K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2014, 18:31   #1
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Ret forvirret med førtidspension regler efter paragraf 17.

Hej,
Jeg skriver igen til alle som kan hjælpe mig på K10.

Jeg er diagnosticeret med varig og stationære sygdomme. Det er attest fra psykiater som skriver i attest,( citat):
"Jeg er overbevist om at denne patient aldrig vil kunne opnår arbejdsduelighed, er for dårlig til skønejob, for dårlig til fleksjob, selv funktionere i hjemmet er lidende".

Egen læge vurderingt. Copingstrategie er ikke tilstedeværende, hvilken betyder at pt.en ikke har eller vil få ressourcer til at fungere.og leve et normalt liv med alt hvad dette indebære på såvel psykisk , fysisk, eller social plan. Pt arbejdsevne vurderes kompromitteret og behandlingsmuligheder er udtømt og kan ikke øge pt funktionsevne."

Reva vurdering skriver klart at det er ikke realistisk at personlige assistent, kompenserede strategier eller, yderligere hjælpemidler kan øgemin arbejdsevne da det er varige og stationære helbredssituation som forhindre at øge min arbejdsevne...

Min arbejdstid er vurderet 1/2 til 1 1/2 time om uge.

Min sb vil ikke indstille mig til fortidspension og derfor søgt selv efter paragraf 17 forelligende dokumentation.

Jeg har søgt førtidspension d. 13/05/2014
Er det ok, da min sidste sygedagpenge dato er d. 19/05/2014?

Tak. Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 19:13   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg er ikke ekspert på sygedagpenge området, andre må træde ind her, men mener at kunne huske, at sygedagpenge alligevel ikke kan forlænges, når det står klart at du ikke kommer i ordinært arbejde igen.

Og sådan vil jeg umiddelbart tolke dine eksisterende speciallæge/udtalelser.

Såfrem du har sørget for at alle disse (dig støttende) udtalelser er tilgængelige i dine sagsakter hos kommunen, virker det som en god idé at have søgt 'på det forellggende grundlag' - når nu din SB ikke er villigt til at udføre sit job.

Jeg forstår det dog sådan, at bliver din pensionsansøgning afvist, ryger du direkte på Kontanthjælp som forsørgelsesgrundlag - håber du er (blevet gjort) bekendt med den konsekvens.

Udtrykket 'på det foreliggende grundlag' dækker over, at kommunen til sagsbehandlingen nu ikke må indhente nye oplysninger i din sag - de skal behandle den på oplysninger der lå på ansøgningstidspunktet - du kan derfor godt eftersende de eventuelt i sagen manglende dokumentationer, som du selv har liggende, eller kan fremskaffe i kopi fra de relevante behandlere.



Og du ved godt - AL kommunikation mend myndighederne kun på skrift, fremsend kun kopier og få kvittering på alt fremsendt og aftalt.









husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 18-05-2014 kl. 19:16.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 19:28   #3
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Jeg har alt på skrift.
Ang forlængelse af sygedagpenge på grund af 17 fore,lignede dokumentation, jeg har læst nogle steder på k10, set ud fra lovgivning at, hvis man søger førtidspension selv, indtil sygedagpenge udløber så har man muligheder til forlængelse i det perioder kommunen behandler sagen.
Men jeg er ikke helt sikkert. Derfor kom jeg her på k10, hvor andre som har erfaring eller har været igennem det problem, måske kan hjælpe mig videre.
Igen tak. Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 19:32   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg kan se du har oprettet flere tråde om det samme emne - det er uheldigt, fordi både du selv og evt hjælpere kan miste overblikket og vigtig information gå tabt.

Skriv gerne webmaster en Privat Besked, med links til alle dine tråde om det samme emne, og bed ham lægge dem sammen under den mest præcise overskrift.








glem ikke:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 19:36   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Eln.
Kontakt DUKH.

Spørg om, hvordan du er stillet ift en paragraf 17, og sygedagpengestop, og at den nye reform snart træder i kraft.

Om du vil overgå til den nye sats, selvom at det bliver et afslag.
Eller om du blot bliver henvist til kontanthjælp efterfølgende.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 19:40   #6
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Det er dem som har sagt at jeg skal hurtigt søge førtidspension efter 17. Men de er heller ikke sikker på at jeg kan få forlængelse af sygedagpenge.

Hilsen eln

Hej. bodrum,

Den nye reform træder i kraft fra 1 juli 2014 og det gælder kun for personer som er stadigvæk under sygedagpenge udbetaling. Gælder ikke hvis sygedagpenge er stoppet F.eks. 2 dag før.

Derfor prøve jeg nu at få forlænget sygedagpenge på grund af selv søge førtidspension efter 17.

Gælde det ,det ved jeg ikke men det jeg er sikkert på er at kommunen skal gå i gang med at behandler min sag.

Forhåbenligt. Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension