K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2009, 10:05   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
PFA Pension / Førtidspension

Hej alle...


Håber at I nyder sommeren derude... Jeg gøre ikke...

Har simpelthen så mange smerter hele tiden. Har lige været en tur på skadestuen igår.
Nå..men jeg håber at nogen kan hjælpe mig med mit spørgsmål.
Jeg er lige blevet ringet op fra PFA Pension, da min sag vedr invalide pension stadig kører... Og jeg stadig får mdr invalide pension udbetalt.
Men nu når min sag drejer mod FTP, bliver jeg så "trukket" i min private PFA Pension fra min førtidspension penge. Dvs modregner kommunen min PFA pensions, og så udbetaler pengene???? Det vidste PFA Pensions´s sagsbehandler ikke noget om...

Eller er min PFA Pension min privat forsikring, og jeg får både min PFA Pension og samtidig min førtidspension fra kommunen.? Uden at den bliver modregnet? Når min sag er endt..????

Ellers vil PFA PENSION´S sag jo være lige meget...
Håber at nogen kan hjælpe?

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 11:07   #2
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Hej Sonia

Først og fremmest god bedring og håber dine smerter aftager så du kan nyde sommeren og tiden videre fremover.

Jeg er selv på vej til at ende på førtidenspension og har min pensionsopsparing i PKA pension. Jeg vil modtage et beløb årligt fra dem.

Jeg vil modtage 70000 kr. årligt fra PKA. Dette beløb vil indgå i beregningen af min førtidspension som bliver beregnet udfra min status som enlig.

Jeg har undersøgt mig fremtil at for mit eget vedkommende er der en grænse på 60000 kroner jeg må modtage fra privat pensionskasse før jeg bliver modregnet.

Det beløb jeg vil blive modregnet pr månede er ca 300 netto kroner.

Håber dette kan give dig lidt svar på dit spørgsmål.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 19:43   #3
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hej

Det var da en lettelse af at høre. Jeg troede at de vil modregne hele beløbet.
Så jeg i sidste ende kun vil få min førtidspensions "beløb" udbetalt. Fordi så vil da jo ikke være nogen mening i at have en privat invalide forsikring.

Men i min sag sagde sagsbehandleren hos PFA pension at jeg vil løbende få udbetalt invalide pension såfremt jeg bliver ftpensionist. Og ingen engangs sum. Da min forsikring er for høj. Så jeg ved ikke hvem jeg skal spørge.. Da burde jo være en loft.?????

Nå, men det bliver spændende at se hvad min sag ender med. Jeg må spørge mi sagsbehandler på kommunen...?? Tror du at hun ved det????

Tak for hjælpen. og en god sommer.

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 21:40   #4
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hej Sonia

Du kan prøve at beregne din førtidspension her:

https://pensionsguiden.borgerservice.dk/

Der kan du indtaste både hvad du selv får og hvad din evt. ægtefælle tjener.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 22:57   #5
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak hr.luko.

Men min koncentrations evne er så lav, at jeg slet ikke kapere at beregne det selv... desværre. Det virker helt uoverskueligt.

Og jeg som har været bankrådgiver i sin tid... Vild hvad en ulykke kan gøre..

Men tak for hjælpen. Det er rart at I gider at hjælpe. Tusind tak

Knus

sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 18:53   #6
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis du har mod på det, kan du jo sende lidt oplysninger om hvad du får fra PFA og evt. hvad din ægtefælle tjener, så skal jeg nok beregne for dig (send det som en privat besked)
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspension/industriens pension clabechsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-04-2013 12:57
Førtidspension og Industriens Pension pkpedersen Alt det andet 4 26-06-2011 08:40
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
førtidspension + beskæftigelse = mindre pension? jeromaka Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 01-12-2010 19:03
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension