K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2012, 17:35   #11
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvis overførselsindkomsterne reguleres efter prisstigningerne - pristalsreguleres - kan det blive en fordel i stedet for som nu efter lønstigninger minus bidrag til SATS-puljen..
http://epn.dk/samfund/politik/articl...ce?partner=pol


Nordeas forbrugerøkonom ( Ann Lehmann Erichsen ) , er særdeles manipulerende i sine udtalelser , stol ikke på hende over en dørtærskel.

Hvis vi isoleret set ser på løn- og prisudviklingen over de seneste par år , er udtalelserne som sådan sande nok.
På den lange bane er der imidlertid ingen tvivl om at stigningstakten i lønudviklingen overgår inflationen.

Ann Lehmann har i sit fordrejede regnestykke , nøjedes med at trække tallene fra en lavkonjunktur ud.

Historisk findes der massevis af eksempler på at lønnen i en kortere årrække , ikke har kunnet følge prisstigningerne ( under lavkonjunkturer ).

Skal et sådan regnestykke have nogen form for troværdighed , kigger man ikke 2 år tilbage i tiden , men flere årtier.

Hvis forslaget virkelig skyldtes et reelt ønske om at ”sikre” borgere på overførselsindkomst , hvorfor beregner regeringen så at indgrebet vil medfører besparelser på 7,5 milliarder kr de kommende syv år

Og var regeringen oprigtig i sine hensigter , hvorfor så ikke bare lade overførselsindkomsterne følge lønudviklingen som nu , dog med den tilføjelse at de som minimum skulle følge prisudviklingen ?

Det bør også give stof til eftertanke at Cepos har svært ved at få armene ned .
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 18:07   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
har lige siddet og set news...det ser sort ud for os fattige ..men tirsdag fremlægger de det hele..men umidelbart ser det ud til det blir os der kommer til at betale.

venstre vil ikke være med som det er nu..
så må vi se med enhedslisten

jeg er også meget sur - da jeg er boligejer..ikke at jeg fatter vi altid skal straffes..vi betaler iforvejen ting lejere ikke gør

savner nu den gamle regering..

politiken skrev også der blev ødelagt mere end godt er

hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 19:20   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
I tvavisen til aften kaldte de det, at "Overførselsindkomsterne beskæres"... Og havde et eksempel med èn på sygedagpenge, der ville miste 85 kr om måneden http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-avisen-1830/43464

Jeg er virkelig chokeret over, at de end kan tænke på at tage for dem, der uforskyldt ligger ned for at give til dem, der har...

Sidst redigeret af Risa; 25-05-2012 kl. 19:24.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 19:30   #14
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Eneste sted de rammer de rigeste, er på chekken, hvor de fjerne noget af det for dem der tjener over 7xx.000 kr
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 19:31   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det er jeg også...min mand tjener godt og han vil få mere pga.topskatteloftet... MEN som han siger det er jo ikke fair over for de mindre formidlede - overførselsindkomstfolket...

og så af den regering..det havde vi ikke troet om dem..favne bredt og løfte i flok..jo jo

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 07:23   #16
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Der siver flere og flere detaljer ud ud, om hvad skattereformen kommer til at betyde for dem uden for arbejdsmarkedet:


Citat:
Ledige skal betale i skattereformen
Citat:
Regeringen vil tage tre milliarder kroner fra førtidspensionister, dagpenge- og kontanthjælpsmodtagere, som de ellers ville havde fået i regulering af deres ydelser over de næste 10 år. Det skal ifølge skatteminister Thor Möger Pedersen (SF) sikre, at det bedre kan betale sig at arbejde i en situation, hvor lønmodtagerne har vist ansvarlighed og indgået overenskomster med stor løntilbageholdenhed.
Citat:
Til gengæld vil regeringen bruge 1,1 mia. kroner på at give en økonomisk håndsrækning til de fattigste pensionister.

»Vi vil øge indkomsten for nogle af dem, der har allermindst i vores samfund. Ældrecheck og pensionstillæg ændres, så de pensionister, der har mindst, får 5.250 kr. mere før skat om året,« siger Thor Möger Pedersen.
http://www.b.dk/politiko/ledige-skal...attereformen-0

At der skal være en gulerod ved at arbejde er ok. Men dét jeg så ikke forstår er, at ftp'ere åbenbart også skal straffes for at være syge og piskes i forventning om, at de så "tager sig sammen" og får arbejdsevne...?!

Og regeringen glemmer vist, at ftp'ere rammes på lige fod og lige så hårdt af alle de nye afgifter og skatter, der just er indført. Når prisen for varme, el, ost og salatolie stiger for dem i arbejde, ja så stiger den jo også for dem uden arbejde. Så for dem i arbejde tager de med den éne hånd og giver med den anden, men hos dem uden arbejde (her nu åbenbart specielt ftp'erne) tager de med den ene hånd - og tager også med den anden hånd... Dét er da ikke "fair"...!!!

Og så har jbo været ude og markere sig igen:

Citat:
Jubel hos Joachim B. Olsen over skatteministerens accept af Carina-effekten.
http://politiken.dk/politik/ECE16375...enstrefloejen/

Hvor jeg dog er træt af dén historie med "Carina"...! Den har skadet debatten SÅ meget, og bruges nu både af Möger og jbo som argument for at ramme de svage Hvordan mon "Carina" har det med, at hun og hendes historie har haft sådanne konsekvenser...? Hvordan mon Cekic har det med, at have skadet debatten så meget...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 08:38   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er også ved at være godt og grundig træt af S og SF

der skal være en gulerod for at arbejde, det kan man jo hurtig være enig om
Men at pengene skal tages fra dem som har fået tildelt en FP netop fordi man ikke kan arbejde
den er jo helt ud i skoven
jeg har været uden offentlig forsøgelse i 2 år, jeg kan kommer jo ikke i arbejde fordi
ens beskæftigelse foredrag bliver sat op¨eller skal betale mindre i skat
jeg kommer kun i arbejde hvis der sker et mirakel og mine 9 diagnose forsvinder

s og SF er med til at nedgør alle på Førtidspension, de gider jo ikke og lave noget
det er åbenbart blevet deres holdning
synes det er bliver bare værre for hverdag den regering er ved magten

desværre fik jeg ret i alt hvad jeg sagde, inden de kom til magten
men at det bliver så slemt havde jeg dog ikke set komme
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 10:00   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er også træt af den regering..glad for de ihvertfald ikke fik min stemme...

men mage til dårligheder ska man lede længe efter...de er godt nok langt ude med hvad de lovede folk - og hvad ´de gør...det er skræmmende...

håber de fåør en på TUDEN...som om sukkeret og fedtet er billigere for os ftp-er...hallo...for alle der handler er prisen den samme..jeg ka da for fan... ikke gøre for jeg har været ude for en arbejdsulyke og IKKE KA MERE...

tror de det er for sjov man blir undersøgt i hov... og r.. for at få ftp ida og overhovedet ikke må ha noget arbejdesevne tilbage....vi ka jo ikke - gulerod el.ej...
det er godt nok fejt....

heldigvis er jeg sønderjyde og handler 95 procent i flensborg og skal nok klare mig...men ka man andet end handle på den anden side...det bestemmer jeg heldigvis selv..

men varme,strøm,affald og så videre - det bestemmer jeg ikke selv - jo jeg ka sidde med tæppe og starinlys for at spare..

jeg troede virkelig ikke det ville blive SÅ DÅRLIGT når de røde kom til...de tænker jo på de svage..jo jo

hilsen en sur ftp -er
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 14:44   #19
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Enhedslisten stemmer naturligvis nej til en skattereform der indeholder forringelser for dapengemodtagere , førtidspensionister og andre på overførselsindkomst.
Tilsvarende gælder den kommende fleks- og førtidspensionereform.

Det hjælper dog alt sammen meget lidt , hvis partiet efterfølgende blåstempler forringelserne i forbindelse med efterårets finanslovsforhandlinger.

Jeg håber partiet står ved deres ord :

Citat:
Ikke fantasi til en finanslov
Op til og omkring landsmødet i Enhedslisten sendte partiet en advarsel til regeringen.


Partiet truer med at stemme nej til efterårets finanslov, hvis regeringen hen over året indgår reformer med de borgerlige, som ifølge Enhedslisten går ud over de svageste.

»Hvis regeringen laver en skattereform med højrefløjen, hvor en ændring af reguleringen indgår, så har jeg ikke fantasi til at forestille mig, at vi kan lave en finanslov sammen. Vi kan overhovedet ikke gå med til det her«, siger Johanne Schmidt-Nielsen.

http://politiken.dk/politik/ECE16381...er-regeringen/
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 16:00   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
dette forslag

Førtidspensionister, der er på ordningen fra før 2003, får mulighed for at komme på den nye ordning. Det vil ifølge regeringen hjælpe cirka 60.000 førtidspensionister, der vil få op mod 10.000 og 15.000 kroner mere årligt

her skal man alså passe rigtig meget på

hvis man er på lav eller mellem pension før 2003, så svare det ikke til en pension efter 2003.
ergo hvis det bliver vedtaget at kommunen skal kigge på alle sager efter 2003
så kan disse personer risikere og få frataget deres pension

der er altid en bagtanke når s og SF kommer med forslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den nye skattereform i mere letlæseligt form Abraxus Politik og Samfund 5 18-09-2012 13:05
900.000 taber på skattereform Risa Politik og Samfund 14 06-09-2012 13:40
Radikal kritik af skattereform Risa Politik og Samfund 7 02-07-2012 22:45
Skattereform - førtidspension?? heltinde Politik og Samfund 21 01-07-2012 01:47
Ledige skal bidrage til regeringens skattereform Webmaster K10 Nyheder 0 27-05-2012 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension