastløshed, kraftig mave smerter, kraftige menstuationsforstyrrelse, nervøsitet, svimmelhed, blødnings forstyerelse, forstyrrelse i synet, muskelsmerter, utilpashed, søvnbesvær og uregelmæssigt hjertetbankende og sidst og ikke mindst selv mordtanker.

Sådan en tur kan typisk var en uges tid. Eller har jeg det tåligt. Men jeg har dog altid nogle af symtomerne tilbage dem som er mærket Kursiv/Fed. Desuden har jeg for lavt stofgifte. Har tidliger fået medicin for depression stoppet selv med at tage medicien dag jeg begyndet at få kraftige muskelsmerter,hovedepine. Og kraftig vægtøgning.

Og selv om jeg har været til læge siden, Og jeg fortalte ham dette, nikket han akseptende, er det jo ikke det samme at jeg ikke stadig væk kan lide af depression ved siden af forlavt stofgife.

Han har jo ikke direktet sagt at jeg var helbred. Desuden gav medicin også alle de før beskrevende tilstand, der udover døsighed eller usædvanlig søvnighed, fordøjelsebesvær.

Kan helle ikke cykel eller gå ret hurtig før så bliver jeg svimmel. En tur til købmand kan være uoverkomlige. Når jeg kommer hjem må jeg ligge mig i flere timer før jeg kan noget igen. Sådan en kraftig ned tur har jeg lige haft fra den 12 Maj og indtil nu, hvor jeg stadig er mat.

Nu ville jeg skrive mit baggrund så kan du jo selv se hvad der sked i de sidste mange år.

Bording Skole 1980-1990
Jeg begyndte i skole, i 1980. Vi var 22 i 0B på Bording Skole.
Min skole tid blev et marit, på af grund at når skole klokken ringet ud, til frikvarteret, slæbte min klassekamraterne mig ned til nærmest klasseværelse hjørne. Hjørnet hvor man bl.a. kunne lege far, mor og børn.

Men det var ikke den lege, som de ville leget med mig, nej det var hænderne op eller bukserne ned. Umiddelbare lyder det som en harmløs leg. Men det var det ikke, for i leg ind gik både tavle lineal og pegepind, som skulle være en meget vigtig brik i deres leg.

Lineal blev placere i mellem benene på mig, hold oppe af 2 klassekamrater. En tre stod til højer med pegepinden. Og andre stod rund omkring. Hvor af nogle af dem holte vagt, ved døren

Lege gik ud på at kalde, mig mange grimme navne lige op i hovedt på mig, hvor imens linealen skar og bed mig i skridtet, Tog jeg hænderne op, to de buksserne ned på mig og begynde de at stikke dvs. ting op i skede på mig.

Gjorde jeg ikke det som de sagde hænder op, blev jeg slået over mine hænder og man hive mig i håret. Og man råbte mig lige ind i hovedet, med dvs grimme øgenavne.

Når lære nærme sig klasseværelse, blev der givet en komando. Og lineal og pegepinden forsvandt, og jeg blev hold fast i at skulle holde mund, Hvor imens de sagde at vi leg far mor og børn. Jeg var naturligvis meget bange for dem. Og jeg var tavs, det var ikke noget under at jeg nogle gange måtte havde tisset i bukkserne. Hvor der kom spydig bemærkninger.

Jeg var så bange at jeg ture ikke at sigte noget til læren, hvis de var på to hånd med mig.

Der gik mange måneder før de slæbte mig fra dette hjørne ud på gulvet og begyndet at sparke og prygle mig på den værst tænkelige måde. Jeg skreg højt af angst og smerte.

Ingen konsikvenser for de som udøvet mobning
Klokken ringe ind, men mine klassekamrater var så ophidsede, at de først stoppe da lære kom løbende ind i klasseværelses. Hvorefter vi skulle sidde i rundkreds og snakke om det. Også skulle det være glemt.

Vi blev sendt ud i skolegården i frikvarteret, og man havede sat en ekstra gårdvagt på. Mpbning stoppet ikke, selv i skolegården forsatte man, nu evt med de lege redskaber, som der tilsted, men de blev hurtig fjernet. Der blev beslutte at jeg skulle forflytte til 0C resten af dette skole år.

Hvilken betyder at jeg skulle gå i skole om eftermiddagen. Men jeg mødte alle mine gammel klassekamraterne på vej til skole. Jeg var altid anspændt og bange når jeg skulle i skole.

Men i 1 klasse blev jeg flytte tilbage til min gammel klasse. Både i timer og frikvarteret blev jeg drillet. Dog mest i frikvarteret. I timerne sad jeg op foran tavlen, men klassen værste rod sad bag mig og sparket og kaste med viskelæder efter mig, så det forstyret mig i undervisning.

I frikvarteret som for gik i skolegården, Blev jeg skubbet og kladdes grimme navne. Og kunne man komme af sted med, sparke uden efter mig, når gårdvagt ikke så dette.

Jeg blev sendt til skolepsykologen, som søgt at finde en forklarning på min psykologeske problemer på hjemmefronten. Uden at tænke på om det nu ikke var alle de mobriet, som i virkelighed kunne være årsagen til
de mange nederlag som jeg måtte gennem leve i min skole tiden. Enten i 1,2,3 og i 4 klasse.

For dum til at kunne være ind i klassenværelse i Dansk timerne
Men i 3 Klasse blev jeg sammen med, to andre svage elever fra klassen sendt, uden for døren af min klasselære. For at læse. Der var bænke og bord ud på gangen. Men der gik tit døre oppe og de runget og forstyrrende.

Lære kom kun nogle få gang ud hvis han hørte at vi larmet for meget. Ellers sad vi uden opsyn.
Jeg og Ina sad og ville gerne læse, men dette kunne vi ikke for Kaj. Han sad og tog vores bøger fra os. I det han ikke selv kunne læse. Det for gik sandsyndlig vis i flere månedere.

Min far blev vred
Men en dag får min far nys om det han gik op til skole inspectøren. Og klader over det. Og Ole Andresen ser noget forbavs ud, det anet han ikke forgik på hans skole.

Læren Huno Jensen, fik besked på at dette ikke tolores på skolen. Vi befandt os nu inde i klassenværelsen. Ned i bagerest venstre hjørne, bag ved en gulv opslagstavler. Der skulle vi så isted sidde og læse. Hvor imens han havde dansk diktat med den øvrie del af klassen.

Men en dag syndes Huno Jensen min klasselære, at han ville hjælpe mig ekstra ved at aftale at jeg skulle med ham hjem private. Hvor han og hans kone sad om aften og hjalp mig med at lave lekserne.

Det skede nogle ganske få gange, hvor efter jeg selv bad om at det skulle stoppes. Da det jo forværre jo bare mobningen, Og det kunne jeg ikke holde ud.

Blev bevillige specialundervising
Det er også omkring dette tidspunkt at man beslutter at jeg skal have specialundervisning. Jeg går nu i 4 Klasse. Man starter med Dansk undervisning. Og senere følger Matmatiken. (ca. 5-6 klasse). Her kunne jeg begynde at seriøs at mærke hvad konsikvensen af alt den mobning haved haft på min indlærning problemere i de bogligefag.

Mobbning forsætter nu også med at andre klassetrin, er med på den. Det for gik også på fritidshjemmet.

Jeg overfaldet en klassekamrat på fritidshjemmet
Det var omkring dette tidpunkt, Jeg blev lidt knorden. En dag på fritidshjemmet, hvor en af mine klassekamrat. Ikke kunne lade mig være i fred. Vente jeg om og knaldet en fuld voksen spade i hoved på hende. Og jeg var lige glad.

Fritimerne
Da jeg var så meget bag ud i det bogligfag rådgav min Engelsk lære mig, til ikke at vælge Tysk. Så når de andre haved Tysk havde jeg endlig fritime. Men min klasselære Jens-Jørgen. (Vi fik ny klasselære i 5 Klasse). Som også havde en fritime.

Tog mig og et par andre ned på hans værkste på skolen da han også underviser i Træ/metalsløjg. Hvor jeg kunne komme til at lave en cykel. Ud fra en gammel rusten en. Som jeg så skulle bruge på lejerskole. I 8 Klasse.

Dårlig arbejdesikkerhed og evt på drog sig en skade
Men i samme periode, skulle vi lave en lege - klaterhus til de mindste klasser. Men en dag fald jeg ned over en tyk tømmer bjælke fordi han ikke haved sikker arbejdested, han mente at vi kunne se os for.

Men jeg var jo optage og konsentret om at skruge en skruge i, så jeg tænke ikke på hvor jeg sad min fod. Og der men faldt jeg ned i et hul hvor der i midten var en tømmerbjælke, den ramte mig, skråt opad ryge og jeg fik blå mærker men det gjorde også meget ondt. Jeg kom til skolesygeplejseske.

Han skældte mig, ud for ikke havde set mig for. Selv om der blev efterfølgende blev sagt hvorfor man ikke midlertid ikke havde dækket hulet til.

Sexchikane i Fotoundervisning
I 9 klasse skule jeg som anden års elev have fotolære. Jeg kunne godt lide at arbejde med og have stort glæde ved. Men da jeg var den ene ud af 2 Piger på holdet. Imens reste var drenge fra 8 klasse, men de faldt det mere intersant at skulle undersøge mine krops dele en at følge med i undervisning.

Selv om jeg broket mig til læren, hjalp det ikke, lige så snart læren vente rygen. Stod de hurtig omkring mig.
Jeg have ingen chance for at kunne forsvare mig. Det gik så hurtig at de stod der tæt omkring. Jeg var jo seriøs interseret i undervisning. Men de tillod sig at skulle hive og rykke i mine bryster og nape min brystvorter. Desuden havede de deres finger oppe i min skede. Det var lange 2 timer om uge at skulle så model til i et helt år.

Jeg var led ved dette men jeg kunne ikke pjække for timen for jeg havede samme lære i andre timere på dag.

Gødvad Efterskolen 1990
Efter endt 9 klasse skulle jeg på efterskole, for sentudviklede. Der opleveler jeg en dreng, som ikke kunne holde fingerne for sig selv. Han var mere villige til, at ville I seng med mig. Og han var samtig meget stærk, I hans højre arm. Som ingen os piger kunne hammle op med.

Han var nemlig så handicapet. At han kun kunne bruge denne arm. Det var alle piger han gjorde det over for, og han havde en meget kort hukommelse. På ca.10 sec. Før han havde sin hånd I og omkring min lår.

Derudover kunne drenge ikke, over holde regle om, at de ikke måtte opholde sig på pigegangen. Og man kan være sikker på, når man skulle I bad, stod der drenge lige en armslænge fra en, og over beglode en. Og man kunne heller ikke klæde sig på, eller skifte tøj, uden at man var til beskude for en flok drenge.

Lærene sad mest på læreværelse, og drak kaffe/tea. Og efter min mening temlig lige glad.
Det er mærklig, at man som pige var nødtil at skulle tage p-piller, når man skulle på efterskolen. Selv om at det var forbud, at gå I seng med hianden, det var bort visning grundlag. Og der gik næsten ikke en dag, hvor vi ikke fik besøg af Falk. Som skulle hente en med sygbil.

Føglte sig truge af en bande udefra.
Og samtid skulle man også gå rundt, og være nervøs om, man blev fanget af en bande uden for skolen. Fordi de havde set sig vrede på skolen elever. I dette, året forinden hvade være et opgør imellem banden og elverne. De have jaget banden ud af skolen. Da banden kom for, at ville voldtæge pigerne. Og man have efter sigende, prøvet at finde og fange banden. Både politie og forstanderne uden hele.

Alt dette kom, først frem efter 1-2 månedere ophold på skolen. Da min mor valg, at tage mig ud af skolen, fordi jeg var ved at gå ned. I det jeg aldrig havde en øjeblik fred fra chikane eller mobbing, fra de andre klassekamrater. På skolen.

Men også fordi flere af dem, som gik på skolen, kom fra miljø som eks. Østerbro og Vesterbro I københavn,
der var et eksempel på en pige som var meget voldig. Og det gald også drenge, som kom fra familie med problemere. Hvor familien ikke, kunne styre deres børn.

Skolen kridtseret min mor, for at hun ikke have taget højte for, at dette var den rigtig skole for mig. Men min mor mener, at det ikke er alt man, kan se på et åben husdag. At skolen skulle have disse problemere. Da man hold sådan noget skjult for os.

Andre muligeheder isted for efterskolen
Derefter kom jeg hjem, og gik I nogle uger før en skolevejlere kom forbi. For at finde ud af hvad jeg så skulle, I sted for. Vi besøgte flere andre kostskoler, men jeg havde ikke lyst oven på denne omgang, at skulle på kostskole.

Så det ente med, at jeg kom på en 3 månde kursus, på AMU-center. Et kursus som består, af et EIFU-kursus: Hotel og Resturation,Svagstrøm,Textil og Beklædning, Strikketeknik, Jobsøgning, samt 4 ugers erhvervspraktik.

En uheldig jobsøgning
Efter dette kursus, gik jeg der hjemme I 8 måneder, men I den periode prøvet, min far engang at søge job uden, at sætte mig ind I, at det var det, som han havde gang I. Det forgik sådan her.

Han kom ind, og hev mig ud af seng, og sagde at jeg skulle tale med en dame I telefonen. Jeg var noget sindsforvirrende. Og spurte ham hvorfor, uden at få et svar. Det skulle jeg bare, og det gjorde jeg så. Vi kom til samtale, men jeg var stadig væk ikke sikker på, hvad der forgik rund om mig.

Jeg fik heller ikke, jobbet og min far var sur, og skuffe på mig. Men han forstod ikke, at sådan kunne man da, ikke bare søge et arbejde. Jeg havde lige været på et kursus, hvor jeg havde læret, at man skulle sætte sig grundig, ind I hvad man søger.

Hvordan man presentere sig. Alle disse vejledninger blev der ikke overholdt. Når selv den, som skulle havde jobet, ikke engang var informeret på hvad der forgik, er det jo naturligvis at man kunne se på mig, at jeg var rund på gulvet.

Mit første job og mit første møde med helbreds problemere
Men efter 8 måneder fik jeg arbejde, via min moster, Hun var hjemmesyerske, for Arnet trikotase. Og jeg skulle I den, forbindelse side og sy sammen med hende. På ca. 30 år gammel maskiner. Og en almindelig kontorstol. Som også var gammel.

Men det variede kort, før hun trak sig tilbage, da der ikke var så meget at lave, men også fordi hun ikke kunne mere. Under denne tid fik jeg problemere med ryg og lænd mest det sidste.

Men ca. 2 år senere, ville hun ikke have mig, til at sy oppe hos henden mere, så jeg fik nogle maskinere hjem til min forældres hus. Hvor jeg så syget I ca. 3 år.

Jeg viste ikke, hvad jeg ellers kunne lave. Man skal jo huske på, at min skole tid ikke var så meget succes ved. Jeg kan jo godt se I dag, at jeg skulle havede stoppet før, men hvad gør man, når man ikke kan, se man har andre muligheder for jobs.

Kamp for at få en fyreseddel efter en betalingstandning
Så en dag I 1997. Var jeg til fødelseldag, hos min kusine og hun fortale mig, at min chef var gået I betalingstandning, uden jeg viste noget. Og der var gået 2 måneder uden arbejde. Jeg levet af min mors gryder. Det skal sigde, at jeg stadig bode der hjemme. Jeg også blev underbetalt, hos min arbejdeskiver, men der kunne ikke gøres noget, da man som hjemmesyerske, ikke har samme rettigheder, som dem der sad på fabrik. Sagde min sagsbehandler hos min fagforbund.

Men jeg var dog, I fagforning og de hjalp mig med, at få en fyreseddel, men der skulle gå endnu 1½ månede før den var I hus. Så jeg kunne få min kontanthjælp. I 14 dage.

Mit andet job. Men mit første møde med voksenmobning
Da jeg fik arbejde på Belika strikkevare fabrik. Det var hård, for både lænd og skulder. Men ikke mindst for finger. Jeg var ansat som skillder. Jeg havde ikke være ansat I mere en 4 dag da min cheft kom over fussend mig, Han mente at jeg var for uduelige til mit arbejde. Jeg gik på toilet hvor jeg sad græd af chok,

Og hverdag han gik forbi mig gav det et gib I mig. Da jeg fortale det til min nærmest kollegaer. Sagde hun at jeg var ligeså god til det som hun var, og hun havde være der I over 30 år. Men angsten have skime sat sig.

Arbejde består I, at tage skillede tråden ud I mellen hver ærme eller ryg/forstykke. Når det kommer fra strikkeriget. Som lå I lokalet bag mig.

Han var ekstrem kontrolere, I hvordan jeg skulle udføre mit arbejde. Det passe ham ikke, hvis jeg fandt på en måde som kunne gøre mit job letter for mig selv. Et hvert form for selvstændig intertiv til at få en haste order ekspadere. Som man fik besked på, fra en anden kollega, og som skulle vider gives, Måtte man ej forlade sin plads for at gå hen til den kollega, som skulle udføre opgave. Og hvis jeg selv to intertiv til at kunne starte på at lave den order, fik jeg en verbale ruffel for dette.

Jeg havde dette arbejde I ca. 6 måndre, så var der ned gang I salg og prodution. Hvilken var et held for mig så slap jeg for den utrykhed, som chefen have givet mig.

Dagpenge perioden og fik lært at skrive og stave
Men det var lige nok, til at jeg kunne få dagpenge. Derefter gik jeg I 9 måneder, før man efter loven skulle aktiveres. Jeg forsøgt at finde arbejde. Men det var jo I 90'erne hvor det var svært tider at finde arbejde. Særlig hvis man, både er dårlig boglige uddanet og ufaglært.

Jeg begyndte på AOF heldagskoen for Ordblinde. Det var her jeg fik lidt mere, styr på det skriflige dansk.

Det gav også, mig indsigt I, at den specialundervisning, jeg fik I folkeskolen, ikke var noget være I forhold. Jeg lærte mere fra 10. August – 18 December 1998, en jeg rent faktisk lærte I folkeskolen, I dansk alene.

Kunne nu stave og skrive så det kunne læses
Nu kunne jeg skrive, så man kan læse det. For den gang, havde jeg en penneven fra Horsen.
Og hun var chokeret, over hvor meget, jeg udviklet mig I skriflige dansk.

Igammel tid blande jeg rund I ordklasserne og stave som sigde, og bytter ord om, samt blandt runds på nutid og datid. Og tegnsætning eksisterne ikke.

Når jeg kan sigde dette, er det fordi, at for ca. 5 år siden, fandt jeg nogel notater, frem fra min folkeskole tid. Og jeg havde selv, vansklige med at læse hvad jeg skrev. Ikke fordi man ikke kan se bokstaverne, men på grund, af det jeg lige har beskrevet.

Anden omgang noget skuffelse
Jeg kom efterfølgende, på endnu en heldagsskolen, men nu I Silkeborg isted for Herning.
Men der forgik undervisning, som I folkeskolen, så det fik jeg ikke meget ud af dette ophold.

Efter følgende skulle jeg på plusgruppen. Det var mest som. en opbevarning sted for arbejdesløse. Jeg var der I ca. 4 måneder. Undervisning eller hjælp var ikke noget af. De ansatte var der for at overvåge om man søgte arbejde.

Mit første møde med at lave websider
Lidt undervisning var der, men det kunne dog, sammles til at vare ca. 5 uges konsentret.
Det bestod af fordrag, Lave en Avis, EDB undervisning, HTML kodning, Billedbehandling, Textbehandling Og Internet.

Fik viden til at tabe mig
Derefter skulle jeg så på Idrætsdaghøjskole I Hammrum. På et storpige hold. Hvor vi skulle lære noget om fedfattig mad og motion.

Gik ned med flaget og røg på bistandshjælp
Vi skriver sommeren 2000, jeg fik 3 måneder til at finde et arbejde, ellers røg jeg ud af dagpengesystemmet.
Det lykkes mig ikke at finde job. For de job der fantes skulle man enten være uddannet til eller have manges års erfaringer I. Jeg kunne jo ikke opfylde noget af disse krav.

Jeg gik ofte ned psykologisk om torsdag, og kom først op om søndagen. I den jeg læste avisen fra Onsdag og fredag. Og det gjorde ond på mig, at der ikke var noget.

Jeg prøvet også at ringe rundt uden gav resultat, så jeg røg ud af dagpengesystemmet, og lige over på bistandshjælp. Og da jeg ikke bode hjemme mere. Blev økonomien noget stram.

Jeg blev vred på min sagsbehandler for førstegang
Min sagsbehandler. Ville havde send mig på højskole. Men det modsage jeg, fordi det havde jeg ikke råd til. Hun var så fræk at sige, at jeg kunne sigde min lejlighed op. Og der blev jeg sur.

Først er det ikke ligesådan til, at finde en anden lejlighed I Bording, også skulle jeg gå på skole, velviden om at jeg var hjemløs, når jeg blev færdig. Dette kunne, jeg ikke psykologisk leve med.

Det er ikke fordi, jeg ikke kunne tænke mig, at gå på højskole. Men mere fordi, at man ikke ønske at dække, de mere udgifter der er I forbindelse, med sådan et ophold, for at sikker at jeg havde noget at vende tilbage til. Trykhed er en meget vigtig, ting for mig, nok fordi alt det lort jeg har været igennem.

And omgang på idrætsdaghøjskolen
Så efter noget tid, kom jeg så I sted tilbage på Idrætsdaghøjsskolen. Hvilken også var ocay. Men anden gang, er ikke helt det samme.

Da der ikke, var noget nyt at lære. Men også fordi jeg var på et hold med lidt for mange pyllerøve og brokhoveder. Mange havde, hvis nok glemt, at de ting som vi skulle, lave var til passet til vores begrænsninger og evner.

Aflarnings kursus og praktikforløb
Efter fuldt et ophold på Handy Job. Det var mere død sygt, at sidde en helt dag og lave ingen ting. Bare vente på, at de som kørte projekte fandt nogle Praktikforløb. Ind imellem skulle vi pakke bånd I små poser. Det er da også ocay.

Men de kunne, godt varie det noget mere. Man bliver både træt og søvnige af kun pakke sort/hvide bånd, den en dag efter den anden. Det ville havde være fint, hvis det var I flere farver og andre ting, som skulle pakkes. Eks. Postkort, Kataloger, Knapper osv.

Jeg var også en dag, over på selve granvængets beskytteværkste. Hvor jeg pakket hjule og skruger I en pose.

Abejdet var ocay, men jeg ville ikke passe ind, I sådan et sted. Ikke fordi jeg ikke, kunne trives der, med et sådan et arbejde, men mere at jeg har et for stor IQ og er for hurtig. Hvilken kunne betyde, at jeg kunne knække flere af de andre, på værkste Psykologisk.

De 4 praktikforløb og blev hængen på den sidste
Jeg kom ud I 4 forskellige parktik forløb. (Fakta, AV-form, Rosenlund Centret og Super Gros).
Jeg blev hængende, hos Super Gros. I 6½ år. Det første 3 år var godt. Jeg havde en god leder og kollega.

Beviliget fleksjob
Den 1 Oktober 2003.

Mit andet møde med mobning
Men så en dag, kom Tommy Knudsen fra en anden afdeling. Og han skulle være den ny mellemleder efter Kurt Ole Andresen han gik af på pension, han var den som havde lært mig op.

Så kom problemerene, at komme Tommy begyndte at jage og mobbe mig. På en sådan måde. At jeg knækket flere gange, sammen psykologiske. Han var grunde til at min kærligheds liv gik I stykker og at jeg I dag har miste mit job. Men også at jeg har de mene som jeg I dag lider under.

Han kom flere gange, med dumme bemærkning, som ihverfald ikke høre nogle steder hjemme.
Jeg kunne, til sidst ikke stole på ham, og jeg fik mistilidt til ham I sådan en grad, At jeg I dag hader ham.

Nødråb som ikke blev hørt
Jeg måtte den 13.12.2007. bede Kurt om at overbringe, en trusle om tæsk hvis Tommy ikke ville lade mig være I fred. Og at jeg ville ønske at jeg vandt I Lotto, så jeg kunne være I fred.

Selv denne nødsråb, blev ikke sådan rigtig hørt. Tommy har for mådet, at fremstille sig selv som en sød og artig pernible person overfor ledelsen, og de hoppen på den. En ung pige på 33 år ville ikke sidde, og sigde noget sådan, hvis det ikke var tilfælde, at hun følge sig meget chikaneret.

Hjælper ikke at give en anden overorden ansvar, når den gammel karinari fugel ikke kan holde mund.
Og at arbejdespresset var forhårdt. Det hjælper ikke noget at give henden, en anden kontakt person på pladsen, når den gammel ikke kan eller ville. Forstå at han har gjordt sig selv, til grin og er blevet utroværdig, over for sin underordene. Selv om han er en mellemleder.

Miste tilid til Tommy Knudsen og fant ham utroværdig
Jeg kunne til sidst ikke tage, noget af det han sagte alvorlig, for jeg viste ikke om han lade noget til eller trak fra. De beskeder han evt. Skulle give vider til mig.

Jeg havde ham mistækt for at bevist, at tilbage holde informationer. For så senere, at have en ligal grund til at overfusse mig verbalt.

Også fremstille det over for Kurt Christensen [Terminalchef], at jeg var trosige og ikke gjorde hvad jeg fik besked på. Så man fik intryk af at jeg ikke passet mit arbejde.

Andre så også hvor dum han var
Jeg var jo ikke den eneste, som havde noget imod Tommy. En overgang havde vi folk fra granvænget, over for at pakke vin flasker på Paller.

Der var en dreng, som er meget mere overvægtig, en mig, og som også har problemere med rygen. Han kunne tilsidste ikke klare presset fra Tommy Knudsen. Og han valge fra. ca. 8 måndre før jeg skulle stoppe.

Det blev ihverfald nævnt, af de andre. Men det blev ikke tage alvorligt, nok af hverken Tommy eller ledelsen. Man tog det mere som en joke.

Vi fik så 2 piger fra kommunen. Ud for at de skulle pakke vin I stedfor folkene fra granvænget.
De piger var der ca. ½ år. En af pigerne snakke jeg med. Jeg kan ikke huske hvordan, vi kom ind på Tommy. Men hun var også, klar over hvordan Tommy var. Og hun fortale mig, at hvis Tommy blev for meget, tog hun bare nogle flere sygedage.

Begge pigerne var stoppet før jeg. Det kan godt være, at de have fejl. Men dette ville ikke undre mig at Tommy havde en finger med I spillet.

Han har gjordt dette før med success
Skulle jeg tage nogle af de udsagn, som jeg har en nært stående ven. Så skulle han have gjort live, surt for mange mennesker, Igennem de sidste 25 år, som han har været ansat I firmat.

Men jeg ville dog ikke betvivele, at der kunne være noget, om snakken. Efter hvad jeg selv har oplevet det med ham.

Som det også fremgår af min journalark, kan jeg se at man hverken fra arbejdespladsen eller Kommunen, har kunne tage min udsagn for gode vare, man har troet mere på Tommy Knudsen udsagn, en man var villige til at ville undersøge, om der kunne være bare lidt, sandhed fra min side.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 20-05-2009 kl. 14:02.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SB ville indstille til §18 men nu afslag på §17 Sandie75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 26-12-2010 21:50
Hvad ville i gøre? Sabrina K Spørgsmål ang fleksjob 14 11-08-2010 23:32
Hvad ville I gøre? hla72 Accept fra vores omgivelser 29 07-04-2010 10:15
Ville du melde dig ind her ??? Stella Dit og Dat 7 17-01-2007 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension