K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2009, 18:25   #1
birgitte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
birgitte er ny på vejen
Har jeg kæmpet forgæves?

Hej Alle

Allerførst tusind tak for denne dejlige hjemmeside. Den har virkelig været til stor hjælp i min situation.

I nov. 2003 kørte en ung billist ind i min bil. Jeg pådrog mig et alvorligt piskesmæld, som jeg stadigvæk døjer med.
Min sagsbehandling har foreløbig taget 5 år og 6 mdr. Kommunesammenlægning og udlicitering har gjort, at jeg har været kastebold mellem forskellige instanser.

I dag har jeg været til møde med min nye sagsbehandler. Han kunne slet ikke se nogen grund til, at jeg ikke skulle have et fleksjob! Glæden var dog kortvarig, da han samtidigt fortalte, at jeg ikke ville få noget ekstra økonomisk ud af det.

Problemet er at jeg inden ulykken arbejdede halvtids i en tøjbutik. Det gjorde jeg 6 mdr. før ulykken. (Før denne tid arbejdede jeg fuldtids i 3 år i en produktionsvirksomhed).

Min sagsbehandler fortalte mig, at beregning af fleksjob tager udgangspunkt i, hvor mange timer man havde før - og da jeg i mit nuværende job kan klarer 18-20 timer pr. uge, så vil fleksjob ikke få nogen økonomisk betydning for mig.

Ovennævnte har godt nok gjort mig ked af det, samtidigt er jeg skuffet over at kommune ikke har forelagt disse oplysninger for mig tidligere.

Kh.
Birgitte
birgitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 18:33   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Birgitte.
Velkommen til. Læs om en lidelsesfælde her:
http://www.sigenstrøm.dk/ som også har sin gang her på k10.

Fortsæt her på DIN tråd. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 18:48   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Birgitte,

Velkommen til og tillykke med dit fleksjob, skønt at kunne arbejde 15 - 20 timer om ugen.

Såfremt at du er ansat i en fuldtids stilling på 37 timer og blot arbejder de der 15 - 20 timer, ja så skal du jo have min. lønnen for fuldtidsarbejdende i det fag. Er det ikke det du får ?.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 19:45   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hej Birgitte

Tror din sagbehandler har fået det lidt forkert i halsen, det omkring løn.

Citat:
Løn og arbejdsvilkår

Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.

Der er vide rammer for den nærmere tilrettelæggelse af arbejdet, som aftales mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Når arbejdstiden tilrettelægges, kan der herved tages hensyn til karakteren af den nedsatte arbejdsevne. Det betyder fx, at der kan tages hensyn til, at vedkommende kan have behov for hvilepauser, behov for fravær eller behov for periodevis at gå lidt ned i tid. Det skal bemærkes, at den nedsatte arbejdsevne kan manifestere sig både ved, at den pågældende ikke kan arbejde fuldt effektivt på fuld tid, og ved at den pågældende kan arbejde fuldt effektivt men da kun på nedsat tid.
Du kan læse mere om løn og vilkår her
http://www.fleksjob2.dk/lovgivning/a...%C3%B8ntilskud

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 22:39   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Birgitte og velkommen til

Din sagsbehandler kan godt have ret.

Dog synes jeg, du skal gå tilbage i dine papirer og se, hvor mange sygedagpenge du fik udbetalt.

Fik du udbetalt sygedagpenge fuld tid, så svarer det til 37 timer.

Hvis du var deltidsansat OG samtidig fik a-kasse op til de 37 timer, så SKAL du tilbydes fleksordning på fuld tid.

Hvis årsagen til din nedsatte arbejdstid var pga. helbredet, så SKAL du også tilbydes fleks på fuld tid.

Hvis nogen af disse betingelser er opfyldt, er der håb i horisonten for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 07:41   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
@Zuza

Det vil sige hvis man før en sygemelding har haft 37 timer, om det er uddannelse på revalidering, sygedagpenge, alm. arbejde osv. Skal have fleks med fuld løn(37 timer).?

Hvis man har haft nedsat tid regnes det ud efter det time antal.?

Sry. den køre ikke så hurtigt her til morgen.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 10:58   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, hvis du har arbejdet eller stået til rådighed for 37 timer, så er det fleks til fuld tid.

Hvis du i årevis har arbejdet på deltid, fordi du har valgt at passe dine egne børn, så er det fleks på deltid.

En deltids-fleks-tilkendelse kan ændres til fuld tid, hvis man eks. bliver skilt.

På den måde er det jo rimeligt nok, at man ikke "bare" får fuld tid, hvis man altid har kunnet være selvforsørgende på deltid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:16   #8
birgitte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
birgitte er ny på vejen
Tak for hurtig og dygtig respons.

Min situation inden ulykken var, at jeg arbejdede 20-25 timer om ugen og fik suppleret op med dagpenge til 37 timer.

Jeg har altid været fuldtidsforsikret i min A-kasse.

Jeg skal til møde med min sagsbehandler i næste uge. Derfor vil jeg gerne vide, om der er et sted på nettet, hvor jeg kan læse om hvordan man er stillet i forhold til fleksjob, når ens situation er den, at man har arbejdet på nedsat tid og fået suppleret op med dagpenge til fuld tid.

Det ville være rart at kunne vise min sagsbehandler denne dokumentation!

På forhånd tak.
Birgitte
birgitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:42   #9
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Birgitte
Der bør ingen tvivl være, når Du er fuldtidsforsikret i A-kassen, er Du også berettiget til fuldtids fleksjob
En afgørelse omkring hvornår der kan/skal tilbydes fuldtidsfleksjob

SM N-9-05 er her : http://www.socialjura.dk/index.php?id=7969

Selve bekendtgørelsen omkring fleksjob er her : https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=114866

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:52   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her kan du læse noget om nedsat arbejdstid pga. helbred.
Citat:
løn for fuld tid. Dette gælder dog kun, hvis man tidligere har været ansat på fuld tid eller har været deltidsansat på grund af de samme årsager, som ligger til grund for fleksjobbet.
http://www.clh.dk/?id=1414#c3615

Og her noget om arbejdstid... det er loven om det.

Hvis du har stået til rådighed i a-kassen op til 37 timer, så er det at betragte som fuld tid.

Citat:
§ 72. Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.

Stk. 2. Kommunen skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af bestemmelsen i stk. 3.

Stk. 3. Kommunen skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse og personen i den seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget. Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i gennemsnit er højst 30 timer om ugen.

Stk. 4. Personer omfattet af stk. 3 kan få tilbud om fleksjob på et antal timer svarende til den seneste ordinære ansættelse på deltid.

Stk. 5. Personer, der er omfattet af stk. 3, har dog ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen godtgør, at deltidsbeskæftigelsen har været begrundet i forhold, der også er årsag til visitationen til fleksjob.

Stk. 6. Personer, der er omfattet af stk. 3, har endvidere ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for samlivsophør eller andre ændringer i sine personlige forhold.
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=115624#Kap13

Om du har nedsat din arbejdstid pga. helbredet og samtidig hævet a-kasse op til 37 timer ved jeg ikke.

Men "kodeordet" er rådighed op til 37 timer i a-kassen.

HK skriver i sin fleksjobpjece følgende:

Citat:
Vær opmærksom på mulighederne for at
få tilbudt fleksjob på fuld tid fra starten
af. Mange har valgt nedsat arbejdstid pga.
sygdom eller arbejdsskade for at forblive på
arbejdsmarkedet.
Disse personer skal fortsat
tilbydes fleksjob på fuld tid, når den nedsatte
arbejdstid skyldes de samme helbredsmæssige
forhold, som er årsagen til fleksjobbet. Her
kan det nogle gange være nødvendigt at se
langt tilbage i sit erhvervsforløb
.
http://www.hk.dk/www/content/downloa...KSJOB_2007.pdf

Nu kan jeg vist ikke finde flere argumenter til dig.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fattige familier går forgæves efter julehjælp buster Politik og Samfund 1 29-11-2010 11:41
Kafka har ikke levet forgæves! Stella Politik og Samfund 3 12-08-2009 12:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension