K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2010, 21:53   #21
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er så ikke hele beløbet man kan få udbetalt som engangsydelse, men det er korrekt at beløbet skal ind på en seperat konto som hedder erstatningskonto, for så kan ingen gøre krav på de penge.
det er så vigtigt hver gang man køber noget stort for pengene, f.eks en ny bil, et sommerhus eller hvad man kan finde på, at man sørger for at det fremgår af kvitteringen at købet er betalt med pengene fra erstatningskontoen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 23:39   #22
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Tak Huldra.
Det skal jeg huske hvis jeg skulle være så heldig at min sag på et eller andet tidspunkt bliver afsluttet i ASK
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 07:15   #23
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dreamz786 Se meddelelser
Tak for alle jeres indlæg ......



Men det jeg ikke forstår er at de (ask) siger det er en midlertidlig afgørelse og de genvurdere den til 1 august 2010.....?

Og så er der lige et sp mere: Hvis min advokat anker afgørelsen på de 25 procent vil jeg så få udbetaling eller venter forsikringsselskabet med at betale til denne nye aførelse er på plads?

Den er jo afgjort midlertidlig til de 25 procent og gældende fra juli 2009 så forsikringselskabet skal betale derfra og det er afgjort at jeg skal have 7500 om måneden til de afgør påny når de har de komunale tiltag på plads medhensyn til flex eller pension. Pga mine smerter og psykiske tilstand jeg har været indlagt på psykiatrisk afd i 10 måneder og er lige udskrevet i feb 2010 og er nu tilkyttet distriktpsykiatrien. Håber på at få nogle behjælpelige svar .
Med venlig hilsen

bror til skadekomne skrevet på vegne af ham da han er på stærk medicin og ikke kan.
Er det muligt et brev kan være gået tabt, på en eller anden måde? Når der har været så lang en indlæggelse, så er det måske muligt at forsikringen slet ikke har modtaget bankoplysninger og at det er derfor der ikke er modtaget penge. Det er måske en idè at ringe til forsikringen og forhøre sig, eller kontakte advokaten.

Noget tyder på at ASK har truffet en midlertidig afgørelse, da sagen jo ikke endnu er helt afklaret i kommunen, men at de regner med at sagen måske er færdig i det kommunale system før/eller omkring august.

En midlertidig afgørelse er jo en slags a`conto, allerede nu har ASK vurderet at der er så meget "kød" på sagen at den i al fald ender med mindst 25%, men den kan jo sagtens blive større, dèt afhænger jo af hvad kommunen kommer frem til angående fremtiden (fleksjob eller pension).

Om man skal anke en midlertidig afgørelse (a`conto) må der nok tales med advokaten om. Personligt ville jeg ikke gøre det, jeg ville vente til den endelige afgørelse kom, og så dèr tage stilling. Til den tid er der jo også de 4 uger, man selv eller forsikringen har, til at anke.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 12:35   #24
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
tak men 1 sp mere

hej alle jeg vil lige hoere om at , goer det noget at man gaar ind paa ask.dk og tjaekker sin sag hverdag.

det har vel ingen betydning vel.

paa forhaand tak for hjaelpen haaber paa nogle respons.

og undskyld min stavemaade da min keybord paa baerebaren er engelsk.

tak
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 14:48   #25
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
håber da ikke det betyder noget , da jeg også lige stikker snuden indenom hverdag, jeg er nemlig blevet a.s.k.neurotikker, tror jeg......... det er når man som jeg, er en smule sendrægtig, så håber man på nyt hver dag, men nada sker, (hmmmm kunne være man skulle til og gå ind ugentligt, istedet for dagligt)

mvh eders ask-neurotiske ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 22:12   #26
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
hej

Vil da også lige de kan handle stærkt når man begynder at rykke dem, på mails og ringe derind osv., skriv et brev til direktøren også der, det rykkede ihvertfald godt og vel på mit må jeg sige.
Jeg fik mails fra dem øjeblikligt hvor langt de var med min sag, de ringede til mig og de har virkelig behandlet mig pænt efter at jeg selv begyndte at skubbe til sagen, og i dag er det hele overstået penge på kontoen for erhvervsevnetab, ja så det er faktisk gået stærkt, efter jeg mente nu kunne det være nok, at de ikke overholdte deres egne aftaler med hvornår de ville tag sagen op igen osv.
Held og lykke til jer.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 11:54   #27
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation

Hej. Kontoen som pengene man får i erstatning for tab af erhvervsevne, hedder en kreditor beskyttet konto, denne skal man oprette i sin bank, og meddele Arbejdsskadestyrelsen at man ønsker pengene indsat på denne konto, samt til det forsikringsselskab som skal udbetale beløbet.

Hvis man har fået mindre end 50% erhvervsevnetabserstatning kan man få beløbet kapitaliseret, dvs udbetalt på engang, som der ikke skal betales skat af, som der skal ved løbende udbetaling. Alt hvad der er oppe over de 50% får man udbetalt løbende, og skal betale skat af.

Jeg har selv sag kørende, som er en lang historie har anket, ankestyrelsen vil ikke genoptage sagen, sendt tilbage til Arbejdsskadestyrelsen osv.... Meget indviklet og trættende og opslidende.

Har henvendt mig til advokat som er tilknyttet AVS, men har intet hørt? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 13:17   #28
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
der er åbenbart intet som er ligetil,, i NOGET regi......

men vi mennesker er jo vanedyr ..... så det lærer vi også og leve med.

jeg mener som så meget andet, når man som jeg (og mange andre herinde), er nået til og have fået tilkendt ftp. eller fleks.

så er en tålmodighedsgrænse... et ikke eksisterende begreb,,,, den er simpelthen blevet os frataget i "infight" med diverse instanser/systemer/behandlere/læger .. og jeg kunne nok forsætte siden ud.

jeg er i den heldige situation at jeg via Ingrid og huldra og mange andre, laver øvelsesprogrammer, som går ud på, IKKE og tænke på linket i hjernen som ellers kredser om problemet uafbrudt....... DET ER EN SEJ ØVELSE...

mvh eders ace dk (som øver videre)
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 15:27   #29
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
industrienspension..kommunen..systemet..

hej alle igen

1.
jeg vil lige hoere om at hvorfor industrienspension ikke ser serioest paa min brors sag da ask har afgjort erhversevnetab er 25 procent og har udtalelser fra laeger om helbred , fysisk har min bror smerter i nakke og hovedpine heletiden som straaler ud i armene arbejdsskade nr 1 og ondt i knaeet after arbejdsskade nr 2 , og psykisk har han vaeret indlagt paa psykiatrisk afd i 10 maaneder og har faet diagnosen , skizofreniform parnoid efter skade nr 1 altsaa slag i hovedet,nakke.
vi har klaget flere gange og de traekker den ud hos industrienspension og nu hvor der er ca 1 mdr tilbage til at han bliver hvilende medlem og forsikringen ikke daekker mere traekker de den ud stadig.....hvad skal man goere.
....nu venter vi paa en afgorelse derfra og naeste gang siger de nok at det er slut pga daekningen er slut....kan man saa faa alt lukket hos industrienspension altsaa faa sine opsaringer udbetalt foer tid.

2.
hos komunen-jobcentret har han faet afvide nu efter at have vaeret paa sygedagpenge siden marts 2008 altsaa mere end et aar, at han er ikke i stand til en arbejdsprovning som han tidligere paa aaret startede paa og blev sendt tilbage paa hospitalet hvor han var indlagt mens arbejdsprovningen stod paa ca ialt 2 gange hvar han der og saa sluttede det pga hans psykiske problemer....hans sygedagpenge vil fortsaette....

...kan nogen fortaelle mig hvad der faaregaard i systemet og advokaten han sejler i sin engen sØ...og 3f har siden starten ikke hjulpet da overenskomsten har vaeret gennem dem da han arbejdede, .....hjaelp vi sidder fast i systemet.

3.
kan han direkte soege om fleks eller foertidspension han har det ikke godt.

4.
samme situation som starten, angst, agressiv,raaber,er bange for at sove om natten ,bange for at vaere hvor der er mange menesker,selvmordstanker, ser syner og doede menesker som han saa ved en ulykke paa sin rejse hvor der var mange doede foran ham han proevede at hjaelpe ca 50 menesker mistede livet der i udlandet smaa boern som storer nogle aar tilbage. og en ven som doede foran hans oejne han druknede til en dykkeundervisning, og en elev fra hans hoejskole der skoed seg selv da han gik paa hoejskole for mange aar siden. alle disse ting ser han hele tiden hvad skal man goerer, smerter, ..............medicin........seruquel,delepsine,sa roteen,panodil retard. ......tidligere har han faaet ..zypexa,risperdal,saroten staerk,...... alt dette var der ikke foer hans hovedtraume eller slaget mod hovet arbejdsskaden. medicinen demper lidt paa ham men saa er de der igen og forsvinder.....kommer og gaar .

5.
er nu under distriktpsykiatrien som ikke hjaelper de skriver bare timer paa saa de kan faa penge fra staten hjemmesygeplejesken er der bare naar hun har tid saa vi gider ikke dem mere og gaar over til en psykiatre som han havde foer sin hospital indlaegelse , har haft god hjaelp fra hospitalet men nu hos distriktpskiatrien er der ikke nogen hjaelp saa vi har snakket med hans gamle sygeplejeske fra hospitalet om at slutte fra distriktpsykiatrien da laegen ikke er ok der, og flytte til den tidligerer psykiatrer foer hospitalet....

saa har i faet naesten de meste af sygehistorikken afvide. haaber paa at der nogen her der kan hjaelpe.

hjaelp.

Sidst redigeret af dreamz786; 17-04-2010 kl. 16:04. Årsag: der var stavefejl
  Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 11:47   #30
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej igen og tak for hjælpen

idag har jeg været hos kommunen til en partshøring el sådan noget med min bror fordi de vil stoppe hans sygedagpenge, men der sagde vi at vi søger ft pension og det sagde sags behandleren han sætter igan med men der er ikke store muligheder for han får det men alligevel vil vi søge fordi de vil sætte hans kontanthjælp igan og stoppe for sygedagpengene. hvad nu ? er det rigtigt gjort han har det sku ikke god min bror.


og så ang hans arbejdsskade erstatning han har fået 25 procent i erhvervevnetab som nu også advokaten har anket altså for en uge siden .....hvordan skal man forholde sig der nu hvor han får kontanthjælp og når han vil få erhvervsevnetabs erstatningen udbetalt om nogle måneder fordi den er anket ......går det ind og påvirker hans sag, udbetalig...etc...?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udbetaling fra PFA for tab af erhversevne minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 02-07-2013 08:47
Hjælp til udbetaling fra arbejdsmarkedspension supersus Alt det andet 3 22-01-2012 10:44
hjælp ang. kontanthjælp og erstatning ved tab af erhversevne jeanet1192 Alt det andet 11 17-04-2011 02:48
Spørgsmål vedrørende erstaning Sandie75 Alt det andet 8 11-09-2010 22:25
hjælp udbetaling af erhversevne tabs erstaning dreamz786 Alt det andet 0 11-04-2010 17:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension