K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2010, 22:19   #21
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Anden Aktør

Hej Buster tak for dine tilbagemeldinger, om du er paragafrytter eller ej ved jed ikke. Dog ud fra dine indlæg tænker jeg mere på en skeptikker med en sund og naturlig skepsis. Det gælder på flere niveauer, herunder i forhold til undertegnede som privat socialrådgiver.

Jeg har derfor brugt nogle dage på at tænke og reflekter over hvad og hvor meget jeg havde lyst til at fortælle her på forum. Resultatet blev jeg skal blive ved at være åben:

I 1993 blev jeg beriget med en dejlig søn, der bare fungerer rigtig godt.

I 1996 blev jeg beriget med en dejlig datter, det viste sig imidlertid hurtigt, hun var født med hjerneskade og livstuende epelisi. De gange vi har kørt med blå blink kan ikke tælles på to hænder.

Da hun blev konfirmeret kom hun på døgninst. der var nogle der ville lege med hende, hun fungerede og fungerer som en på 5. Bekymrende i forhold til reform af førtidspensionsregler.

Når et meneske bliver 18 er man pr. diffination myndig i dette land, hun skulle således skifte bosted. Det lykkedes at finde et nyt sted, hvor der også var døgnvagt.

Vi havde som forældre sparet 136.000,00 kr. sammen, så var der da til nye møbler m.v. Dette var oktober.

Foråret det efterfølgende år blev vi kontaktet fra bostedet, hvad hun skulle lave i feriern? hun havde jo ikke selv penge til en ferie, (efter 9 måneder 136.000,00 kr. væk?).

Instituationen havde f. eks givet hende en julegave i form af en balkjole, som ville gøre deltagerne i vild med dans misundelige, hun havde bare selv betalt for den; Derfor er jeg nu økonomisk værge og skeptikker.

Derfor er jeg ikke paragfrytter, men nørd og hader uret. Jeg modtager også kun 2 sager pr. uge, fordi jeg kræver tid til at fordybe mig i både sag og menneske. derudover tager jeg en halv til hel sag uden beregning, alt efter hvad jeg kan klare om ugen.

Alle sager jeg tager forudsætter at jeg må læse alle akter igennem, vurderer jeg der er en mulighed for borgeren at komme igennem tager jeg opgaven. Betingelser hvis jeg tager en sag: 2 timers forudbetaling, kommer der ikke et resultat med fordel til vedkommende, ikke yderliger betaling.

MVH
Den frie socialrådgiver Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 22:52   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
FCV-J ja og så kommer jeg igen og leger lyseslukker

ja ja kan ikke lide det og overvejede lidt at melde tråden til web og så lade ham tage den her ... men men

FCV-J kan kun sige hatten af for dig og jeg syntes du er alletiders at have med her på siden ...

Desværre oplevede vi forleden dag at en anden gruppe var inde og lægge navn nummer og andet godt så folk kunne ringe til dem med deres sag, de tog også NOGEN gange penge for det ,men tog OGSÅ gratis sager ...

Web og admins (som pt er rejst fra os på ferie den ene af dem .. HA siger jeg bare skal de have ferie ) he he har rigeligt at gøre her på siden og når der dukker nogen op som engang imellem tager penge for det og engang imellem ikke gør , hvordan kan vi så vide om det er en bruger på K10 der er en af de der engang imellem penge (nogen der kan følge mig ?? )

Det korte af det lange er ... det må ikke koste en krone for en bruger af K10 at hente hjælp herfra siden, og det så hvad enten det er i tråden ved andre bruger eller ved at kontakte en af de sagsbehandlere eller rådgivere der er på siden ...

jeg har ingen uddanelse men jeg kan for det meste mit stof (på nær når jeg trænger til ferie ) jeg har også prøvet at sidde og rode med andre folks sager og det er også lykkedes en del gange ... MEN det har aldrig og kommer aldrig til at koste noget ... så jeg ved fra webs side at alle er velkommen til at hjælpe til her på siden ... det bedste er hvis det foregår i trådene , nogen gange oplever man bare at en sag rammer så dybt at det ikke kan klares i trådende og man hjælper bagom også (og ja man ville ønske at man kunne hjælpe mange flere ) men man skal huske at jo mere man hjælper privat jo færre gode råd og oplysninger vil det komme ud i trådene ...

Så derfor er det en god ide hvis man får eller hjælper bagom at den der får hjælpen lige i korte træk fortæller sin historie og hvad man har gjort for at få det til at køre (så kan de andre lære lidt og få gode input ... )

FCV-J jeg læser din historie og jeg forstår dig og hatten af for dig du er alletideres ..

jeg håber at du også forstår mig (også set i lyset af at de "andre" hjælpsomme private der kigger forbi ) når jeg siger hvis en bruger her på siden oplever at nogen andre her fra siden opfodre til at give penge eller andet så kontakt omgående webmaster for uanset hvor sød og skattet en bruger dette er , så vil vedkommen blive bannet med det samme ...

K10 ER IKKE OG BLIVER IKKE EN SIDE DER ER BASERET PÅ BETALING

hverken på den ene måde eller den anden måde ...

jeg er bare bruger her på siden så derfor opfodre jeg til at man kontakter admin eller web så disse kan tage aktion ...

FCV-J jeg håber og tror ikke at du kunne finde på at bede om betaling MEN for en sikkerhedsskyld vil jeg lige gøre dig opmærksom på reglerne igen...

Selv om jeg ikke er andet end bruger på siden her mere så er den og bliver altså noget specielt for mig (grundlægger af siden sammen med web ) og derfor ved jeg at den her side er lavet ud fra moral -empati og fordi vi var så inderligt trætte af at uanset hvem vi spurgte om hjælp så var ordet penge det første der kom op,...

Siden her skulle gerne være eksemplet på at vi sammen kan meget mere og kan nå meget længere og at der stadig er mennesker derude der gerne vil hjælpe hinanden uden at det skal koste ....

og lyder jeg lidt mistænksom og lidt paranoid så er det fordi jeg er fanget på Lolland ha ha .. nej så er det fordi jeg her på det sidste har set feks private prøve at komme ind på siden og se om de kan få betaling for deres ydelser og fordi jeg ved at web på trods af at han nogen gange har tænkt på at kaste håndklædet i ringen , fortsætter ud fra tanken om at der er brug for siden og der stadig er en god tanke med siden og gode mennesker på siden , og en ting jeg ved med sikkerhed så er det at hvis det bliver en god arbejdsplads for de private og man her kan hente kunder , ja så er den her side ved at miste sit mål og så kan den lukkes ....

og nu skal det ikke kun være FCV-J som det her går ud over (han lægger trods alt kortene på bordet) men jeg kan kun opfodre bruger som på den ene eller anden måde bliver opfodret til at betale om at rapportere det med det samme....

Det var vist det ....
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 23:06   #23
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
betaling

Hej Heidien, tak for dit meegt lange indlæg. Når jeg ikke skriver før skyldes det flere ting, men først og fremmest jeg havde brug for at tænke mig om.
Den tråd jeg svarede på handlede først og fremmest om anden aktørs forpligtigelser omkring aktindsigt.
Jeg er sådan opdraget og for gamel til at ændre på dette. ærlighed betaler sig il ængden, det kan være bøvlet udervejs.
Derfor svarede jeg åbent og ærligt om dette,men blev også direkte spurgt om hvem jeg var og hvad jeg lavede.
Dette svarede jeg åbent og ærligt om, samt dummede mig ved at fortælle om mine private forhold og mine oplevelser iforhold til det offentlige (undskyld), men jeg fortryder ikke.

I forhold til at sælge her på siden er der intet der interesser mig mindre, siden i sig selv dokumenter rigeligt behovet for hjælp.

Min daglige indtægt pt. stammer aktuelt fra private virksomheder der køber mig til hjælp for sygefraværssamtaler og hjæp til medarbejdere.
'
Jeg er også sådan skruet sammen, så hvis jeg ikke må, kan være mig selv, gider jeg ikke.

Derfor har jeg gjort noget forkert udover måske være en sagmishandler der tør stå ved mig selv, så luk mig ude.

MHV
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 00:40   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
(palette, tilgiv, vi låner lige din tråd lidt endnu, ok)

fcv, tak for dit svar til mig(hm, en sund naturlig skepsis, næh, blot et menneske som aldrig har kunnet indse hvorfor et andet menneske/kommuner har haft brug for en anden aktør/konsulent der i realiteten sir: gir mig dit ur og jeg skal fortælle dig hva klokken er!)

Tak også for din fortælling/historie og du har min største respekt

Når det er sagt, ja, så vil jeg jo sige som Hejdien, det er en frivillig hjælp til selvhjælp side og i respekt for alle herinde bør den også fortsat være sådan.

(kan forstå at du endnu ikke har været herinde og læse om så mange endnu, fair nok, for der er -desværre -rigtig mange skæbner, skabt af vores "kære" politikere og hva har vi her! Du får så lige vores: http://politiken.dk/indland/ECE73379...-kostbar-fejl/ og skynder mig lige at sige, at den udelukkende tog udgangspunkt i min mand, af hensyn til vores børn -den fulde sandhed var langt grusommere!)

Personligt er jeg fortsat herinde for fortsat at hjælpe andre, med den smule erfaring vi har opnået(er selv partsrepræsentant på 2 sager pt, bestyrelsesmedlem af AVS/FFS) -og det fordi jeg syns jeg på en måde skylder
k10 at give tilbage hvad vi modtog.
(har jo også et spinkelt -naivt- håb om at ved at råbe op herinde + Borgen mfl, ja så kunne det jo være at vi kunne få ændret tingenes tilstand til det bedre, for alle )

Du skal være hjertelig velkommen til at hjælpe til herinde, der er bestemt brug for alle kræfter, det er jo ganske op til dig, om du orker at give ud af din viden, ganske frivilligt og gratis(hvad du privat modtager af beskeder etc er der ingen der kan eller skal blande sig i)

Ps: hejdien, hvornår er du tilbage til byen igen, din stakkel, skal "mor" redde dig )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 14-10-2010 kl. 01:07.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør keldjacobsen Spørgsmål ang fleksjob 31 16-07-2011 19:35
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Aktindsigt anden aktør empowerment Alt det andet 3 18-06-2010 19:22
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 0 30-06-2009 09:34
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension