K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2008, 01:21   #1
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v.

http://www.nordvestnyt.dk/apps/pbcs....202/HAV/791131

Ja jeg ved sq ikke, lige hvad jeg skal mene??.
__________________________________________________ __

Håber jeg har sat linket rigtigt ind...

Sorry, man / jeg kan ikke finde ud af det, men se evt.

www.nordvestnyt.dk

Hilsen computermongolen, hehe
__________________________________________________ __

Nu sender jeg lige dette, da jeg er mega oprørt.. hehe, men åbenbart ikke kan sende link ( kan ikke finde ud af det)

Citat:
Bruno Lundgaard Hansen forlader 1. januar chefstolen i Jobcenter Holbæk og skifter side.
I stedet sætter han sig i direktørstolen i det private Falck Jobservice, som i august i år skrev kontrakt med Holbæk Kommune og jobcentret om at nedsætte antallet af langtidssygemeldte borgere.

AF MARGIT PEDERSEN
Kilde: http://www.nordvestnyt.dk/apps/pbcs....&ExpNodes=1002

HMMM..

______________________________

EDIT af Web

Artiklen kortet ned og link vedlagt pga copyright regler...hvilket betyder at man ikke må sætte hele artiklen ind på en anden hjemmeside...men kun et kort uddrag af den

Sidst redigeret af Webmaster; 05-12-2008 kl. 03:06. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden slået sammen til et...brug evt rediger knappen for tilføjelser til ens indlæg..
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 11:01   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaaa, så bliver det spændende at se efterspillet, ser Hjorten er med indeover, og det plejer generelt at varsle dårligt nyt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 11:41   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Gad vist om man nu ikke længere kan komme til skade i fred, uden en reder skal til at lege løftet pegefinger i ambulancen???

Ud fra mit kendskab til Falcks måde at køre tingene på, går det vist dog ikke så galt, i hvert fald her hvor jeg bor, har de usandsynligt svært ved det der hedder samarbejde, rederne kan ikke en gang finde ud af at samarbejde med brandmændene, selv om at de deler lokaler og chef, de kører en konstant konkurrence, men det gør det jo ikke bedre, kom vi skal det der fy fy noget med kommunen, det kan vi ikke helt finde ud af i forvejen på de andre områder, så det kan vi heller ikke på dette område.

Her er samarbejdet med kommunen forholdsvist ret godt, når man sammenligner med andre kommuner, og alligevel er det så dårligt at Beredskabs chefen (det er ham der i kommunen har det overordnede ansvar over bla Falck) og stations lederen (den øverste Falck-mand) bekriger hinanden, specielt 2 områder går det helt galt, vi frivilliges redningsbåd, den må vi ikke bruge for Falck (men det er vores båd) vi har lavet en aftale om at bliver båden kaldt bliver de frivillige det også, det ville stations lederen ikke være med til, det endte med at beredskabs chefen, satte i gennem og vi blev kaldt, i et halv års tid, så lavede stations lederen det om igen (i en naiv tro på at vi frivillige ikke ville opdage det... fjolds) Men Falck vil gerne have vores udd frivillige brandmænd (det er også langt billigere for dem, for så har staten betalt for udd´erne) når de så har fået en af vores ansat får den frivillige besked på at denne ikke må være frivillig mere, det er ikke velset, og dog, for den frivillige må eller rettere skal deltage i det udd der bliver kørt ved/til os frivillige, men selgfølgelig det er også det billigste for Falck...

Det er ravnerok, og totalt latterligt, de vil ikke samarbejde fordi de er hunde rad for at vi overtager deres arbejdsopgaver, men her i kommunen vil det aldrig blive en mulighed, for vi har slet slet ikke folk nok til at kunne stille med et slukningstog inden for de 5 min, som vi skal kunne (vi har massere af folk, vi/de bor bare for langt væk fra stationen) der til er det deltidsstillinger, og lønnen er elendig, så man er tvunget til at have et alm job ved siden af, og man skal altså kunne rygge på en alarm og nå stationen inden for de famøse 5 min midt i arbejdstiden, det har vi 3 frivillige der kan og det er kun de 2 der er brandfolk, så nogen konkurrence er vi absolut ikke, tvært om er vi en hjælp når falck ikke selv kan løse deres opgaver, som fx storbrand, stormflod, hvis de gerne vil til bryllup alle sammen på en gang (det sker ind i mellem) i sommerferien ol tidspunkter... der er vi skam gode nok at have (og billige, for betale tabt arbejdsfortjæneste vil de naturligvis ikke... det har vi så fået gennemtrumfet nu, med det resultat at de er blevet sure og fornærmede over det) Jo sanmaerbejde det er de virkelig gode til, altså hvis de ikke skal koste en krone ud på det, og kan få det 100% efetr deres hoved, stakkels evt klienter.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 12:07   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
LUM, det er navnet der er lidt misvisene - han har intet med Falckreddere og ambulancer at gøre!

Falck jobservice er noget andet. Holbæk kommune har haft en stigning i antallet af sygedagpengeforløb – og især er antallet af lange sygedagpengeforløb steget. Jobcentret har derfor indgået en aftale med Falck Jobservice, som betyder, at medarbejdere fra Falck placeres fysisk i jobcentret og varetager en del af indsatsen. Formålet er at nedbringe det lange sygedagpengefravær. Falck JobService får kun betaling i takt med, at udgiften til sygedagpengefravær nedbringes.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 02:05   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... hvad skal man sige?

Det er jo et pilotjobcenter og arbejdsmarkedsudvalget fra Christiansborg har netop besøgt Holbæk Jobcenter.

Tænker nogle gange, at man "handler med mennesker", som om det var kvæg... eller grisetransporter.

Forskellen er bare, at man taler mere om dyrevelfærd på Borgen end om menneskevelfærd.

Det næste bliver vel, at ledige/syge skal proppes i lokaler så trange som grisetransporter med de udsigter til ledighed, der er i horisonten.

Gad vide, om mennesker kan få skuldersår, som svin når de proppes sammen?

Nå, nu bliver jeg vist for negativ... og hvorfor mon?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 08:39   #6
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Nok i modsætning til andre kan jeg se et Firma som har erfaring i sygdom og at gøre en indsats for folk der kommer til skade. Falck har igennem en del år arbejdet meget med Healtcare og i at nedbringe arbejdsskader og få folk igang igen og da Falck i forvejen har et tæt samarbejde med både kommuner og regioner, kunne dette være et af de steder jeg kunne se mig selv få min sag hen istedet for alle de andre tilbud der er komet frem igennem årene.

At få en løftet pegefinger i en Ambulance, så galt går det nu nok ikke

LUM.
Du siger i ikke kan samarbejde, hvilket jo er mere end trist, men vist desværre ses mange steder at folk ikke kan det, men samtale burde kunne forbedre dette og ikke diskusion på en hjemmeside Er selv gammel Falckredder/Brandmand og ´tror nu nok de fleste Falck folk har et godt kendskab til det der hedder samarbejde, da det er en stor del af deres hverdag, med berøring med mange mennesker og grupper.
Men mange steder er der en eller anden for for samarbejds problemer mellem Fastansatte reddere/brandmænd og deltidsansatte, men de kan da ryddes af vejen ingen tvivl om det, kræver bare at nogen tager føretrøjen på.
Vi havde der hvor jeg var samme diskusion for mange år siden, hvor der var en flok af de deltidsansatte der også mente vi var bange for de tog vores job, men nej var ikke bange for de tog mit job, men var træt af de kom og ville lave en masse ting om, når vi andre som gik der 24 timer i døgnet prøvede på noget andet, men vi fik udryddet de problemer og kom videre.

Citat:
dårligt at Beredskabs chefen (det er ham der i kommunen har det overordnede ansvar over bla Falck) og stations lederen (den øverste Falck-mand) bekriger hinanden
He he måske de skulle ud så kunne alle de andre komme videre Og måske ikke, får med tiden bliver folk jo mere og mere negative. Men Beredskbschefen som er den der har ansvaret for de folk der er til en brand og at Falck overholder deres udrykningstid og ikke meget andet, har han at skulle sige over Falck og stationslederen burde jo få gang i et samarbejde Da de begge har stor brug for de frivillige brandfolk og der jo desværre er mangel på dem også i jeres område.

Håber i en dag kommer til at samarbejde og at det Falck jobcenter kommer til at fungere til glæde for de mennesker der skal ha dem i fremtiden.

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 13:40   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Falco hos os fungere det altså bare ikke, og af hvad vi kan høre rundt omkring, fungere det ligefrem godt her... det er samarbejde de frivillige og Falck i mellem.

Den store grund er at vi (frivillige) bliver set som fjender, ikke kun af ledelsen men sørme også af mange af de fastansatte, de er så hunde bange for at vi kommer og overtager deres opgaver, det er noget så latterligt.
Meen det er nu heller ikke alle af vores der er lige medgørlige, vi har lige nu en "sag" kørende hvor en af vores er lidt mavesur på en som er både frivillig og ansat, fordi sure ikke mener at frivillig skal have lov at tage udd´er sammen med os andre frivillige, det mener sure frivillig skal hos Falck... men altså for pokker når nu frivillig ønsker at tage det sammen med os (fordi han ikke bliver behandlet særlig pænt af de lønnede kollegaer fordi han har valgt at fortsætte med at være frivillig) jeg har ærligtalt lidt svært ved at se problemet, lad dog frivillig, selv rode med det sammen med ledelsen, det må være ledelsen der skal løse den slags samarbejdes problemer, og ikke værgen vi frivillige eller de lønnede, men sådan fungere det bare ikke i praksis.

Smide vores chef ud, uhe ha ham vil vi godt nok være kede af at komme af med, uden ham intet beredskab, han kan snakke hans døde moster til live, flertallet af kommunalbestyrelsen vil hellere betale sig fra opgaverne, end have frivillige (om end vi faktisk er billigere) hvis det ikke var for vores chef var pengekassen blevet lukket.
Lige et lille sidespring, en lukning af os vil blive dyr for Falck, så skal de ud og købe redningsbåd og en tankbil.
Den del er vores chef genial til, og det er nu en gang en ret vigtig del af overlevelse, for civilbefolkningen, der hvor han halter er handling, han er det mest langsomme menneske jeg længe har kendt, fx har min mand flere gange rykket for noget refusion han skulle have haft, for noget udd han tog i arbejdstiden, for snart 2 år siden, for os på gulvet gør det ikke så meget, vi ved han er langsom og tager højde for det, men i ledelselsregi er det altså et problem.

Hvis der skulle ske udskiftning skulle det både være stations leder (han er nemlig den negative, det er ham der ikke vil at hans folk også er frivillige, det smitter naturligvis af, mens Bredstabschefen ikke har problemer med at en frivillig lader sig ansætte hos Falck) og beredskabchefen på en gang, og så få 2 folk ind som både kan og vil samarbejde.... men vi skal ikke glemme tale gaven hos beredskabchefen, ellers dør vi frivillige, og med os rigtig mange ting som foreninger civile Falck oma har glæde af.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 16:43   #8
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Tænker nogle gange, at man "handler med mennesker", som om det var kvæg... eller grisetransporter.

Forskellen er bare, at man taler mere om dyrevelfærd på Borgen end om menneskevelfærd.

Det næste bliver vel, at ledige/syge skal proppes i lokaler så trange som grisetransporter med de udsigter til ledighed, der er i horisonten.
He-he Zuza - sådan har det da været længe.
Man må transportere soldater på en åben lastbil - det må man ikke grise !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kender ham Adi Alt det andet 20 20-11-2013 10:43
Grådighed kender ingen grænser... Karo Politik og Samfund 21 18-06-2012 13:14
kender nogen den nye lov? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-05-2011 20:15
nogen der kender sanne mor Alt det andet 7 06-12-2010 09:38
ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen. Stella Accept fra vores omgivelser 9 28-10-2005 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension