K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2013, 22:39   #1
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Smile gruppelivsforsikring

Hej er der mon nogen her, der lige som jeg har et spørgsmål vedr. gruppelivsdækning. Jeg blev syg og desværre kunne jeg ikke økonomisk betale til både sampension og gruppelivspension som ville blive ca 2500 kr. tilsammen efter de 12 mdr. var gået hvor man ikke behøvede at betale. Jeg troede ikke på at jeg ville få tabt erhvervsevne igennem og søge socialpension i kommunen. Vidste intet i september 2012 hvorfor min forsikring ophørte. I dag er jeg blevet klogere. Min ft.pens er gået igennem pr. 1/1-2013, men den 21/12-2013 fik jeg besked på, at jeg har nyrekræft og skal opereres den 10/1-2013. Jeg ringede til sampension, som oplyste mig om at jeg da kunne genoptage min gruppeliv inden for 6 mdr. fra jeg stoppede betalingen. Hun ville sende mig nogle papirer. Er der nogen der har kendskab til dette. Jeg var kommunal ansat i borgerservice, da jeg blev syg med diagnosen senere fibromyalgi og slidgigt rundt omkring. Jeg prøver ihærdigt at læse og lede men kan intet finde...Kunne være rart med lidt økonomisk hjælp nu hvor man er blevet kritisk syg og ikke kender til fremtiden. knus og tak herinde.
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 08:48   #2
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
nu må du ikke lige hænge mig op på den her, men jeg har selv Sampension og kan ikke helt huske hvordan hun forklarede mig det, men der er noget med en 2 års grænse når man søger tab af erhvervsevne og at du blot skal være berettiget på det tidspunkt hvor du er dækket af forsikringen. Og da du jo er tilkendt FP nu har du jo nok haft samme sygdom i september, så prøv lige og ring til dem og hør og du kan søge. De går selv ind og vurderer med deres egne lægekonsulenter, så det er absolut et forsøg værd.

God bedring
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension